Шест български агенции са отличени с общо девет награди
31-те награди на Art Directors Club of Europe бяха раздадени на специална онлайн гала на 15 декември. Журито, съставено от 54 специалисти от 20 европейски държави – в това число и България, отличи 376 рекламни форми и кампании от общо 874 заявки.
Serviceplan Germany грабна престижната награда Grand Prix за кампанията „The Wish“.
Кампании на агенции–членове на БАКА бяха наградени с 3 сребърни и 6 бронзови статуетки. Това са кампании, чийто творчески потенциал също впечатли журито на ФАРА 2022 по-рано тази година. Наградите на ADCE, които ще отпътуват за България, са:
Сребро
- Hate song – HUMAN (Film & Audio: Craft – music and sound)
- #choosetovote – proof. (Brand Experience: PR / Events)
- Help on an Iron Horse – Noble Graphics (Integrated & Innovation: Integrated Campaigns for commercial brands)
Бронз
- Battle for the bill – guts&brainsDDB (Film & Audio: Online Videos)
- Fairtown – proof. (Print & Outdoor: Craft – Photography)
- #unseetheprejudice – proof. (Interactive & Mobile: Social Media Campaigns)
- Melba – Sofia Design Festival 2021 | visual identity – NEXT-DC (Design: Corporate Brand Identity)
- Cohones Black to the Bones – All Channels (Design: Packaging)
- Elections, again. – HUMAN (Integrated & Innovation: Integrated Campaigns for commercial brands)
Поздравления на наградените!
Четирите специални отличия на ADCE Awards отидоха при кампании от Украйна, Испания и Италия.
- ADCE European Star – Johannes Newrkla Award — „Motherland Pride“ на Saatchi & Saatchi Ukraine
- ADCE Genius Loci Award — „Khortytsia – the island of a mystery“ на Bickerstaff.734
- ADCE Green Star Award — „Bihar, choosing tomorrow“ на Llorente & Cuenca
- New ADCE Equal Star Award — „The DiscovHery Billboards“ by ACNE
Пълния списък с печеливши кампании можете да намерите тук.
Българската асоциация на комуникационните агенции е член на Art Directors Club of Europe, като това дава възможност на победителите и финалистите от фестивала ФАРА да участват в ADCE Awards.
Повече за Art Directors Club of Europe
ADCE е платформа за творческата общност, чиято цел е да обединява, взаимодейства, насърчава, изследва, насърчава и награждава креативността като подход с множество решения. ADCE обединява творци в Европа и извън нея чрез своите годишни награди, събития, образователни програми и публикации. Международно признат като авторитетен глас, ADCE представлява най-доброто от местната европейска реклама и дизайн на все по-глобализирания пазар.
Art Directors Club of Europe (ADCE) е сдружение с нестопанска цел със седалище в Барселона. Състои се от 23 професионални клуба и асоциации по графичен дизайн и реклама от 22 европейски държави: Австрия, България, Кипър, Чехия, Естония, Финландия, Германия, Грузия, Исландия, Ирландия, Италия, Латвия, Литва, Португалия, Русия, Румъния, Словакия, Словения, Испания, Швейцария, Обединеното кралство и Украйна.
Основана през 1990 г., ADCE се стреми да насърчава върхови постижения в графичния дизайн и рекламното творчество в европейски мащаб. Асоциацията представлява повече от 7000 професионалисти от областта. Настоящият президент е Александър Шил от Германия, глобален главен креативен директор на Serviceplan Group.