14.12.2023

Eurobest обявява победителите в конкурса Grands Prix, Special Awards и Young Creatives за 2023 г. 

Франция получава най-много Гран При награди
Полша и Украйна получават първата си Гран При награда на Eurobest 
 Докладът на Eurobest Creativity е публикуван с класации и прозрения от всички награди

Eurobest обяви носителите на Голямата награда и специалните награди, определяйки европейския еталон за творческо съвършенство за 2023 г. Франция получи най-много Голяма награда – седем, следвана от Германия с четири. 

Сред победителите бяха някои забележителни първи награди, като Полша получи първата си Гран При победа на Eurobest, като взе две Гран При награди,Creative Data и Direct. Украйна също така спечели първото си Гран при на Eurobest и беше наградена с Голямата награда в PR. 

Испания също получи първата си Гран При награда в Brand Experience & Активиране и Digital Craft. На други места Белгия спечели първата си Голяма награда в рамките на Creative Effectiveness, Дания спечели първата си Голяма награда в рамките на Film Craft, Швеция спечели първата си Голяма награда в рамките на Radio & Аудио и Италия получиха първата си Голяма награда за добра награда на Eurobest.

Докладът за творчеството на Eurobest също е публикуван и може да се види тук. Докладът представя окончателните европейски класации за сравнение на творческите постижения за предстоящата година, както и задълбочен коментар на ключови тенденции и теми от стаите на журито, идентифицирани от журитата.   

Саймън Кук, главен изпълнителен директор, LIONS, коментира: „Вдъхновяващо е да видя широк брой нови държави, наградени за 2023 г. Полша и Украйна спечелиха техните първи Гран При на Eurobest като цяло, а също така имаше и първи спечелени Гран При за Белгия, Дания, Италия, Испания и Швеция в редица награди. Поздравления за всички наши носители на наградите и за избраните, тъй като те заедно вдигат летвата за творчески постижения в цяла Европа.“

Победителите в Grand Prix се обявяват, както следва: 

Brand Experience & Activation: ‘Samsung Unfear’, for Samsung Spain, by Cheil Worldwide, Madrid, Spain

Creative Business Transformation: ‘Renault – Plug-Inn’, for Renault, by Publicis Conseil, Paris, France

Creative Commerce: ‘Renault – Plug-Inn’, for Renault, by Publicis Conseil, Paris, France

Creative Data: ‘Where To Settle’, for Mastercard, by McCann Poland, Warsaw, Poland

Creative Effectiveness: ‘Reduce The Ride’, for D’leteren, by Happiness, an FCB Alliance, Brussels, Belgium

Creative Strategy: ‘Renault – Plug-Inn’, for Renault, by Publicis Conseil, Paris, France

Design: The Dropstore’, for Ministry of Foreign Affairs of The Kingdom of The Netherlands, by Publicis Groupe Benelux, Amsterdam, the Netherlands

Digital Craft: ‘Samsung Unfear’, for Samsung Spain, by Cheil Worldwide, Madrid, Spain 

Direct: ‘Where To Settle’, for Mastercard, by McCann Poland, Warsaw, Poland

Entertainment: ‘Women’s Football’, for Orange, by Marcel, Paris, France

Film: ‘Women’s Football’, for Orange, by Marcel, Paris, France

Film Craft: ‘Iran-E Man’, For Pairi Daeza, by new—land, Copenhagen, Denmark

Glass: The Award For Change: ‘Women’s Football’, for Orange, by Marcel, Paris, France

Grand Prix for Good: ‘Ridiculous Excuses Not To Be Inclusive’, for CoorDown, by Indiana Production Company, Milan, Italy / Small, New York, USA

Healthcare: ‘Me, My Autism & I’, for Vanish, by Havas, London, United Kingdom

Industry Craft: ‘The Unexpected Encounters Campaign’, for Lacoste, by BETC, Paris, France

Innovation: ‘Aizome Ultra™ – An Innovative Method To Create Textiles With Lasting Health Benefits.’, for Aizome, by Serviceplan, Munich, Germany

Integrated: ‘Oreo Cheat Cookies’, for Mondelēz Europe, by Saatchi & Saatchi, Düsseldorf, Germany

Media: ‘Plastic Kicks The Bucket’, for McDonald’s, by OMD Germany, Düsseldorf / DDB Germany, Munich, Germany

Outdoor: ‘Deals Stuck in Time’, for McDonald’s, by NORD DDB, Stockholm, Sweden

PR: ‘Be Brave Like Ukraine’, for Ukraine, by Banda Agency, Kyiv, Ukraine 

Print & Publishing: ‘Mayo McHack’, for Hellman’s, by Edelman, London, United Kingdom 

Radio & Audio: ‘Spellbound By Sweden’, for Visit Sweden, by Prime Weber Shandwick, Stockholm, Sweden 

Social & Influencer: ‘Oreo Cheat Cookies’, for Mondelēz Europe, by Saatchi & Saatchi, Düsseldorf, Germany

Победителите в специалните награди се обявяват, както следва:

Мрежа на годината:

1 Publicis Worldwide

2 Havas Creative

3 DDB Worldwide

Медийна мрежа на годината: 

1 OMD Worldwide

2 PHD Worldwide

3 Mindshare 

Агенция на годината: 

1 Marcel, Париж, Франция

2 Publicis Conseil, Париж, Франция

3 Saatchi & Saatchi, Дюселдорф, Германия


Независима агенция на годината: 

1 Serviceplan, Мюнхен, Германия

2 Edelman, Лондон, Обединеното кралство

3 SMALL, Ню Йорк, САЩ


Златна палма на Eurobest:

1 Prodigious, Франция

2 new—land, Дания

3 SMUGGLER, Великобритания


Агенция на годината по пазари: 

Belgium, Happiness, an FCB Alliance, Brussels

France, Marcel, Paris

Germany, Saatchi & Saatchi, Düsseldorf

Italy, LePub, Milan

Netherlands, Publicis Groupe Benelux, Amsterdam

Poland, McCann Poland, Warsaw

Spain, Cheil Worldwide, Madrid

Sweden, Nord DDB, Stockholm

Switzerland, Wirz Group, Zurich

Ukraine, Banda Agency, Kyiv

United Kingdom, Edelman, London

Състезанието за млади творци EurobestYoung Creatives дава шанс на младите таланти да получат признание в индустрията и да оставят своя отпечатък в цяла Европа. Интегрираното състезание през 2023 г. посрещна 152 отбора от 24 държави, най-голямата кохорта и държави, представени в историята на състезанието. Екипите създадоха интегрирана кампания в отговор на кратко задание от Турската волейболна федерация. Кампанията се фокусира върху равенството между половете и дискриминацията и имаше за цел да вдъхнови млади момичета и тийнейджъри и да насърчи равноправното участие на жените не само в спорта, но и в лидерството и всички други аспекти на живота.

Победителите в конкурса Young Creatives се обявяват, както следва:
злато 

Мейбъл Сегара, творчески копирайтър, Newlink, Испания

Мануел Олива, арт директор, Newlink, Испания

‘The Unquitting Gear’


Сребро

Pauline Marie Korp, Creative, Bob the Robot, Финландия

Фани Хага Корсини, фотограф, Fanny Haga Creative, Финландия

‘Legal Doping’


Бронз 

Беатрис Манджерона, арт директор, Wunderman Thompson, Португалия

Ракел Виейра, копирайтър, Wunderman Thompson, Португалия

‘The Block’

Всички победители са достъпни за преглед на адрес www.lovethework.com/en-GB/eurobest.

Запиши се за нашия бюлетин