McCann Worldgroup е „Agency Network of the year“
На 6 декември в Брюксел, в Maison de la Poste в Брюксел бяха обявени победителите от Effie Awards Europe 2023. Най-впечатляващите заявки бяха удостоени със златна награда Effie, McCann Worldgroup си завоюва Grand Effie и титлата “Agency Network of the Year”.
Над 140 професионалисти от индустрията от над 20 европейски държави отделиха време и споделиха от опита си, за да отличат най-ефективните усилия през годината. Журито, съ-председателствано от Ayesha Walawalkar, Chief Strategy Officer, MullenLowe Group UK и Catherine Spindler, Deputy CEO на LACOSTE, връчиха 50 награди на близо 40 агенции от 16 европейски държави.
Освен с титлата “Agency Network of the Year”, McCann Worldgroup бе удостоена с 4 златни и 3 сребърни статуетки за забележителната работа за IKEA, Aldi UK & Ireland, Vodafone и Getlini EKO.
Тази година България беше представена от петима изтъкнати професионалисти, които участваха в журито:
- Елена Колева, Research Director, Агенция Pragmatica – Multi-Market & Positive Change / Round 1 Jury
- Иво Алътнов, Managing Director, Noble Graphics – Multi-Market & Positive Change / Round 2 Jury
- Иван Киров, Strategic & Creative Partner, McCann Sofia – Best of Europe / Round 1 Jury
- Марчела Абрашева, Regional Managing Director Southeast Europe, Kantar Bulgaria – Best of Europe / Round 1 Jury
- Десислава Проева, Media and Communications Professional Former Sales Director – Best of Europe / Round 2 Jury
Всички победители можете да разгледате тук.
Effie Forum
Гала церемонията бе предшествана от Effie Forum – събитие, специално организирано да отпразнува маркетинговата ефективност и да спомогне за промотирането и налагането на културата на ефективността сред агенции и клиенти. Един от ключовите елементи бе презентацията на Věra Šídlová, Global Creative Thought Leadership Director, Kantar, която разкри резултатите от проучване на тема „The secrets behind ideas that work“. Изследването извежда 5 ключови урока за създаването на ефективно рекламиране от печелившите реклами на Effie Europe:
- Освободете вътрешния Дейвид – Маркетолозите трябва да инвестират в идентифицирането на това как хората виждат техния бранд и на основните бариери, които пречат на развитието. С прецизна стратегия, творчеството може да накара малките бюджети да дадат неочаквани резултати.
- Възползвайте се от бранда – Много от рекламите, изследвани в проучването,използват наследството на марката и съществуващите асоциации с нея, за да се разграничат от конкуренцията. Маркетолозите трябва да се ангажират с дългосрочни стратегии, за да затвърдят бранда си.
- Провокация със смисъл – Положителната промяна се постига с много повече от провокативност заради самата провокативност. Изненадването на публиката с образователен елемент е сигурен начин да спечелите сърцата и да промените нагласите им.
- Създавайте културни моменти – Брандовете могат да заинтригуват и задържат аудиторията със съдържание, което надминава маркетинга, като създава песни, които не спират да си тананикат; предавания, които нямат търпени да гледат или музикално видео, от което не могат да отвърнат поглед.
- Върнете забавлението обратно (в бизнеса) – Маркетолозите не бива да подценяват силата на това да накараш хората да се усмихнат. Хуморът е динамит за ефективността, но се губи в по-голямата част от маркетинговия пейзаж.
Съвместното проучване между Effie Awards Europe и Kantar можете да намерите тук.
Наградите на Effie Europe се организират от Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA) в сътрудничество с Kantar в ролята на Strategic Insights Partner, с Google, The European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA), ACT Responsible, Adforum.com, OneTec&Eventattitude и The Hoxton Hotel.
За Effie Awards Europe
Представени за първи път през 1996 г., Effie Awards Europe са първите паневропейски маркетингови комуникационни награди, които се връчват въз основа на ефективност. Effie води, вдъхновява и отпразнува практиките и практикуващите маркетингова ефективност посредством образование, награди, постоянно надграждащи се инициативи и първокласни прозрения, насочени към маркетингови стратегии, които дават резултати. Effie разпознава най-ефективните търговски марки, клиенти и агенции в Европа и се счита за глобален символ на постижение, като междувременно спомага за насочването на бъдещето на маркетинговия успех. EFFIE® и EFFIE EUROPE® са регистрирани търговски марки на Effie Worldwide, Inc., чиито лицензиран представител е EACA. Всички права са запазени.
За EACA
Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA) представлява над 2 500 агенции и асоциации от агенции от близо 30 европейски държави с повече от 20 000 служители. Членовете на EACA включват рекламни, медийни, дигитални, брандинг и ПР агенции. EACA подкрепя честната и ефективна реклама, високите професионални стандарти и осъзнаването за приноса на рекламата към свободния пазар, както и насърчава близкото сътрудничество между агенции, рекламодатели и медии. EACA работи отблизо с Европейските институции, за да осигури свободата на отговорната, креативна реклама.
За Kantar
Kantar е водеща, световна бизнес организация за анализ на маркетингови данни, както и незаменим бранд партньор на едни от най-големите фирми в световен мащаб. Kantar обединява най-значимата поведенческа информация с богат опит и напредничав анализ, за да разкрие начините, по които хората мислят и се държат. Kantar помага на клиентите си да разберат какво се е случило и как и защо да оформят маркетинговите си стратегии, които определят бъдещето им.
За проучването „За тайните зад идеите, които работят“Kantar е оценил 200 творчески усилия, наградени от Effie Awards Europe през 2022 и 2023 г., използвайки собствената Link AI Solution. Link AI e решението на Kantar за тестване на реклами, задвижвано от изкуствен интелект, което е подкрепено от 250 000 реални рекламни теста и тренирано посредством над 35 милиона човешки интеракции – най-голямата нормативна, творческа база данни в света. Link AI може да предскаже ефективността на дигитална или ТВ реклама за 15 минути, позволявайки на рекламните специалисти да вземат по-бързи творчески решения с повече увереност. Творческите експерти на Kantar изведоха ценни уроци за представителите на рекламния бранш от тестовите резултати на Link AI.