Effie е глобален форум, който съществува, за да ръководи, вдъхновява и подкрепя както практиката, така и практикуващите маркетинговата ефективност. Конкурсната програма е отворена за всички агенции и брандове, които искат да бъдат признати за своите маркетингови постижения, чрез които са успели да достигнат до реални и измерими резултати.
Председатели на журито на Effie Europe тази година са Claire Miller, глобален ръководител на стратегията в Lego Agency, Lego Group и Vincent Garel, изпълнителен вицепрезидент на TBWA \ Groupe.
Claire Miller споделя: „Изключително съм развълнувана, че бях избрана да бъда председател на тазгодишните награди Effie Awards Europe и да работя с едни от най-талантливите личности от цялата индустрия. Очаквам с нетърпение да се потопя в стратегическия процес и идеите на изминалата година, както и провеждането на интересни и тематични дебати.“
Vincent Garel коментира: „Ефективността е истинският тест за това, което се случва, когато най-умните комуникационни стратегии и най-ярките творчески идеи отговарят на реалния свят. Това е единственият тест, който има значение. Ефективността е най-добрият пряк път за определяне на способността на комуникацията да промени света чрез промяна на убежденията, нагласите и поведението. Аз съм развълнуван да бъда председател на Effie Europe през 2021 г. и нямам търпение да открия как маркетолозите и агенциите са се справили с предизвикателства на нашето време.“
Журито ще разгледа широк спектър от качества във всяка една кампания и ще оцени заявките въз основа на доказателството, че комуникацията е била от ключово значение за нейния успех. Журито се ръководи от строго определени критерии за оценяване на ефективността на кампанията и поставя четири отделни оценки, анализирайки конкретни елементи на заявката: Стратегическо предизвикателство, Творческо предизвикателство, Реализиране на идеята и Ефективност.
Тазгодишното жури е съставено от почти 100 професионалисти от 24 европейски страни. Първият кръг ще се проведе между 30 септември – 14 октомври. Финалните кръгове са насрочени за 13 и 14 октомври (за Best of Europe) и 2 и 3 ноември (за всички останали категории на конкурса). Grand Effie жури ще се срещне на 22 ноември, за да избере най-добрата заявка, подадена тази година. И тази годинав състава на журито на Effie Awards Europe има представители от България. В жури Първи кръг участие ще вземат Гергана Иванова, управляващ партньор в The Smarts, Иван Киров, творчески директор на McCann Sofia. Марчела Абрашева, регионален управляващ директор на SEE, KANTAR е сред професионалистите, които ще определят победителите в конкурса на Втори кръг журиране, а в жури Best of Europe участие ще вземе Десислава Проева, директор „Продажби“, BTV MEDIA GROUP.
Победителите ще бъдат обявени по време на онлайн гала събитието Effie Awards Europe на 1 декември, с водещ Sven Huberts, глобален ръководител на дизайна и иновациите, глобален управляващ партньор на Dentsu International & Isobar.
Наградите Effie Awards Europe се организират от Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA).