17.03.2025

Cannes Lions отличава Дейвид Лубарс с наградата „Лъвът на Свети Марк“ (Lions of St Mark) за 2025 година

Международният фестивал на креативността Cannes Lions обяви, че Дейвид Лубарс, бивш главен творчески директор на BBDO Worldwide, ще бъде удостоен с наградата за цялостен принос „Лъвът на Свети Марк“ (Lions of St Mark) на фестивала през юни.  

С кариера, обхващаща повече от 40 години, Лубарс е спечелил над 600 награди Lions. Под неговото творческо ръководство BBDO постигна безпрецедентен успех, включително седемкратно спечелване на престижната титла „Network of the Year“ на Cannes Lions, което доведе до обявяването ѝ за „Network of the Decade“ през 2020 г.  

По повод наградата, главният изпълнителен директор на LIONS, Саймън Кук, заяви:  

„През цялата си кариера Дейвид e бил истинска движеща сила за креативността. Беше член на журито седем пъти – пет от които като председател – а неговата иновативна работа за BMW стана катализатор за създаването на категорията Titanium Lions. ‘The Hire’ спечели първия в историята Titanium Lion и днес е част от постоянната колекция на MoMA в Ню Йорк. Като творчески лидер той оформи индустрията и създаде някои от най-въздействащите и емблематични кампании в света. Радваме се, че ще почетем неговия огромен принос и изключителна работа на Cannes Lions тази година.“

Лубарс стои зад някои от най-награждаваните кампании на Cannes Lions. Сред тях е „You’re Not You When You’re Hungry“ за Snickers – кампания, реализирана в над 70 държави, която увеличи пазарния дял в 56 от 58-те пазара още през първата година. От дебюта си на Super Bowl 2010 г., кампанията е спечелила 47 награди Lions. Друга знакова работа на Лубарс – „HBO Voyeur“ – която включва зрителите като ключови участници в историята, спечели две награди Гран при, пет златни, две сребърни и една бронзова награда Lions само за една година.  

След обявяването на наградата „Лъвът на Свети Марк“, Лубарс коментира:  

„Великите брандове и компании са брилянтни, висококачествени и изпълняват обещанията си. Те притежават нещо магично, но не винаги успяват да го покажат. Моята цел беше да извадя тази магия на повърхността, да я превърна в нещо разбираемо, което клиентите могат да използват по целия свят. Това се постига чрез вкарване на блестящ творчески въздух в културата, вместо посредствен медиен шум. Изненадваш хората, радваш ги – и те се влюбват. Толкова е просто и толкова предизвикателно. Това беше мотивацията на невероятните клиенти и партньори, с които работих през тези 43 години. И това прави Cannes Lions толкова специален.“  

Лубарс започва кариерата си през 1982 г. като копирайтър в Leonard Monahan Saabye, след което се присъединява към Chiat\Day LA като писател за Apple. Няколко години по-късно се завръща в Leonard Monahan, този път като съдружник, за да създаде Leonard Monahan Lubars, преди да поеме ръководството на BBDO West като главен изпълнителен и творчески директор. През 1998 г. заема водещата творческа позиция във Fallon в Минеаполис, където създава някои от най-известните си проекти, включително BMW Films. През 2004 г. Лубарс се връща в BBDO, където остава начело в продължение на 20 години, докато не обявява оттеглянето си миналата година.  

Дейвид Лубарс ще получи наградата „Лъвът на Свети Марк“ на Международния фестивал на креативността Cannes Lions. Той ще изнесе и реч в специалния семинар на 20 юни. Фестивалът Cannes Lions ще се проведе от 16 до 20 юни в Кан, Франция. 

Повече информация за участие и билети можете да намерите тук.

Запиши се за нашия бюлетин