Apple влиза за първи път в Топ 20 класацията на клиентите
Девет нови независими агенции в Топ 20
Международният фестивал Cannes Lions публикува своя годишен Глобален отчет на креативността, представящ задълбочен анализ и класации въз основа на наградите през 2018 година. Класациите, които са проверени от PwC, анализират подробно наградите, базирайки се на връчени Лъвове, търговски марки, географски особености и отделните хора, осигурявайки всеобхватна представа за представянето и развитието на индустрията.
Отчетът показва, че една от най-променящите се класации е тази на Топ 20 независими агенции, където Jung von Matt Hamburg, която не успя да влезе в Топ 20 миналата година, сега измества Droga5 New York от първото място. Wieden+Kennedy London се завърна на трето място след отсъствие от 2015 година насам. Впечатление правят деветте нови агенции, които влизат в класацията за първи път: JohnXHannes New York, N=5 Amsterdam, Cummins&Partners Sydney, BBC Creative London, 23 Stories x Cond? Nast New York, Eleven San Francisco, King James Group Cape Town, DUDE Milan и History Will Be Kind Sydney.
Mars запазва мястото си на най-награждаван клиент, докато Apple има най-силната си година с първо включване в класацията на трето място, благодарение на 25-е Лъва и двете награди Гран При.
Съкратена версия на Отчета, съдържаща класация Топ 5 за 2018 година и Топ 3 за предишните три години, може да се изтегли от тук. Пълната версия, в която могат да се видят класациите Топ 20 за 2018 и тези от предишните пет години, както и разширен обзор по географски и регионален принцип, е налична като част от абонамента за новата дигитална платформа на Cannes Lions