18.06.2024

Международният фестивал за креативност Cannes Lions обявява победителите на ден 2

Германия печели две награди Grands Prix, една за „The Square Meter“ и друга за „The 100th Edition
Във втората година на Entertainment Lions for Gaming, Xbox Games Pass печели Grands Prix за „The Everyday Tactician
Исландия печели първата си награда Lion.

В категорията „Entertainment“ бяха отличени Entertainment Lions, Entertainment Lions for Gaming, Entertainment Lions for Music и Entertainment Lions for Sport, а в „Craft“ бяха наградени в категориите Design, Digital Craft, Film Craft и Industry Craft Lions.

Саймън Кук, главен изпълнителен директор на LIONS, коментира: „На втория ден от Cannes Lions 2024 отпразнуваме награждаването на Craft and Entertainment Lions и отново съм вдъхновен от работите, прииждащи от стаите на журито. Те наистина поставят високо летвата за световна креативност, която движи индустрията напред.“

В Entertainment Lions бяха получени 762 заявки и журито връчи 27 награди Lion: 3 златни, 8 сребърни и 15 бронзови. Гранд При отиде при „We Are Ayenda“ за WhatsApp от Creative X, Пало Алто и Modern Arts, Лос Анджелис, САЩ. Документалният филм на кампанията разказва вдъхновяващата и трагична история на Националния отбор по футбол за момичета на Афганистан, използвайки криптираната услуга за съобщения, за да избягат от страната след поемането на властта в страната от талибаните през 2021 г.

Президентът на журито за Entertainment Lions, Джефри Едуардс, управляващ директор Creative в Gale US, каза: „’We Are Ayenda’ е мощен документален филм за WhatsApp, разказващ историята на 25 членове на Националния отбор по футбол на Афганистан. Следим как те се справят с бягството си по време на талибанското завземане на столицата Кабул през 2021 г., използвайки защитните функции на WhatsApp. Филмът представлява надежда и демонстрира перфектното съчетание на разказване на истории с бранда, играещ централна и критична роля. Истории като тази представят силата, която марките и развлеченията имат за въздействие върху реалните промени в света.“

В Entertainment Lions for Gaming, посветена на креативната работа, която свързва хората с марките чрез игри, бяха получени 407 заявки и журито връчи 15 награди Lion: два златни, пет сребърни и седем бронзови. Гран При отиде при „The Everyday Tactician“ за Xbox Games Pass от McCann London, Великобритания. Брандът обяви нова тактическа позиция за професионален футболен клуб в Обединеното кралство, за която можеше да бъде кандидатствано само чрез новата игра Football Manager 2024, създавайки документален филм, който проследява новия нает специалист, прехвърлящ цифровите си умения в реален среда.

Президентът на журито за Entertainment Lions for Gaming, Лидия Уинтърс, Mojang Studios, каза: „’The Everyday Tactician’ постоянно се открояваше със своята уникална гледна точка, ангажирането на общността, завладяващата история и отличните бизнес резултати, създавайки многостранна кампания, която перфектно демонстрира истина, която вече знаем в игрите – те могат да променят живота, да създават увереност и да изграждат приложими в реалния живот умения. Тя не само наруши традициите на 130-годишен футболен клуб, но и начина, по който обществото мисли за това какво игрите наистина предлагат на света.“

От 442 получени заявки в Entertainment Lions for Music, награждаващи креативни музикални колаборации и брандирано музикално съдържание, бяха връчени 16 награди Lion: 2 златни, 5 сребърни и 8 бронзови. Гранд При отиде при „Errata at 88“ за Diageo от AlmapBBDO, Сао Пауло, Бразилия. Брандът на Diageo за уиски Johnnie Walker искаше да отпразнува забравената основателка на бразилския музикален жанр Боса Нова, като коригира историческата грешка, разказвайки историята на Алаиде Коста и връщайки я да изпълни в Carnegie Hall след шест десетилетия.

Президентът на журито за Entertainment Lions for Music, Маделин Нелсън, ръководител на независимите лейбъл в Amazon Music, каза: „С разнообразието от работа тази година, най-голямото ни предизвикателство беше да навлезем дълбоко в културните прозрения, които ни позволяват да разберем уникални гледни точки. Johnnie Walker, като бранд, който възхвалява приключенията на човека, се гмурна в дълбокото. Те създадоха напълно интегрирана кампания, за да почетат историята на Алаиде Коста и да пренапишат името й в историята на Боса Нова. Имахме възможността да признаем работа, която ще вдъхнови нови нива на креативност в творческата общност и „Errata at 88“ прави точно това.“

Чествайки креативността, която се възползва от културата на феновете и използва силата на спорта и електронните спортове за свързване на хората с марките, Entertainment Lions for Sport получиха 665 заявки и журито връчи 21 награди Lion: 4 златни, 6 сребърни и 10 бронзови. Гранд При отиде при „WoMen’s Football“ за Orange от Marcel, Париж, Франция. Умната кампания с примамка и подмяна на Orange демонстрира уменията на националния женски футболен отбор на Франция, замаскирани като мъжки участници.

