Международният креативен фестивал Cannes Lions обяви победителите от третия ден

В категория Creative Data Lion, в която се оценява взаимодействието между идеи и информация, постъпиха 429 заявки и 13 награди бяха присъдени – 2 златни, 4 сребърни и 6 бронзови лъва. Наградата Grand Prix беше връчена на Go Back to Africa на FCB/Six Toronto с рекламодател Black & Abroad, за създаването на платформа, която измества омразата, съпътстваща обидата “Go back to Africa”.

Президентът на Creative Data журито Yasuharu Sasaki, Head of Digital Creative and Executive Creative Director, Detsu Inc., Japan, споделя: „В тази дигитална ера има много негативна информация като фалшиви новини, нарушения на поверителността, омраза. Носителят на Grand Prix адресира проблема по един много смел и въздействащ начин. Променя негативното съобщение в смислено съдържание и създава нова общност с помощта на информацията, едновременно допринасяйки към културата.“

В новосъздадената тази година категория Creative Strategy Lions, оценяваща идеята и как стратегическото планиране може да преобрази бранда, постъпиха 848 заявки, от които 3 златни, 7 сребърни и 11 бронзови лъва бяха присъдени. Награда Grand Prix спечели кампанията The E.V.A. Initiative на Forsman & Bodefors, Gothenburg за Volvo Cars. Кампанията има за цел да подобри равенството между половете при автомобилите и да сподели проучванията, за да помогне на други производители на автомобили да произвеждат по-безопасни автомобили.

Председателят на журито Tracey Follows, основател на Futuremade, коментира: „Започвайки от едно ненаблюдавано прозрение как светът се грижи за жените, изцяло трансформира начина, по който виждаме света и придаде нов облик на безопасността, спомагайки за обновяването на лика на Volvo.”

В категория Direct Lions, оценяващ целенасочената и response-driven креативност, бяха подадени 2005 заявки, от които 42 получиха отличие – 5 златни, 12 сребърни и 24 бронзови лъва. Grand Prix спечели кампанията The Whopper Detour на FCB New York за Burger King за създаването на приложение, което предлага Whopper за 1 цент на хората в радиус от 600 фута от някой от 14те хиляди заведения на McDonald’s в Америка.

Председателят на журито в категория Direct Lions Nicky Bullard, Chairwoman & Chief Creative Officer, MRM McCann, споделя: „Кампанията, спечелила Grand Prix, е изключително брилянтна. Имаше си всичко. Таргетиране, невероятно изпълнение, ясен call to action и резултати. На всичкото отгоре, това е една от най-дръзките кампании, които сме виждали.“

В категория Media Lions, оценяваща креативната реализация на идеите чрез използване на медия, са подадени 2196 заявки, сред които наградените кампании печелят 7 златни, 20 сребърни и 37 бронзови лъва. Награда Grand Prix бе присъдена на кампанията на AKQA, São Paulo за Nike – Air Max Graffiti Stores.

Председателят на журито Karen Blackett OBE, WPP UK Country Manager & MediaCom Chairwoman UK & Ireland, WPP, обясни, че кампанията демонстрира смелост от страна на бранда. Тя допълва: „Брилянтна кампания, която докосва местната култура с e-commerce, преплетена с geo fencing. Страхотна креативност, партньорства, които правят идеята възможна и смел клиент с феноменални резултати.“

В категория PR Lions, оценяваща майсторството на стратегическата и креативната комуникация, бяха подадени 1857 заявки, от които 55 бяха отличени с 6 златни, 22 сребърни и 26 бронзови лъва. Grand Prix спечели кампанията The Tampon Book: A book Against Tax Discrimination на Scholz & Friends Berlin за The Female Company. Кампанията е създадена в протест срещу нечестното данъчно облагане на женски хигиенни продукти, които все още се считат за луксозни стоки и са облагани с най-висок данък в Германия.

Президентът на PR Lions журито Michelle Hutton, Managing Director, Global Clients, Edelman, коментира: „Горди сме, че избрахме The Tampon Book, книга, създадена да подчертае данъчната дискриминация. Дълбоко вярваме, че това е перфектно направена PR кампания – от концепцията до влиянието, което носи. Тя представя модерен поглед върху комуникациите, комбиниращи креативност и изкуството на PR-а. Това е зов към криейтивите по света да покажат, че в PR-а има едни от най-интересните предизвикателства. И демонстрира, че кампания, създадена на променя закони, може да бъде задвижена от креативност.“

В категория Social & Influencer Lions, която оценява маркетинг решения в аспекта на социални медии и инфлуенсъри, са подадени 1519 заявки, от които 47 бяха наградени със 7 златни, 14 сребърни и 25 бронзови лъва. Кампанията Keeping Fortnite Fresh на VMLY&R Kansas City за Wendy’s спечели Grand Prix, за създаването на дигитален аватар в играта Fortnite, приличащ на Wendy, който унищожава фризери с месо в заведения за бургери, с цел да покаже, че Wendy’s ползва прясно месо.

Президентът на журито PJ Pereira, Co-founder & Creative Chairman, Pereira O’Dell, коментира: „Wendy’s не се опитва да се вмъкне в нечий живот, не се опитва да привлече аудиторията или да я накара да направи нещо, а се присъединява към нея. Просто, забавно и невероятно. Идеята ни накара да се усмихнем и се открои, не заради безпрецедентното чувство за хумор (нещо доста освежаващо в свят, в който брандовете се взимат твърде насериозно), но и защото ни накара да се замислим колко още имаме да учим.“

Снимки от церемонията може да намерите тук.

Запиши се за нашия бюлетин