25.09.2023

Golden Drum обяви увеличение на получените заявки в конкурсната програма за 2023 г.

Състезанието Golden Drum отбелязва увеличение на заявките с най-голям брой от Украйна, следвана от Румъния, Полша, Словакия, Унгария и България.

Повече от половината заявки идват от независими агенции. Броят на подадените заявки в раздел Creative Media Excellence надмина очакванията на председателите на конкурса. Победителите в Golden Drum ще бъдат обявени по време на Гала-церемонията по връчването на наградите, в партньорство с Mastercard на 10 октомври в Порторож, Словения.

Мотото на Golden Drum остава силна конкуренция, добро училище, дяволско предизвикателство и луд купон.

Miha Bevc, директор на конкурса, сподели: „Golden Drum традиционно играе важна роля в творческата, маркетинговата и рекламната общност в европейското рекламно пространство. Затова сме изключително горди, че тази година фестивалът се завръща още по-силен. Агенции от цели 29 държави изпратиха своите заявки тази година, надхвърляйки броя от миналата година. Най-много работи идват от Украйна, Румъния, Полша, Словакия, Унгария и България (в този ред).“

Špela Levičnik Oblak, директор на конкурса, добави: „С гордост бихме искали да обявим, че секцията за нови медии е добре приета сред участниците в конкурса. Секцията One Channel все още е първенец с най-голям брой заявки, където Print, Film и OOH са най-силните категории. Вярвамe, че ще има голяма конкуренция с много изключителни, свежи и вълнуващи заявки. Нека аплодираме всички победители в Порторож през октомври на най-престижния фестивал в света.“

Започна двуетапният процес на журиране. Журито се ръководи от изключителни професионалисти от цял свят: Pancho Cassis, партньор и глобален главен творчески директор, DAVID, САЩ/Испания, Aaron Starkman, глобален главен творчески директор, Rethink, Канада, Ashwini Deshpande, съосновател, директор, Elephant Design , Индия, Barbara Evans, управляващ съдружник, Mediaplus Group, Германия, и Daniela Iebba, директор комуникации, Global Heineken® Brand, Холандия.

На 2 октомври ще бъдат обявени финалистите в Golden Drum.

Повече за състезанието Golden Drum: https://goldendrum.com/competition/competition-about

В конкурса Young Drummers участваха млади професионалисти от 17 държави

В тазгодишното предизвикателство за дизайн на най-добрия и най-креативен плакат или поредица от плакати на тема „Среща с шедьовър“ се включиха творчески таланти от 17 държави.

Ежегодното състезание за млади таланти дава възможност на творци под 30 години от цял свят да покажат своята креативност, да спечелят светлината на прожекторите на сцената на шоуто за награди Golden Drum и да спечелят награда от 1000 евро.

Най-доброто творческо решение ще бъде избрано от Print жури, ръководено от Mykola Kovalenko, основател и директор по дизайна, Mykola Kovalenko Studio, Украйна/Словакия и обявено на шоуто за награди Golden Drum.

Повече за конкурса: https://goldendrum.com/competition/young-drummers-competition

Фестивална програма

Сцената на Golden Drum ще посрещне 16 световноизвестни лектори. Делегатите ще могат да общуват и да се насладят на приятелската атмосфера на две партита, едното откриване на фестивала в Порторож, другото закриване на фестивала в Пиран.

Фестивалът ще започне с гръм и трясък на незабравимото Warming up Party powered by Radio Capris, в News Café Bernardin в Порторож на 9 октомври. Пригответе се за незабравимо събиране, на което ще ви посрещнат топло с национални поздрави от Словения, Унгария, Македония и Сърбия.

10 октомври ще е ден, изпълнен със забележителни сесии. Amy Rodgers, ръководител на съдържанието във WARC Creative, ще проучи въпроса: „Продължава ли кризата в творческата ефективност?“,  Barbara Evans, управляващ партньор в Mediaplus Group и Eva Bodecker Thunborg, главен изпълнителен директор на Mediaplus Nordic, ще се потопят във важните темата за устойчивостта по време на тяхната сесия „Sustainability – let’s walk the talk!”, докато Kinga Grzelewska, управляващ партньор и творчески директор в MullenLowe, Варшава, ще последва с „Може ли рекламата да спаси света?“, където ще се съсредоточи върху целта на марката. Големият AI дебат: ДОБРО срещу ЗЛО ще включва Elav Horwitz, изпълнителен вицепрезидент, глобален директор на приложни иновации, McCann Worldgroup, Emiliano González De Pietri, главен творчески директор, McCann, Испания, и Catalin Dobre, член на Golden Drum Hall на Fame. Rob Chalmers, главен директор в Dentsu Creative, EMEA, ще се задълбочи в ерата на експоненциалната промяна. Кръгла маса, подкрепена от Mastercard със заглавие „Може ли ESG да доведе до истинско конкурентно предимство?“ ще бъде домакин на Jerzy Hołub, маркетинг директор, Mastercard, Полша, Чехия и Словакия, Andrej Krajner, директор комуникации, NLB Group Словения и Dariusz Maciołek, управляващ директор по маркетинг, комуникации и социална ангажираност, Bank BNP Paribas, Полша. Вдъхновяваща беседа за Плурализма на дизайна в Индия ще бъде изнесена от Ashwini Deshpande, директор-съосновател, Elephant Design от Индия, докато Daniela Iebba, директор по комуникациите на глобалната марка Heineken, и Mihnea Gheorghiu, главен творчески директор на Le Pub Global, ще разкрие тайните на историята на успеха на Heineken в разговора, озаглавен „150 години по-късно – навигиране в бъдещето на социализирането“. Ръководителят на креативната стратегия в Netflix, EMEA, Dániel Kaba, ще разказва истории за историите, докато Barney Worfolk-Smith, управляващ директор, DAIVID, EMEA, ще обсъди емоциите в рекламата по време на разговора, озаглавен „Емоционално зареден: Разбиране на емоцията в рекламите с AI за стимулиране на ефективността“.

Акцентът ще бъде церемонията по награждаване на Golden Drum, в партньорство с Mastercard. Денят ще завърши с отпразнуване на победителите на Golden Star Party, организирано от Golden Drum и HitRadio Center в Caffe Teater Piran.

Вижте всички подробности за програмата на: ttps://goldendrum.com/program/monday

Запиши се за нашия бюлетин