Президентът на журито за Entertainment Lions for Sport, Луиз Джонсън, главен изпълнителен директор на Fuse UK и EMEA, каза: „Кампанията ‘WoMen’s Football’ на Orange брилянтно улавя възхода на женския футбол чрез креативно разказване на истории и иновативни технологии. Показвайки уменията и вълнението на женския национален отбор на Франция, Orange се стремеше да предизвика и разруши остарелите стереотипи за женския футбол. Тази кампания не само ангажира спортните фенове; тя предизвика широк разговор, доминираше заглавията и завладя аудиториите по целия свят, доказвайки, че изключителният футбол надхвърля половете. Успехът на кампанията, удостоена с Гранд При, подчертава вълнуващо бъдеще за маркетинга на женски спортове, подчертавайки силата на позитивността и креативността в променянето на възприятията и празнуването на спортното майсторство.“

В Design Lions бяха получени 927 заявки и журито връчи 31 награди Lion: пет златни, 11 сребърни и 14 бронзови. Гран При отиде при „Sightwalks“ за Sol Cement от Circus Grey, Лима, Перу. Циментова марка създаде нова система, която обнови международната система за тактилно павиране, която помага на хора с увредено зрение да се ориентират в градските райони, създавайки нови кодове, насочващи хората към места като банки или ресторанти.

Президентът на журито на Design Lions, Фура Йоханесдотир, Главен креативен директор в Huge Global, заяви: „Голямата награда показва, че дизайнът е навсякъде и може да достигне до на най-високото си ниво, когато е ‘невидим’. Хареса ни, че това е глобално, инклузивно и мащабно дизайнерско решение, което може значително да подобри живота на хората и да направи ежедневието ни по-добро. Оценихме простотата идеята и изпълнението, което беше направено чрез стар, но нов медиум. Голямата награда за дизайн показва как великолепни решения за дизайн могат да бъдат открити на неочаквани места – трябва просто да сложим различни лещи, да гледаме по-внимателно и да видим света такъв, какъвто е наистина.“

Наградите Film Craft Lions, които честват екранното изкуство, получиха 1552 участия и бяха раздадени 46 награди Lions: 7  златни, 16 сребърни и 22 бронзови. Голямата награда беше присъдена на „The Square Meter“ за Hornbach D.I.Y. / Магазини за подобрение на дома от Heimat\TBWA, Берлин, Германия. Немският търговец на дребно за домашни подобрения създаде интимен филм, който деликатно коментира нарастващата цена на наема за квадратен метър, проследявайки мъж, който развежда в своя фантастичен малък дом.

Президентът на журито по филмово изкуство, Прасун Пандей, режисьор на рекламни филми в Corcoise Films Индия, каза: „Рядко се случва да видим всички кинематографски изкуства да се събират толкова перфектно като че синхронно плуване, за да превърнат DIY темата във филм с магическа интрига. Този филм е чудесно напомняне не само за всички креативни хора и филмови създатели, но и за клиенти, че няма нещо наречено ‘категория с нисък интерес’.“

От общо 552 участия в Digital Craft Lions, които честват технологичното изкуство, журито връчи 18 награди Lions: 3 златни, 6  сребърни и 8 бронзови. Голямата награда беше връчена на ‘Spreadbeats‘ за Spotify от FCB New York, САЩ. B2B кампанията на музикалната платформа включваше разгърнат музикален видеоклип с продължителност четири минути, създаден изцяло в клетките на Microsoft Excel.

Президентът на журито по цифрово изкуство, Кентаро Кимура, международен главен креативен директор и корпоративен офицер в Hakuhodo Global, заяви: „Това произведение превърна много обикновен и сух B2B медиен план в електронна таблица Excel в жив и вълнуващ музикален видеоклип. Те постигнаха удивително високо ниво на изкуство по много креативен начин чрез използването на десетилетия стара технология вместо напреднали технологии като AI. Това подчертава бранда на Spotify и как той се издига като уникален сред конкурентите си. Журито единодушно реши да отбележи уау-фактора на голямото човешко творчество, вместо да се фокусира върху отличното използване на технология.“

Industry Craft Lions, които отбелязват творческото майсторство, таланта и уменията, необходими за оживяването на креативна идея, получиха 1001 участия, от които журито връчи 28 награди Lions: четири златни, 9 сребърни и 14 бронзови лъва.

Голямата награда беше присъдена на ‘The 100th Edition‘ за Frankfurter Allgemeine Zeitung от Scholz & Friends, Берлин, Германия. След 99 итерации на кампанията за марката на вестник, публикацията реши да отбележи 100-ото издание с въздействащ човек. Предвид нарастващия десен екстремизъм в региона, Frankfurter Allgemeine Zeitung избра да представи Маргот Фридландер, 102-годишна оцеляла от Холокост, снета в Мемориал на убитите евреи от Европа в Берлин, за да сподели послание за човешкост, уважение и толерантност.

Президентът на журито по индустриално изкуство, Калпеш Патанкар, Главен креативен директор в Leo Burnett Обединените арабски емирства, каза: „Да се стремиш към смела и честна работа отново и отново е начинът да създадеш запомняща се работа. Но това, което наистина ни впечатли тук, не беше само иконичният характер на произведението… Беше съобщението: ‘За мен е важно да бъда човек.’ Във време, когато светът изглежда разделен, тази работа преодоля различията между нас и ни предизвика всички да бъдем човешки. Честна, красива, болезнена, надеждна, човешка.“

Всички номинации и победители също ще бъдат достъпни за разглеждане в  The Work.

Допълнителна информация за Cannes Lions можете да намерите на  canneslions.com.

Запиши се за нашия бюлетин