29.05.2023

Известни са големите победители в KIAF 2023

Сред обявените награди са 10 от най-добрите кампании в състезанието, 13 златни, 46 сребърни, 106 бронзови награди и 162 номинации от 32 държави. Кампанията „Carol for Charity“, създадена от агенция Saatchi & Saatchi Ukraine, спечели голямата награда Grand Prix .

Кампании на агенции–членове на БАКА бяха наградени с 2 сребърни статуетки и 3 номинации:

Сребро

HAPPY MAIL gutsandbrainsDDB (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C08. CHILDREN: HEALTH/SAFETY/HAPPINESS / C08-10. DIRECT CAMPAIGNS)

HELP ON AN IRON HORSE – Noble Graphics (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C09. PROSPERITY: ECONOMIC GROWTH, INNOVATIONS, INDUSTRY / C09-11. ACTIVATION CAMPAIGNS)

Номинации

TELEGRAM STICKERS FOR SAVE COMMUNICATION OF REFUGEES AT RISK OF HUMAN TRAFFICKING – Direct Media Kres (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C01. PEACE / C01-06. DIGITAL & MOBILE ADVERTISING)

Happy Mail – gutsandbrainsDDB (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C08. CHILDREN: HEALTH/SAFETY/HAPPINESS / C08-08. INTEGRATED CAMPAIGNS)

HELP ON AN IRON HORSE – Noble Graphics (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C13. LOCAL SOLUTIONS / C13-11. ACTIVATION CAMPAIGNS)

Главният фокус на 24-ото издание на Киевския международен фестивал на рекламата бе насочен върху социално значимите комуникации, а ключовото послание бе насочено към това как да направим света по-добро място. 

Конкурсната програма на фестивала се състоя от 13 категории, включващи в себе си 143 подкатегории. 1 025 заявки от 33 държави се състезаваха за наградите, като бяха оценени от жури, разпределено в пет международни екипа от 41 опитни експерти в рекламата от 25 държави.

Фестивалът обявява победителите, които най-добре демонстрираха използването на творчески комуникации за създаване на промяна и положително въздействие върху света в 13 категории:

·        PEACE

·        Environment & Sustainability

·        Human Rights, Justice & Strong Institutions

·        Education: Quality, Civic & Social Education

·        Gender Equality & LGBTQ Rights

·        Poverty & Hunger

·        Health & Well-Being

·        Children: Health/Safety/Happiness

·        Prosperity: Economic Growth, Innovations, Industry

·        Animal Care & Protection

·        Arts and Culture

·        Partnership for The Goals

·        Local Solutions

В 24-ото издание за първи път беше въведена категория PEACE, създадена за творби и кампании срещу войната, агресията, геноцида, престъпленията срещу човечеството, включително и настоящата война в Украйна. 

Сред приоритетите в този конкурс са насърчаването на повече мирни и приобщаващи общности, целящи устойчиво развитие, намаляване на насилието, борба с престъпността и тероризма; борба с организираната престъпност и незаконните финансови и оръжейни потоци и др.

От 32 държави общо бяха раздадени 175 награди, а броят на номинациите достигна до 162. Сред наградените държави са: Австралия, Азербайджан, Белгия, България, Канада, Чили, Хърватия, Чехия, Естония, Финландия, Франция, Грузия, Германия, Великобритания, Унгария, Исландия, Италия, Казахстан, Латвия , Литва, Холандия, Норвегия, Полша, Словакия, Словения, Испания, Швеция, Украйна, Обединените арабски емирства, Обединеното кралство, Узбекистан и Венецуела.

Голямата награда на тазгодишния фестивал отиде при украинския проект „Carol for Charity“ на агенция Saatchi & Saatchi Ukraine към Министерството на външните работи на Украйна. Това е история за преосмислянето на световно известната украинска песен „Carol of the Bells“ в помощ на украинските деца, за които се грижи фондация „Олена Зеленска“.

Списъкът с победителите можете да намерите на линка.

Запиши се за нашия бюлетин