15.07.2022

EACA ПОДКРЕПЯ ПРОВЕЖДАНЕТО НА AD NET ZERO

Рекламисти, търговски асоциации и агенции стоят зад глобалната инициатива

Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA) подкрепи лансирането на програмата Ad Net Zero, която ще има за цел да намали вредните емисии от дейността на рекламната индустрия до нулата до 2030.

Чрез работата си с големите рекламни холдинг компании, рекламодатели, регионални и локални асоциации, ЕАСА ще подпомогне инициативата на Ad Net Zero, която е планирана да започне преди глобалната конференция на Ad Net Zero, и която ще бъде по същото време като COP27 Climate Change Conference през ноември.

Целта на новата глобална Ad Net Zero група, обявена на фестивала Cannes Lions, е да създаде коалиции между индустриите на основните световни пазари. Непосредственият фокус ще бъде основаването на клонове в САЩ, Сингапур и страните от Европейския съюз, както и работа с британския екип, воден от Advertising Association, ISBA и IPA, които пуснаха програмата локално през ноември 2021.

Генералният директор на EACA, Tamara Daltroff, коментира: „Откакто беше започната програмата Ad Net Zero в Обединеното кралство, стана ясно, че един добре обмислен план и разбираем регламент биха могли да обединят всички участници на пазара. Да създадем глобална версия на инициативата беше логичната стъпка. Идеята бе приета от членовете на ЕАСА, които са готови да работят по темата на локално ниво.“

„Агенциите, като представители на устойчивата индустрия, са запознати с увеличаващото се търсене на промяна от страна на потребителите и политиците. С принципите на Ad Net Zero ще им бъде по-лесно да се запознаят с инициативата и да допринесат към осъществяването на крайната цел.“

Някои от най-големите рекламни холдинги в света обединяват сили с ЕАСА за реализирането на проекта Ad Net Zero –  dentsu international, Havas, Interpublic Group, Omnicom, Publicis Groupe and WPP, както и  Unilever (вторият най-голям рекламодател в света), Google, Meta и европейската медийна компания Sky.

Ad Net Zero ще бъде подкрепена и от американските търговски асоциации 4A’s и ANA, WFA, която ще представлява глобалните рекламодатели, IAB, VoxComm, и IAA, която ще разпространи програмата от Великобритания към другите основни рекламни пазари. Голяма роля в организирането на тази международна акция за борба с климатичните промени има Ascential, собствениците на LIONS.

Петстепенният план за действие на Ad Net Zero ще постави за цел намаляването на въглеродни емисии от дейността на рекламния бранш до нула до 2030, като бизнесите ще разработят ясни и проверени планове за намаляване на емисиите си. Освен това обещава да използва рекламата, за да забърза преминаването към по-устойчиви продукти и услуги за потребителите. Британската програма предоставя план за развитие в останалите пазари, който може да бъде приспособен и да помогне за създаването на специфични за пазара решения. Също така, предлага средства, които са налични за използване по целия свят като въглеродния калкулатор AdGreen, използван за измерване и намаляване на емисиите от създаването на реклами.

Marla Kaplowitz, Президент и Главен изпълнителен директор на 4A’s, коментира: „Агенциите имат отговорността да изпреварват проблеми и трендове в индустрията като устойчивостта, не само за вътрешни цели, но и за да са в помощ на брандовете, които подкрепят. От реагиране на климатичната криза до създаване на креативни решения за устойчива търговия, агенциите си партнират с брандовете, за да им помогнат да разберат какво означава всичко това и с какво можем да им помогнем ние. Инициативи като Ad Net Zero помагат с поставянето на стандарт къде трябва да се фокусираме с индустрията в САЩ.“

Stephan Loerke, CEO, World Federation of Advertisers (WFA) казва: „Климатичните промени са определящ проблем за нашето време не само за рекламната индустрия, но и обществото като цяло. Маркетолозите имат важната роля да убедят потребителите да променят нагласата си, така че да доведе до по-устойчиво бъдеще. Международното пускане на Ad Net Zero е първата значителна стъпка към подреждането на собствената ни къща и достигането до нулеви емисии. Перфектно допълва WFA Planet Pledge, което осигурява шаблон за маркетолозите, по който да променят отношението на потребителите към проблема.“

По данни на рекламните инвестиции, световната рекламна индустрия е струвала $594,322 млрд. през 2020. Двадесетте най-големи пазара формират 89.3% от тези разходи и точно те, след САЩ и Сингапур, ще бъдат основните места, където ще бъде разработена програмата.

Глобалното пускане на Ad Net Zero следва първата международна глава на проекта в Ирландия, водена от Advertising Practitioners in Ireland (IAPI), която е главната търговска асоциация в страната.

Втората глобална конференция на Ad Net Zero ще се проведе онлайн между 9 и 10 ноември 2022 и ще бъде безплатна за всички рекламни професионалисти по света. Дневният ред на срещата ще включва коментар на постигнатия прогрес по осъществяването на Ad Net Zero и предизвикателствата, които световната рекламна общност ще трябва да преодолее.

Относно Ad Net Zero:

  • Виждайки че рекламният сектор трябва да отговори на ситуацията с промяната на климата предизвикана от CO2 емисии, Advertising Association’s Climate Action Group създаде доклад и препоръки за междуиндустриално действие през ноември 2020, с идеята те да бъдат взети предвид в инициативата Ad Net Zero.
  • Цялата рекламна индустрия, хора и компании включително, е загрижена за проблема. Около 71% от хората, работещи в индустрията, се безпокоят за негативните ефекти, които секторът има над природата; повече искат агенциите им да предприемат действия в полза на околната среда.
  • Много агенции и компании са започнали малко по малко да работят по-устойчиво. Нови политики на работа и задължения се обявяват от малки и големи фирми. Но нещо повече трябва да бъде направено с общи усилия.
  • Хората от сектора искат рекламата, чрез ролята си в повлияването на корпоративните политики и отношението на потребителя, да е част от решението на климатичната криза като помогне на хората да правят по-устойчиви избори за какво купуват, използват и правят. 91% са съгласни, че ако тяхната организация предприеме действие, ще бъдат по-удовлетворени от работата си.
  • Ad Net Zero бе създадена, за да постави фокус върху това сътрудничество. Чрез работата със създателите на инициативата, Advertising Association, IPA и ISBA, привържениците ѝ ще развият политики в рекламната еко система, които ще помогнат за намаляването на въглеродните емисии, и ще подсилят и разширят отговорът на сектора на едно споделено предизвикателство.

Топ 20 глобални рекламни пазара към 2020

(Източник: WARC)

  1. САЩ
  2. Китай
  3. Япония
  4. Великобритания
  5. Германия
  6. Франция
  7. Австралия
  8. Канада
  9. Република Корея
  10. Бразилия
  11. Италия
  12. Русия
  13. Индия
  14. Испания
  15. Австрия
  16. Пан Арабия
  17. Индонезия
  18. Нидерландия
  19. Мексико
  20. Филипините

Запиши се за нашия бюлетин