Cannes Lions International Festival of Creativity обяви, че общо 25,464 заявки от 87 страни ще се състезават да станат глобален пример за креативност и ефективност за идната година.
Заявките от Латинска Америка са скочили с 12% от миналата година, като тези на Бразилия са с 31% повече след трите спечелени Grand Prix награди от страната на миналогодишното издание на фестивала и поддържането на третото място в класацията за Най-креативна страна в Света. Заявките от Индия са с 32% ръст от миналата година, с награди в Health & Wellness, Direct and Film. Украйна също участва с 402 заявки, които бяха приети безплатно, и които демонстрират отдадеността на страната чрез своята креативност.
На първата за седмицата церемония по награждаване бяха обявени победителите в секциите Pharma Lions, Health & Wellness Lions, Outdoor Lions, Print & Publishing Lions and Radio & Audio Lions.
Simon Cook, главен изпълнителен директор на LIONS, коментира: „Cannes Lions е глобална платформа и ще бъде уникална седмица, тъй като световната творческа общност отново има възможността да се събере в Кан и да работи за развитието на бизнеса, планетата и обществото като цяло, посредством креативност.“
В секция Outdoor Lions бяха получени 1809 заявки, а 48 награди бяха раздадени – 10 злата, 15 сребра и 23 бронза. Grand Prix беше връчено на „Liquid Billboard“ на Havas Middle East, Dubai, Cultural Insight за adidas. Първият в света билборд, в който може да се плува, бе създаден, за да промотира новата колекция от inclusive, full-cover бански костюми.
В секция Print & Publishing Lions 795 заявки бяха пуснати и 21 награди бяха раздадени – 4 злата, 6 сребра и 10 бронза. Grand Prix отиде при „The Elections Edition“ на Impact BBDO, Dubai, за Annahar Newspaper, като това е втората такава награда за Обединените Арабски Емирства. Председателят на журито Natalie Lam, CCO, Publicis APAC & MEA, Hong Kong, коментира по повод връчената награда Grand Prix: „The Elections Edition има често срещаната в кампании наградени с Grand Prix гениална простота. Най-добрата работа е най-малко усложнената и тази, която не се задълбочава в излишни приказки, но в крайна сметка достига до сърцето на човек.“
В секция Radio & Audio Lions бяха получени 692 заявки, а 23 награди бяха раздадени – 3 злата, 7 сребра и 12 бронза. Grand Prix се присъди на „The Unfiltered History Tour“ of the British Museum Dentsu Creative, Bengaluru / Dentsu Creative, Mumbai / Dentsu Creative, Guragaon за VICE Media, неофициален иноваторски подкаст гид на така оспорваните артефакти в Британския музей.
Секция Health & Wellness Lions, където се награждава креативността свързана с личното благосъстояние, получи 1213 заявки и 38 награди бяха раздадени – 7 злата, 11 сребра и 19 бронза. Grand Prix беше присъдено на „The Killer Pack“ на VMLY&R, Mumbai, за Maxx Flash Mosquito Repellent Coil. Репелентът против комари е направен от 100% биоразградими материали, а опаковката му убива ларвите на комарите, дори и когато е изхвърлена на сметище, в кош за боклук или в застояла вода. Това помага за спирането на разпространението на животозастрашаващи зарази като денга вируса и малария в Индия.
В секция Pharma Lions, където се награждава променяща живота креативност, бяха подадени 298 заявки и 11 награди бяха раздадени – 2 злата, 4 сребра и 4 бронза. Наградата Grand Prix беше присъдена на „I Will Always Be Me“ на Dell Technologies & Intel, VMLY&R, New York. Председателят на журито Brett O’Connor, Executive Creative Director, VCCP Health, UK коментира: „Бяхме отнесени от този проект, начинът по който са успели, чрез преживяванията на самия потребител, да разкажат семпла история за здравословното му състояние на любимите му хора, приятели и семейство. Геният, стоящ зад преживяното от потребителите, който успява да съкрати процеса от 3 месеца до 30 минути за нас, е безценно, особено в момент в живота им, където всяка минута е от значение. “
Наградата Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good, която се връчва за проекти създадени за неправителствени и благотворителни организации, бе присъдена на „Lil Sugar— Master Of Disguise“ на AREA 23, IPG Health Network Company, New York, за Hip-Hop Public Health (HHPH). Съпътстван от песен, съвместно написана и изпълнена от рап сензацията Darryl DMC McDaniels от Run-DMC, този креативен проект използва рап, разказване на истории и видео игри. Така прави изучаването на свойствата на храната забавно и превръща децата в експерти на тема захар, с помощта на приложението Lil Sugar.
Злато в Young Lions Print спечели „The Protest Cardboard“ на Will Cega и Rafael Quintal от Германия.
Петте Global Growth Councils for Progress ще се срещнат на Cannes Lions за първи път, където ще работят заедно по време на фестивала и през цялата година, за да намерят решения и да разработят идеи за творческия прогрес за бизнеса и обществеността. На 24 юни, петък, ще се съберат на сцената Lumiere, където ще представят планът си за работа и ангажиментите, които ще поемат през идната година.