17.02.2023

ИЗВЕСТНИ СА ПОБЕДИТЕЛИТЕ В ДЕСЕТОТО ИЗДАНИЕ НА РЕКЛАМНА АКАДЕМИЯ

ЗА ВТОРА ПОРЕДНА ГОДИНА ОТБОР В СЕКТОР ЛЕКАРСТВА БЕЗ РЕЦЕПТА ЗАЕМА ПЪРВО МЯСТО 

От 13 до 17 февруари 2023 за десети пореден път се проведе Рекламна академия. Под мотото „Практиката е най-добрият учител“ събитието е тристранен проект на Българската асоциация на комуникационните агенции, Българската асоциация на рекламодателите и Нов български университет.

В събитието се включиха приблизително 200 студенти, които се състезаваха в 20 отбора, като тази година за първи път взеха участие и чуждестранни студенти – от Дания, Гърция, Франция и Германия. Отборите бяха разпределени по задания в 8 сектора: автомобили, банкови услуги, бира, вода, лекарства без рецепта, ритейл, телекомуникации и храни. 

Най-добрите проекти бяха оценени и отличени от жури, съставено от представители на БАКА – Желез Атанасов (Noble Graphics), Константин Трендафилов (Human), Павлина Бонева (The Smarts), Плутархос Маридакис (Стендпойнт медия) и представители на БАР – Гергана Георгиева (Management Financial Group), Елица Иванова (Загорка АД, част от Heineken), Ралица Татова (NESTLE), Тони Стефанова (Белла България). 

Големият победител тази година е отбор 2 в сектор „Лекарства без рецепта“, с ментори Александър Милов (guts&brainsDDB), Христиана Забунова (Wunderman Thompson) и Ралица Милчева (TEVA). Студентите разработиха творческа концепция за хранителна добавка, насърчаваща фокусирането на вниманието и здравословната мозъчна функция “BrainBites”. 

Второ място, с еднакъв брой точки, поделят отбор 1 отново в сектор „Лекарства без рецепта“, проект “re.treat” с ментори Александър Милов (guts&brainsDDB), Николай Малинов (Nitram) и Ралица Милчева (TEVA) и отбор 14 в сектор “Банкови услуги”, чиято задача беше разработването на творческа концепция за инвестиране в инфраструктурен фонд “Парче”, с ментори Александър Братимиров (Human), Елисавета Търпанова (Interpartners) и Светлина Петкова (Банка ДСК).

Третата награда, отново с еднакъв брой точки, поделят отбор 3, който работи по казус в сектор “Бира“, с ментори Антон Георгиев (Digitas Sofia), Юлия Колева (McCann Sofia) и Стелияна Касабова (MOLSON COORS-KAMENITZA), представиха стратегия за лансиране на нов продукт “ЖИВна” и отбор 19 в сектор „Телекомуникации“ за проекта „ОЩЕ„, с ментори Добромир Джуров (directmedia|kres), Йордан Жечев (guts&brainsDDB) и Желяз Кольовски (ВИВАКОМ).

Журито присъди и две специални награди:

– за “Слоган“ на отбор 5,  сектор “Бира“, с ментори Илия Яков (All Channels Communication Group), Ирина Константинова (The Smarts) и Милена Москова (ЗАГОРКА АД, част от Heineken) за проекта „BE“, със слоган “Не го мисли, просто BE”;

– за “Опаковка“ на отбор 11, сектор “Храни“, с ментори Маргарита Едрева (Ogilvy Sofia), Сергей Георгиев (DNA) и Димитър Стаматов (Белла България) за проекта “Не е късно за вкусно“.

В рамките на 5 дни всеки отбор работи с един ментор, представител на компания – рекламодател, и двама ментори, представители на комуникационни агенции. В настоящия, десети сезон на Академията, своя опит и знания споделиха общо 40 ментори, от които 26 ментори от 17 комуникационни агенции – членове на БАКА.

БАКА благодари на всички професионалисти от агенции-членове на БАКА, които се включиха като ментори и напътстваха работата на студентите и на съдиите, които оцениха проектите на отборите и споделиха своите съвети към тях. 

В програмата на Рекламна академия 2023 с презентации в специалния лекционен панел се включиха Желез Атанасов (Noble Graphics), Ангел Искрев (proof.), както и участниците в дискусията на тема „Какви умения са нужни за успех в рекламата и… Рекламна академия“ – Благовеста Костова (Publicis Groupe Bulgaria), Емилия Стефанова (Заместник – председател на БАКА, All Channels Communication Group), Мартин Димитров (Nitram) и Катя Димитрова (Interpartners) в ролята на модератор на дискусията.

Повече информация можете да намерите на https://reklamnaakademia.com/ 
Снимки: https://www.facebook.com/reklamnaakademia/photos

Запиши се за нашия бюлетин