Сред обявените награди са 10 от най-добрите кампании в състезанието, 13 златни, 46 сребърни, 106 бронзови награди и 162 номинации от 32 държави. Кампанията „Carol for Charity“, създадена от агенция Saatchi & Saatchi Ukraine, спечели голямата награда Grand Prix .
Кампании на агенции–членове на БАКА бяха наградени с 2 сребърни статуетки и 3 номинации:
Сребро
HAPPY MAIL – gutsandbrainsDDB (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C08. CHILDREN: HEALTH/SAFETY/HAPPINESS / C08-10. DIRECT CAMPAIGNS)
HELP ON AN IRON HORSE – Noble Graphics (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C09. PROSPERITY: ECONOMIC GROWTH, INNOVATIONS, INDUSTRY / C09-11. ACTIVATION CAMPAIGNS)
Номинации
TELEGRAM STICKERS FOR SAVE COMMUNICATION OF REFUGEES AT RISK OF HUMAN TRAFFICKING – Direct Media Kres (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C01. PEACE / C01-06. DIGITAL & MOBILE ADVERTISING)
Happy Mail – gutsandbrainsDDB (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C08. CHILDREN: HEALTH/SAFETY/HAPPINESS / C08-08. INTEGRATED CAMPAIGNS)
HELP ON AN IRON HORSE – Noble Graphics (C. SOCIAL GOALS CONTESTS / C13. LOCAL SOLUTIONS / C13-11. ACTIVATION CAMPAIGNS)
Главният фокус на 24-ото издание на Киевския международен фестивал на рекламата бе насочен върху социално значимите комуникации, а ключовото послание бе насочено към това как да направим света по-добро място.
Конкурсната програма на фестивала се състоя от 13 категории, включващи в себе си 143 подкатегории. 1 025 заявки от 33 държави се състезаваха за наградите, като бяха оценени от жури, разпределено в пет международни екипа от 41 опитни експерти в рекламата от 25 държави.
Фестивалът обявява победителите, които най-добре демонстрираха използването на творчески комуникации за създаване на промяна и положително въздействие върху света в 13 категории:
· PEACE
· Environment & Sustainability
· Human Rights, Justice & Strong Institutions
· Education: Quality, Civic & Social Education
· Gender Equality & LGBTQ Rights
· Poverty & Hunger
· Health & Well-Being
· Children: Health/Safety/Happiness
· Prosperity: Economic Growth, Innovations, Industry
· Animal Care & Protection
· Arts and Culture
· Partnership for The Goals
· Local Solutions
В 24-ото издание за първи път беше въведена категория PEACE, създадена за творби и кампании срещу войната, агресията, геноцида, престъпленията срещу човечеството, включително и настоящата война в Украйна.
Сред приоритетите в този конкурс са насърчаването на повече мирни и приобщаващи общности, целящи устойчиво развитие, намаляване на насилието, борба с престъпността и тероризма; борба с организираната престъпност и незаконните финансови и оръжейни потоци и др.
От 32 държави общо бяха раздадени 175 награди, а броят на номинациите достигна до 162. Сред наградените държави са: Австралия, Азербайджан, Белгия, България, Канада, Чили, Хърватия, Чехия, Естония, Финландия, Франция, Грузия, Германия, Великобритания, Унгария, Исландия, Италия, Казахстан, Латвия , Литва, Холандия, Норвегия, Полша, Словакия, Словения, Испания, Швеция, Украйна, Обединените арабски емирства, Обединеното кралство, Узбекистан и Венецуела.
Голямата награда на тазгодишния фестивал отиде при украинския проект „Carol for Charity“ на агенция Saatchi & Saatchi Ukraine към Министерството на външните работи на Украйна. Това е история за преосмислянето на световно известната украинска песен „Carol of the Bells“ в помощ на украинските деца, за които се грижи фондация „Олена Зеленска“.
Списъкът с победителите можете да намерите на линка.