Известни са победителите в категории: Audio & Radio, Health & Wellness, Outdoor, Pharma and Print & Publishing
САЩ прибра три Grand Prix награди още на ден 1
Нова Зеландия, Испания и Обединеното кралство също бяха наградени с Grand Prix
ОАЕ спечели Голямата награда за Lions Health и United Nations Foundation
Международният фестивал на креативността Cannes Lions, който започна днес, обяви първите победители за седмицата в категориите Health & Wellness, Outdoor, Pharma, Print & Publishing и Audio & Radio Lions.
Саймън Кук, главен изпълнителен директор на LIONS, сподели: „Докато започваме 71-вата година на Cannes Lions, не можем да бъдем по-развълнувани да споделим първите победители. Бих искал да благодаря на членовете на журито, които се присъединиха към нас от цял свят, за да предоставят щедро своята мъдрост, време и енергия, за да изберат най-доброто творчество, което нашата индустрия може да предложи.“
В категорията Outdoor Lions, възхваляващи креативността, преживяна извън дома, бяха получени 2053 заявки и бяха раздадени 57 лъва: 10 златни, 18 сребърни и 27 бронзови. Тази година бяха присъдени две Grand Prix в категорията. Първото отиде при LOLA Mullenlowe, Мадрид, Испания, за нейната кампания за сладолед Magnum „Find Your Summer“.
Второто отиде при „Adoptable by Pedigree“ за Pedigree от Colenso BBDO, Оукланд, Нова Зеландия. В продължаващата амбиция на марката да сложи край на бездомността на кучетата, Pedigree демократизира рекламите за осиновяване на кучета, използвайки AI, за да трансформира образа на куче от приют във фотография със студийно качество.
Коментирайки двете Гран при тази година, председателя на журито, Марко Вентурели, главен креативен директор, Publicis Groupe, Франция, каза: „За двете Grand Prix награди помолих всички от журито да разделят уморените си мозъци на две. От една страна търсим как една красиво изработена картина и перфектно формулирана и може да предизвика професионална завист. От друга, да търси знак за това какво може да крие бъдещето на Outdoor. Да живее Outdoor.“
В Print & Publishing Lions бяха получени 734 заявки и бяха наградени 21 лъва: четири златни, три сребърни и 13 бронзови лъва и Grand Prix, което отиде при „Recycle Me“ за Coca-Cola, от Огилви, Ню Йорк, САЩ. Марката деформира познатата си бутилка, за да направи нови лога с цел да насърчи рециклирането в масов мащаб.
Президентът на журито, Джон Раул Фореро, президент и главен творчески директор, DDB, Колумбия, каза: „Recycle Me“ ни напомня за силата на простотата, смелостта, чистотата и елегантността в печатната реклама. В свят, който често се стреми да заслепява с технологиите, тази кампания се откроява, като реабилитира класическия печат.”
В Audio & Radio Lions бяха получени 759 заявки и бяха наградени 23 лъва: четири златни, шест сребърни и 12 бронзови лъва. Grand Prix отиде при „The Misheard Version“ за Specsavers от Golin, Лондон, Обединеното кралство. Специалистите по здравни грижи по зрение и слух наеха артиста Рик Астли, за да презапише тайно текста на неговия хит сингъл Never Gonna Give You Up, за да убеди хората да се запишат за безплатен тест за слуха.
Президентът на журито, Саймън Викарс, главен творчески директор, Colenso BBDO, Нова Зеландия, сподели: „The Misheard Version“ е брилянтен пример за креативност. Тест за слуха в цялата страна, маскиран в емблематична песен. Креативен в основата си и безразсъдно амбициозен в изпълнението си. Благодарим ви, Specsavers, че ни накарахте да се смеем, че се отдадохте правилно на тази идея и че направихте най-голямото решение на нашето жури лесно.”
В Health & Wellness Lions бяха получени 1252 заявки и бяха наградени 38 лъва: пет златни, 14 сребърни и 18 бронзови. Голямата награда отиде при „The Last Barf Bag“ за Dramamine от FCB Chicago, САЩ. Лекарството против гадене създаде ода за скромната чанта, стартирайки интегрирана кампания, която включваше 13-минутен документален филм за конкурента, чиято собствена ефективност помогна да бъде убит.
Председателят на журито, Wendy Chan, Creative Lead Health, Asia Pacific, Edelman, APAC , каза: „Тази кампания демонстрира как една марка, независимо от нейния размер, може да преодолее шума на пренаселения пазар. Той говори за марката, без да я споменава, използвайки лекота, с неочакван, но уместен начин. Това е пример, който ще вдъхнови всички да прокарат границите.“
Във Pharma Lions от 232 заявки бяха наградени седем лъва: един златен, два сребърни и три бронзови лъва. Журито присъди Pharma Grand Prix на „Magnetic Stories“ за Siemens Healthineers от Area 23 Ню Йорк (An IPG Health Network Company), САЩ. Производителят на MRI създаде поредица от детски аудиокниги, които интегрират плашещите звуци от медицинското оборудване в забавни фантастични елементи от историите, така че децата, подложени на прегледа, да бъдат по-малко уплашени.
Президентът на фармацевтичното жури, Collette Douaihy, глобален главен творчески директор, здравеопазване, Dentsu Health, Global, каза: „Най-добрият начин да илюстрирате силата на креативността е чрез пряко въздействие върху живота на хората. Победителят направи точно това, като създаде аудиокниги за деца, подложени на MRI сканиране, трансформирайки една дезориентираща и плашеща медицинска процедура в увлекателно и завладяващо преживяване. Историите са щателно изработени от известни автори и звукови дизайнери, за да синхронизират точно всеки звук от сканирането с вълнуващи моменти от историята, облекчавайки страха и подобрявайки изживяването. Това е разказване на истории в най-добрия му вид.“
Grand Prix в Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good отиде при Impact BBDO, Дубай, ОАЕ, за „Child Wedding Cards“ за UN Women.
Присъдени са и специални награди:
Healthcare Network of the Year
FCB Health
Klick Health
Havas Health
Healthcare Agency of the Year
AREA 23, an IPG Health Network Company, New York, USA
Klick Health, Toronto, Canada
Havas Lynx, Manchester, UK
Всички победители също ще могат да се видят в The Work.
Допълнителна информация за Cannes Lions можете да намерите на canneslions.com .