Международният фестивал на креативността Cannes Lions обяви, че Дейвид Лубарс, бивш главен творчески директор на BBDO Worldwide, ще бъде удостоен с наградата за цялостен принос „Лъвът на Свети Марк“ (Lions of St Mark) на фестивала през юни.
С кариера, обхващаща повече от 40 години, Лубарс е спечелил над 600 награди Lions. Под неговото творческо ръководство BBDO постигна безпрецедентен успех, включително седемкратно спечелване на престижната титла „Network of the Year“ на Cannes Lions, което доведе до обявяването ѝ за „Network of the Decade“ през 2020 г.
По повод наградата, главният изпълнителен директор на LIONS, Саймън Кук, заяви:
„През цялата си кариера Дейвид e бил истинска движеща сила за креативността. Беше член на журито седем пъти – пет от които като председател – а неговата иновативна работа за BMW стана катализатор за създаването на категорията Titanium Lions. ‘The Hire’ спечели първия в историята Titanium Lion и днес е част от постоянната колекция на MoMA в Ню Йорк. Като творчески лидер той оформи индустрията и създаде някои от най-въздействащите и емблематични кампании в света. Радваме се, че ще почетем неговия огромен принос и изключителна работа на Cannes Lions тази година.“
Лубарс стои зад някои от най-награждаваните кампании на Cannes Lions. Сред тях е „You’re Not You When You’re Hungry“ за Snickers – кампания, реализирана в над 70 държави, която увеличи пазарния дял в 56 от 58-те пазара още през първата година. От дебюта си на Super Bowl 2010 г., кампанията е спечелила 47 награди Lions. Друга знакова работа на Лубарс – „HBO Voyeur“ – която включва зрителите като ключови участници в историята, спечели две награди Гран при, пет златни, две сребърни и една бронзова награда Lions само за една година.
След обявяването на наградата „Лъвът на Свети Марк“, Лубарс коментира:
„Великите брандове и компании са брилянтни, висококачествени и изпълняват обещанията си. Те притежават нещо магично, но не винаги успяват да го покажат. Моята цел беше да извадя тази магия на повърхността, да я превърна в нещо разбираемо, което клиентите могат да използват по целия свят. Това се постига чрез вкарване на блестящ творчески въздух в културата, вместо посредствен медиен шум. Изненадваш хората, радваш ги – и те се влюбват. Толкова е просто и толкова предизвикателно. Това беше мотивацията на невероятните клиенти и партньори, с които работих през тези 43 години. И това прави Cannes Lions толкова специален.“
Лубарс започва кариерата си през 1982 г. като копирайтър в Leonard Monahan Saabye, след което се присъединява към Chiat\Day LA като писател за Apple. Няколко години по-късно се завръща в Leonard Monahan, този път като съдружник, за да създаде Leonard Monahan Lubars, преди да поеме ръководството на BBDO West като главен изпълнителен и творчески директор. През 1998 г. заема водещата творческа позиция във Fallon в Минеаполис, където създава някои от най-известните си проекти, включително BMW Films. През 2004 г. Лубарс се връща в BBDO, където остава начело в продължение на 20 години, докато не обявява оттеглянето си миналата година.
Дейвид Лубарс ще получи наградата „Лъвът на Свети Марк“ на Международния фестивал на креативността Cannes Lions. Той ще изнесе и реч в специалния семинар на 20 юни. Фестивалът Cannes Lions ще се проведе от 16 до 20 юни в Кан, Франция.
Повече информация за участие и билети можете да намерите тук.