- Категориите „Дизайн“ и „Креативност B2B“ отбелязват голям ръст
- Участията от Латинска Америка са се увеличили с 16% на годишна база
- Кандидатурите от независими агенции са нараснали с 18%
- Стратегическата пътека бележи ръст от 10% спрямо миналата година
- Glass: The Lion for Change, отбелязваща 10-годишнина, отчита 53% ръст в кандидатурите
Международният фестивал на креативността Cannes Lions обяви, че за наградите през 2025 г. са подадени общо 26 900 кандидатури, отразявайки силно международно участие. Всички проекти се състезават за задаване на световния стандарт за изключителност в творчеството и ефективността за предстоящата година.
Саймън Кук, изпълнителен директор на LIONS, сподели:
„Знаем, че качествена креативност може да дойде отвсякъде. За бизнес лидерите, търсещи възможности за растеж, международният стандарт предлага уникална перспектива за креативността като двигател на значими трансформации и развитие. С кандидатури от 96 пазара – и значителен ръст от Латинска Америка – с нетърпение очакваме да видим колко иновативни идеи ще се изявят тази година. Очакваме с интерес наградените проекти, които ще очертаят бъдещето на индустрията.“
Категорията „Дизайн“, която тази година беше значително обновена с фокус върху стратегическото и поведенческото въздействие на дизайна, е отбелязала ръст от 17%, подчертавайки ролята на дизайна като инструмент за трансформация както на марките, така и на обществото. Категорията Creative B2B също е нараснала с 13%, а Entertainment Lions for Sport – с 15%, показвайки нарастващото значение на креативността в ориентираните към представяне и фен-базирани сектори.
Стратегическата пътека, която включва наградите за Креативна стратегия и Креативна ефективност, бележи ръст от 10% спрямо предходната година – пета поредна година на нарастване – и подчертава фокуса върху стратегии, които постигат реални бизнес резултати. Междувременно Glass: The Lion for Change, която отбелязва 10 години от създаването си, е отчела рекорден ръст от 53% в кандидатурите, благодарение на по-широк, интерсекционален подход към работи, които се борят със системни проблеми и постигат реална промяна.
Отчитайки промяна в собствеността върху креативността, кандидатурите от независими агенции са се увеличили с 18%, което показва, че иновациите и мащабното мислене не зависят от големината на компанията. В категорията Social & Creator Lions, която е обновена с цел да отрази растящото влияние на създателите на съдържание, 18% от всички кандидатури са подадени в новите подкатегории, насочени конкретно към съдържание, ръководено от създатели.
Мариан Бранели, глобален директор по наградите в LIONS, коментира:
„Кандидатурите тази година показват промяна в начина, по който се използва креативността – като двигател за значими промени както в бизнеса, така и в обществото. Отчитаме рекорден ръст в категории, които изискват измерим ефект – било чрез дизайн мислене, което променя потребителското преживяване, или чрез стратегии, които носят реални бизнес резултати. Данните показват индустрия в трансформация, която прегръща нови възможности за въздействие, с активно участие на създатели и все по-голяма роля на независимите агенции.“
Повече информация можете да намерите на canneslions.com.