- ADCE избра най-добрите 50 европейски студенти в сътрудничество с повече от 15 университета и училища за комуникация и дизайн
- 10 агенции и студиа от различни европейски страни ще присъстват, за да приветстват новите таланти в индустрията
- На събитието ще бъдат представени резултатите от проекта „Bridging the Creativity Gap“ на програма Еразъм+
На 18 и 19 май, на територията на Disseny Hub Barcelona, ще се проведе новото издание на програмата High Potentials, организирана от ADCE, в която 50 студенти от 17 държави, сред които и Симона Гвоздейкова – студент от НХА, ще представят най-добрите си творби пред 10 комуникационни агенции и дизайнерски студия.
Изборът на най-добрите студенти беше направен чрез покана, стартирана от ADCE в сътрудничество с неговите 21 члена и с повече от 15 европейски университета и училища по дизайн и комуникация. Бяха приети над 100 кандидати от 18 държави, като всички те бяха студенти последна година или магистърска степен по различни дисциплини по комуникации, реклама и графичен дизайн, от различни европейски университети и училища.
Списък с всички избрани участници може да бъде намерен на уебсайта на ADCE.
Що се отнася до агенциите и студията, събитието ще включва и селекция от водещи компании в областта, идващи от различни страни: AKQA (САЩ), Serviceplan, Scholz & Friends, Grabarz und Partner, Mutabor Design (Германия), B-Reel, Ogilvy , Morillas and Mucho (Испания).
Стеудентите ще имат максимум 5 минути, за да представят най-добрите си творби в залата на Disseny Hub пред агенциите, които също ще излязат на сцената, за да споделят своят процес на работа и философия като компания и какви са методите им за набиране на персонал. Събитието ще завърши със сесия за бързи срещи, където агенциите ще могат да интервюират избраните кандидати за 10 минути, за да имат по-личен и директен контакт.
Събитието ще включи и представянето на резултатите от проекта „Bridging the Creativity Gap“, разработен от D&AD (UK), FabLab Barcelona / IAAC, University of Oulu (Финландия), Kersnikova Center (Словения) и ADCE, който благодарение на европейските фондове от програма Еразъм+, ще бъде достъпен безплатно онлайн от септември 2023 г.
Презентациите на студентите и агенциите ще се проведат на 18-ти, а на 19-ти ще бъдат достъпни и ще могат да бъдат разгледани с предварителна регистрация.
Освен презентациите, събитието включва и творчески уъркшоп – „The Atlas of Weak Signals“, предвиден само за участниците. Той е разработен от FabLab Barcelona и D&AD и представлява част от образователните материали, които ще могат да бъдат намерени в рамките на проекта Еразъм+, „Bridging the Creativity Gap“, който ще бъде представена по време на събитието.
Нов формат
Предизвикателната, вдъхновяваща и уникална програма High Potentials е проектирана от Hans-Peter Albrecht Albrecht (Партньор и творчески директор на The Wunderwaffe, член на ADC Германия и сътрудник на ADCE), в рамките на фестивала ADCE 2015. Оттогава той се провежда на различни сцени (на живо и онлайн) и тази 2023 г. е първият път, в който се провежда в продължение на 2 дни с рекордно участие.
Програмата открива нови таланти, демонстрира техните умения на сцената и създава мрежа от контакти за създаване на нови професионални взаимоотношения и намиране на нови работни места.