Състезанието Golden Drum е отворено и приема заявки до 21 август 2024 г. Рекламодатели, агенции, медийни агенции и експерти по маркетингови комуникации са поканени да участват с най-добрите си кампании в това дългогодишно престижно международно състезание за креативност. Наградите ще бъдат връчени на празничната 30- та церемония по връчване на наградите Golden Drum на 10 октомври 2024 г. в Порторож, Словения.
Състезание Golden Drum 2024
Golden Drum приема заявки, които са били излъчени, публикувани или реализирани за първи път между 22 август 2023 г. и 21 август 2024 г.
Заявките ще бъдат прегледани и оценени за награди от 56 членове на журито от над 30 държави, като към тях ще се присъдеинят и двама професионалисти от България:
- Желез Атанасов, Strategic Planning Director, Noble Graphics в журито Creative Media Excellence.
- Мария Тодорова, Founder and Chief Executive Officer and Chief Creative Officer, NEXT-DC в журито на Creative Business Excellence Drum и специална секция All Juries Section.
Тази година фестивалът представя новата B2B категория в секцията Creative Business Excellence , предлагайки на бизнеса нови възможности да покажат своя успех в справянето с бързо променящите се предизвикателства на индустрията. Категориите в тази група обхващат набор от инициативи, фокусирани върху B2B , като B2B Brand Re:Fresh, B2B Storytelling и т.н.
Вижте всички новости тук.
Агенции, рекламодатели, клиенти, дизайнерски/продуцентски къщи, медийни компании и други творци от 42 държави са поканени да представят творбите си в шест различни секции: One-Channel Drum, Omni-Channel Drum, Craft Drum, Creative Media Excellence Drum, Creative Business Excellence Drum, и специална All Juries Section.
Golden Drum с гордост съобщава, че е включен в креативната класация на WARC, а от тази година нататък и в световната креативна класация на The Drum.
Прочетете повече за конкурса Golden Drum тук.
Състезание Young Drummers
В партньорство със Словенския туристически борд Golden Drum кани млади творци под 30 години да участват в конкурса Young Drummers Competition 2024.
Тази година предизвикателството е да се създаде завладяващ плакат или поредица от плакати на тема „You can’t spell Slovenia without love and that is why you must love it“.
Победителят в състезанието ще получи парична награда от 1000 евро и пълен пропуск за делегат за участие в 30- ия фестивал Golden Drum. Всички финалисти ще бъдат наградени с безплатен пропуск.
Членовете на журито на Young Drummers, Aleksandra Lipej и Tina Sračnjek от Словенския туристически борд предложиха своите съвети:
„Творческото предизвикателство на тазгодишното състезание за млади барабанисти е да се влюбиш в Словения. Както се казва в известното изказване, не можете да пишете Словения без любов. И така, представете си, че сте свежи влюбени и оставете творчеството си да тече, защото това е най-добрата част. Споделете мислите си, а вълнуващата новина е, че AI може да ви помогне да създадете най-добрия креативен плакат. Така че, направете вашето проучване и пленете сърцата на всички със Словения до точката, в която те с нетърпение очакват да я посетят. Целта е да се представи Словения като жизнена дестинация чрез вдъхновяваща творческа идея със свеж привкус.“
Крайният срок за участие в конкурса за млади барабанисти е 9 септември 2024 г.
Прочетете повече за конкурса за млади барабанисти тук.
Обявени са първите лектори
Докато фестивалът Golden Drum празнува своята 30-та годишнина, програмата обещава набор от образователни лекции и сесии, провокиращи размисъл. Сцената ще включва разнообразен състав от експерти от цял свят, предлагайки на присъстващите много възможности за учене и вдъхновение от професионалисти от световна класа.
Адам Кердж, главен креативен директор в Accenture Song Europe, председател на журито за Creative Business Excellence и носител на над 100 големи глобални рекламни награди, е готов да води завладяваща сесия.
Кентаро Кимура, международен главен креативен директор и корпоративен директор в Hakuhodo, основател на Hakuhodo Kettle и президент на журито на Omni-Channel, ще разгледа сложността на съвременните проблеми, пред които са изправени клиентите и обществото. В сесията си той ще представи как иновативните глобални решения могат да бъдат вдъхновени от изследването на местните култури.
Pum Lefebure , съоснователят и главен креативен директор на Design Army и председател на журито на Craft Drum ще изследва дълбоката сила на дизайнера да обединява, комуникира и вдъхновява действие. Нейната сесия „ Дизайн за въздействие и действие “ ще илюстрира как творческите начинания могат да оставят трайно въздействие върху общностите и да катализират положителната промяна.
Джанет Левин, глобален ръководител на отдела за Innovation в Mindshare и председател на журито за съвършенство на Creative Media, ще ни отведе до Media Utopia. Като си представя бъдещето на медиите и маркетинга в различни утопични земи, тя ще подчертае стратегическите промени, които маркетолозите могат да приемат, за да издържат на бъдещето своите бизнеси сред належащите предизвикателства на индустрията.
Малкълм Пойнтън, глобален главен творчески директор и президент Creative на Cheil Worldwide, ще сподели нови психологически открития, показващи, че емоционалната креативност води до по-голям успех, разкривайки неочаквани прозрения относно възприемането на марката и ефективността на рекламата.
Джей Ричардс, главен изпълнителен директор на Imagen Insights, ще се задълбочи в значителните промени в поведението на потребителите, представени от Gen Alpha и техните последици за марки и агенции. Той ще подчертае колко е важно търговците да се вслушват в Gen Z и да използват техните прозрения, за да се ангажират ефективно с Gen Alpha.
Рику Васинен, главен изпълнителен директор на Hasan & partners, ще предизвика фиксацията на индустрията с прекомерна цел на марката, която е довела до загуба на фокус, и вместо това ще разкрие най-устойчивите начини за изграждане на трайни марки – чрез интегриране на креативност и хумор в подхода.
Guy Wieynk, глобалният главен изпълнителен директор на AnalogFolk Group и председател на журито на One-Channel Drum, ще освети жизнения творчески котел на Източна Европа. В своята реч, озаглавена » Разкриване на творчеството: възприемане на многообразието в Източна Европа.
Основна информация за фестивала
Дата и място на фестивала: 9 – 10 октомври 2024 г., Grand Hotel Bernardin, Порторож, Словения
Краен срок за подаване на заявки: 21 август 2024 г. в 23.59 CET
Краен срок за конкурса за Young Drummers : 9 септември 2024 г. в 23.59 CET
Обявяване на финалистите на Golden Drum: 2 октомври 2024 г. в 8.00 CET
Награди Golden Drum: 10 октомври 2024 г
Система за подаване на заявки: https://engine.goldendrum.com/
Такси за участие : https://goldendrum.com/competition/competition-fees-payment/one-channel-drum-prices
Такси за делегати: https://goldendrum.com/attend/delegate-fees