След приблизително две години, общността на големия рекламен фестивал Cannes Lions отново се събра в Кан, за да защити креативността и да постави нов еталон за съвършенство, който да е ефективен и за следващата година. Екипът на Фестивала е подбрал най-стойностното от изобилието от прозрения и идеи от печелившите кампании, заедно с всички дискусии и лекции на фестивала, за да ви бъдат предоставени ключови изводи и тенденции.
По-рано тази година се идентифицираха шест критични теми за творчество от проведените проучвания на Cannes Lions за състоянието на креативността – ексклузивното изследване обхващаше гледната точка на 3300 експерти творческата индустрия. Тези шест теми формираха и програмата на Cannes Lions.
Business Transformation
Flexibility and empathy: Two ingredients for business change
За да се постигне промяна и трансформация на бизнес, трябва да дадете шанс на креативността да се приложи и извън комуникациите на брандовете.
Помислете как установявате своя бизнес за насърчаване и вдъхновяване на сътрудничество. Обединете екипите си да работят заедно, за да се справят с бизнес предизвикателствата, като използват ключовите аспекти на креативността.
Водете екипът си с ясна цел и фокус върху решаването на текущи проблеми, така и
предизвикателствата или дългосрочни цели на потребителите, а не само тяхното потребителско пътуване към вашия продукт или услуга.
Creative Effectiveness
The measurable impact of creativity
Основите на най-ефективната творческа работа не са се променили – актуалност, изграждане на интерес, последователност и ангажираност към a универсално привлекателна платформа на бранда. Това са работещи елементи на най-въздействащите кампании.
Техниките за създаване на идеи с тези функции обаче са се развили. Платформи като TikTok насърчават нови и нишови общности, да се слушате в потребителите какво мислят за вас през тоци канал на информация.
Избягвайте комфорта на познатото – интересът се изгражда чрез разкриване на нещо, което не е виждано досега.
Sustainability
Innovate for impact
Постигането на устойчиви цели е дългосрочен план, но това е отборен спорт и сътрудничеството е от съществено значение за откриването на нови решения. Обединяване на силите с необичайни партньори, които предоставят нова перспектива, различни прозрения и нови умения могат да предложат различен метод за справяне със съществуващ проблем.
Победителите в Lion служат като напомняне, че хуморът е майсторството и добрият дизайн ще ви помогнат да създадете контакт с потребителите, които се целят към устойчиви покупки и поведение.
Diversity, Equity & Inclusion
Show up in every sphere
Фокусът на фестивала върху DE&I тази година се измести от това да бъде само около осигуряване на справедливо представителство до изискване на справедливо възнаграждение. Технологиите могат да помогнат на общностите да се подобрят, но това трябва да бъде обмислено от самото начало, за да се избегне задълбочаване на съществуващите неравенства в реалния свят, докато преминаваме към Web3 и започваме да запълваме метавселена с виртуално неравенство.
Data, Tech & Innovation
It’s time for an industry tech-check
Технологиите и данните имат капацитета да решат много от проблемите, описани в този доклад и доминиращ в дневния ред на индустрията – правейки света по-приобщаващ, целящ се да привлече повече таланти, да провокира работата върху творческата ефективност и т.н. Ключът към отключването на този потенциал е да обърнем фокуса върху човека, а не на технологиите. Те трябва да надграждат – вместо да замени – човешкия опит.
Talent
The Great Reshuffle
Кризата с талантите продължава да оказва натиск върху агенциите и брандовете в създаването на бъдещето в работната среда. Гъвкавите екосистеми и работни политики помагат на талантите да работят извън офиса си.
Работодателите трябва да се трансформират, както в своите стратегии, така и в своите творчески възгледи.
Ако искате да видите пълния официален доклад на Cannes Lions, натиснете тук.