29.05.2014

НАГРАДИХА ПОБЕДИТЕЛИТЕ В EFFIE БЪЛГАРИЯ 2014

На 28 май 2014 г. по време на официална церемония в Sofia Live Club бяха обявени и наградени победителите в седмото издание на фестивала за ефективност на рекламата Effie България 2014. Бяха връчени четири златни, шест сребърни и пет бронзови награди Effie.
Кампаниите, участващи в конкурса, се оценяваха от изявени професионалисти в сферата на маркетинговите комуникации – представители на рекламодатели, агенции, медии, агенции за изследвания и независими експерти.
В категория „Стоки“ злато получи кампанията „Баба Ханке“, клиент: Рено Нисан България АД и агенция: Publicis Sofia, дигитална агенция: Publicis Modem Cybermark, медиа агенция: Equinox. Среброто беше присъдено на „Време е за нещо специално!“ на Загорка АД, агенция: BBH LONDON, творческа агенция: Publicis Sofia, медиа агенция: Mindshare. Бронзовата статуетка в категорията беше връчена на Carlsberg Bulgaria и Noble Graphics за кампанията „Свежо от планината“.
В категория „Услуги“ журито не излъчи победител, но отличи три кампании със сребърна награда:
• „VIVACOM #Hybrid“, клиент: VIVACOM, агенция: New Moment New Ideas Company, медиа агенция: FCB Sofia;
• „Спестовен жилищен кредит“, клиент: Пощенска банка, агенция: ББДО Груп/Графити ББДО, медиа агенция: РА Крес, дигитална агенция: Trinitix;
• „6 от 10“, клиент: УниКредит Булбанк, агенция: reforma, медиа агенция: MediaCom/Grey Bulgaria.
Други две кампании-финалисти в категорията – „Без подпис“, клиент: БАНКА ДСК, агенция: Noble Graphics, медиа агенция: Кафе Реклам София ООД и „Депозити с бъдеще“, клиент: БНП Париба, агенция: Ogilvy Group, медиа агенция: Mindshare получиха бронзови статуетки Effie.
В категория „Промоции“ като най-ефективна беше отличена „Сбъдни желание“, клиент: MasterCard Europe България, агенция: reforma. Среброто беше присъдено на Пощенска банка и ББДО Груп/Графити ББДО за Промоция „Падаща звезда“ (медиа агенция: РА Крес, дигитална агенция: Trinitix). Бронзоватa награда Effie в категорията беше присъдена на „Спечели. Изживей. Сподели.“, клиент: Джапан Табако Интернешънъл България ЕООД, агенция: Publicis Sofia.
Кампанията на GLOBUL, агенция: Ogilvy Group, медиа агенция: Mindshare „Не създавай нови видове“ получи злато в категория „Корпоративни комуникации“. В тази категория другият финалист – кампанията „Дневник на българската действителност“ на Дневник, агенция Noble Graphics и продуцентска къща: 5th Degree Ltd., беше отличен със сребърна награда.
В категория „Социална, медийна, политическа“ журито присъди злато на кампанията „Паметник на незнайния доброволец“ на Фондация „Герои на времето“, агенция Noble Graphics и аудио пост-продукция: Brambar Studio. Nova Broadcasting Group беше отличена с бронзова статуетка Effie за кампанията „Великият понеделник“ (по кампанията е работила агенция за разработка на приложения за фейсбук и мобилни устройства Professional Translation Ltd.)

Въз основа на резултатите от конкурса Effie България 2014 организаторът на Фестивала – Българската асоциация на комуникационните агенции обяви ранглиста на най-ефективните агенции, рекламодатели и търговски марки. Effie Index България следва правилата на Effie Index Worldwide, въведен през 2011 г. (effieindex.com). В класацията на най-ефективните агенции с 22 точки на първо място е Noble Graphics, следвана от Publicis Sofia с 15 точки и reforma на трето място с 14 точки. В класацията за най-ефективни клиенти за 2014 година на първо място с 12 точки е Пощенска банка. С равен брой точки (8) следват GLOBUL, MasterCard Europe България, Рено Нисан България АД и Фондация „Герои на времето“.
Пълен списък на победителите по категории и класацията Еffie България 2014 Effectiveness Index могат да бъда намерени на www.effiebulgaria.org

За наградите Effie:
Създадени през 1968 г. от Американската Маркетингова Асоциация, клон Ню Йорк, в наши дни наградите Effie са световен символ на постижение и награждават най-ефективните маркетингови комуникации в конкурси, провеждани в 42 държави и 6 региона по целия свят (Global, Asia Pacific, Europe, Latin America, Middle East/North Africa и North America).
Наградите Effie® отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят. В Effie България 2014 имаха право да участват агенции и рекламодатели с реклами и рекламни кампании, създадени за и реализирани в България в периода 01.01.2013 – 31.03.2014 г.
Effie® и логото “E” са регистрирани марки на Effie Worldwide, Inc. и се използват с лиценз от Българската асоциация на комуникационните агенции. Всички права са запазени.

Запиши се за нашия бюлетин