Рекорден брой заявки – 37 427 – от участници от 97 държави са подадени в седемнадесетте категории на фестивала Cannes Lions 2014. Заявките са разпределени по категории, както следва: Branded Content & Entertainment (1 178 entries), Creative Effectiveness (80), Cyber (3 660), Design (2 624) Direct (2 676), Film (2 838), Film Craft (2 073), Innovation (206), Media (3 127), Mobile (1 187), Outdoor (5 660), PR (1 850), Press (5 007), Product Design (194), Promo & Activation (3 241), Radio (1 448) и Titanium & Integrated Lions (378).
Страните с най-много подадени заявки са САЩ (6 213), Бразилия (3 321), Великобритания (2 757), Германия (2 376), Франция (1 838), Австралия (1 543), Япония (1 146), Канада (995), Индия (976) и Китай (952). За първи път във Фестивала със заявки участват Албания, Гана и Сан Марино. За участие в Cannes Lions 2014 са подадени 17 заявки от български агенции.
Работите ще се журират от 17 групи жури, съставени от 327 изявени представители на комуникационната индустрия от 44 държави, които ще гласуват, дискутират и накрая ще наградят най-достойните, които ще вдъхновяват и насочват индустрията в бъдеще.
Някои от интересните тенденции в развитието на фестивала е огромната „крачка“ на Cyber Lions, която сега е третата най-голяма категория с увеличение от +39%. PR Lions също има впечатляващо увеличение от 43%. Интересно е, че в някои от традиционните категории се наблюдава спад на заявките: Film (-9%), Press (-12%) и Radio (-7%). За първи път в историята на фестивала броят на заявките в категория Outdoor надвишава този в Press.
Cannes Lions ще се проведе от 15 до 21 юни 2014 в Кан, Франция. За регистрация за Фестивала, моля посетете www.canneslions.com
Българската асоциация на комуникационните агенции е официален и изключителен представител в България на „International Festival of Creativity”, обединяващ фестивалите Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx и Spikes Asia.