Cannes Lions си партнира тази година с WARC, за да лансират програмата The Creative Impact Content Stream, която цели да вдъхнови и образова бранд маркетолози, агенции и медии за целите на ефективното творческо изграждане на брандове. Creative Impact е пресечната точка между стандарта за най-доброто в творчеството на световно ниво и този за маркетингова ефективност.
Организаторите предвиждат съвместният проект да изпълнява ролята на канал за съдържание, който да се излъчва всеки ден от различните етапи на фестивалната програма на Cannes Lions, който ще се проведе от 19 до 23 юни 2023 г.
Тази година ефективността ще бъде наблюдавана през призмата на екстремния натиск върху рекламните бюджети в рамките на настоящия икономически климат и неотложната нужда от доказването, че творчеството може неимоверно много да спомогне за устойчивия пазарен растеж.
Лансирането на програмата идва в момент, когато творческите инвестиции са под натиск:
- 95% от маркетолозите преосмислят стратегиите си в светлината на настъпилия икономически обрат, като 46% пренасочват бюджетите си към performance канали (The Marketer’s Toolkit 2023)
- Само 12% от клиентите се чувстват достатъчно сигурни да убедят техния CFO да се инвестира в творчество (LIONS State of Creativity Study, 2022)
- Въпреки всичко, проучвания многократно потвърждават, че криейтив маркетингът е актив, а не задължение, когато бюджетите са под натиск. Така например, висококачественото творчество преминава в занижени CPM и съответно ниски разходи за engagement (CreativeX, 2022), освен това висококачественото творчество не се изхабява с времето (System 1, 2022).
- Силните брандове се намират в много по-добра позиция по време на инфлация и ценови натиск. 34% от компаниите нямат достатъчно силно бранд присъствие, за да поддържат настоящите си цени и рискуват маргинализиране (Kantar, 2022).
Creative Impact цели да разкрие какво се изисква за изграждането, опазването и развитието на бизнеса посредством творчество през 2023 г. Поставя под въпрос значението на творческата ефективност в настоящите медия и икономически времена и какъв тип творческо мислене би имало най-голямо въздействие. Също така покрива темата за създаването на доказан и запленителен пример за инвестиране в творческия маркетинг и представянето му пред ръководството на съответната организация.
Програмата се предвижда да бъде първият глобален форум за творческа ефективност и ще включва:
- приложими идеи и примери от цялата индустрия, които да са предизвикателни и определящи дневния ред
- провокации и вдъхновения от брандове, които са си послужили с творчество, за да изградят успешни бизнеси
- ексклузивни нови проучвания за силите, движещи ефективността, и как да убедим хората на ръководни позиции да инвестират
- ясна посока на действие спрямо бъдещи предизвикателства в рамките на индустрията и как да отреагираме на тях ефективно
Важно е да се отбележи, че акцентът е поставен наравно върху творчеството и върху ефективността и как двете работят заедно.
Съдържанието на The Creative Impact ще бъде основна част от тазгодишното изживяване на фестивала Cannes Lions. Целта е участниците да си тръгнат от фестивала, екипирани с нужните прозрения и инструменти, които да използват в собствените си организации и маркетингови стратегии.
Ако имате идеи и предложения за The Creative Impact или за друга част от фестивалната програма, можете да ги споделите по всяко време с организаторите на Cannes Lions тук.
Участниците във фестивала ще получат достъп до съдържанието на The Creative Impact като част от акредитацията. Тази година се лансира и Creative Brand Marketer пропуск, който е предвиден ексклузивно за брандове. Пропускът предлага възможност за творчески образователни инициативи, прозрения и възможност за networking.
Повече за акредитациите можете да научите тук.