На 30 ноември 2022 г. се състоя онлайн гала церемонията на наградите Effie Europe, на която бяха обявени най-ефективните кампания на Стария континент.
Повече от 100 специалисти от индустрията от над 20 европейски държави отделиха ценно време, за да отличат тазгодишните победители. Журито, чиито председатели бяха Carmen Fernández de Alarcón, CEO на Havas Spain и Magda Kosińska, Marketing Director за Централна и Източна Европа на Philips Domestic Appliances, връчи 56 статуетки на 41 агенции. Три от наградите ще отпътуват за България.
Noble Graphics спечели сребърна награда за кампанията „Навън с Пиринско“ за Carlsberg Bulgaria в раздел Best of Europe – категория FMCG.
Кампанията „Имаш право на България“ на The Smarts и „Bulgarian in USA“ в Best of Europe, категория „Държавни институции и публични услуги“ беше отличена с бронз.
We Are Human и Fashion Days бяха наградени с бронз за кампанията „Важните избори“ в категория „Положителна промяна – Търговски марки“.
Поздравления на агенциите и компаниите, които са първите в България с отличие от престижния конкурс Effie Europe!
Голямата награда „Най-ефективна агенция на годината“ отиде при Ogilvy, които спечелиха 3 златни, 3 сребърни и един бронзов трофеи за своята блестяща работа с клиенти като Mondelez, Heineken и NRJ & Pink Ribbon Belgium.
Тази година агенция Grey London грабна наградата Grand Effie за кампанията „Meet Frank: How a Zombie got gamers to fall in love with Pringles“ за Kellogg’s EMEA. Целейки да спечели вниманието на геймърите, да промени възприятията им и да доведе до покачване на обемите на Pringles, агенцията преминава границата на традиционния рекламен подход, за да създаде мащабно преобръщане. Те създават собствен персонаж за игра, изкарват го от рамките на играта и го вкарват в истинския свят на живо в Twitch. И накрая го превръщат в инфлуенсър, който геймърите заобичват.
Пълният списък на наградените кампании, агенции и рекламодатели е тук
За наградите Effie:
Effie е международно утвърден стандарт за успешно комуникиран бранд. Повече от 50 години наградите се радват на признание едновременно сред рекламодатели и рекламни агенции. Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация, Effie фокусира вниманието върху най-ефективните идеи и насърчава разговор между клиент и агенция относно начините за създаване на работеща реклама.
Началото е през 1968 г. Тогава Американската маркетингова асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Днес, почти 50 години по-късно, Effie вече е най-престижната сред специализираните маркетингови награди. Сред важните отличия бяха добавени Global Effie и локалните Effie Europe, Effie Asia Pacific, Effie Latin America, Effie Middle East, Effie North Africa и 50 Effie национални конкурса. Създаден бе първият обективен индекс за успешна комуникация и марка – Effie Effectiveness Index.
В България конкурсът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции и се провежда от 2007 година. Той покрива всички комуникационни канали на българския пазар, за да отличи онези кампании и маркетинговите практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.
За повече информация посетете effie.org и effiebulgaria.org. Следвайте @effieawards в Twitter за новини относно програмите Effie.
Effie® и логото “E” са регистрирани марки на Effie Worldwide, Inc. и се използват с лиценз от Асоциацията. Всички права са запазени.