Връчени са наградите в категориите: Аудио & Радио, Здраве & Здравословно състояние, Външна реклама, Фармация и Печат & Публикации
Grand Prix награди бяха връчени на различни страни, включително Чехия, която спечели своята първа такава награда.
Международният фестивал на креативността Cannes Lions, който се проведе от 16 – 20 юни, обяви победителите в категориите Health & Wellness, Outdoor, Pharma, Print & Publishing и Audio & Radio Lions.
Саймън Кук, изпълнителен директор на LIONS, коментира:
„Винаги е вълнуващо да видим резултатите от усилената работа на нашите журита, които определят световния стандарт за креативност. Тази година виждаме проекти, които не само разширяват границите на креативността, но и демонстрират реалното въздействие, което тя може да има върху бизнеса и обществото. Благодарим на всички членове на журито за тяхната отдаденост, време и експертиза.“
В категорията Pharma Lions, която отличава творчески комуникации за фармацевтични клиенти и услуги с проекти, които съединяват науката и иновациите, от получените 305 заявки бяха връчени 9 награди: 1 златна, 3 сребърни, 4 бронзови. Голямата награда беше връчена на „Make Love Last – Bedroom“ за Viatris, от Ogilvy, Шанхай. Проектът показва как Viagra – марка, която подкрепя четиричасова продължителна интимност – си сътрудничи с прочут артист, за да изследва интимните истории на двойки.
Председателят на журито в категорията Pharma Lions, Франклин Уилямс, изпълнителен вицепрезидент и директор „Потребителско изживяване“ в AREA 23, IPG Health, САЩ, коментира: „Този проект се открои, като каза всичко, без да се изрече и дума. Техниката с дълга експозиция предаде интимността и ползите от продукта със зашеметяваща деликатност, превръщайки регулациите в креативна възможност. Прекрасно изработен и емоционално въздействащ, той направи фармацевтична марка да изглежда дълбоко човешка. За мен това беше смело, но тихо майсторство в разказването на истории и незабравим пример за това как изпипаната изработка може да носи смисъл.“
В категорията Health & Wellness Lions, която цени креативността в сферата на личното благосъстояние, от получените 1169 заявки бяха връчени 33 награди: 6 златни, 11 сребърни и 15 бронзови. Голямата награда беше присъдена на „Vaseline Verified“ за Unilever, от Ogilvy, Сингапур, в която учени от Vaseline подложиха на лабораторно тестване вирусни хакове. Кампанията официално потвърди (или опроверга) хаковете чрез наука, като резултатите бяха директно споделяни със създателите на съдържание.
Коментирайки победителя с Grand Prix, председателят на журито в категорията Health & Wellness, Ерик Вайсбърг, глобален главен креативен директор на Havas Health Network, каза: „Хората се стремят към светлина и бягат от тъмнина. С разпространението на здравна дезинформация като глобална заплаха, ние открихме светъл лъч в ‘Vaseline Verified’ – нашия победител с Grand Prix. Този проект доказва как креативността, радостта, науката и културата на инфлуенсърите могат мощно да се обединят, за да се борят с фалшивите твърдения, да образоват и да променят живота.“
Наградата Lions Health и Grand Prix for Good на Обединените нации беше присъдена на „The Best Place In The World To Have Herpes“ за New Zealand Herpes Foundation, съвместна работа на FINCH, Сидни / Motion Sickness, Окланд / NZ Herpes Foundation, Окланд. Кампанията включва първия по рода си курс за дестигматизация на херпес, глобална класация, базирана на живи данни, и много самоирония, като използва нестандартен подход за намаляване на стигмата – представяйки я като ключ към възстановяване на намаленото национално самочувствие на Нова Зеландия.
Председателят на журито Дейвид Охана, главен директор „Комуникации и маркетинг“ на Фондация ООН, каза: „Наградата Lions Health Grand Prix for Good тази година без срам използва хумор, за да се справи с трудна тема и стигматизацията. Забравете мрака – вече имаме достатъчно от него. Отличеният тази година проект взе табу тема и я обърна с главата надолу – показвайки, че с добра стратегия, голяма и смела луда идея (само можем да си представим презентацията…) и много хумор всичко е възможно. Блестящо.“
В категорията Audio & Radio Lions, която почита креативността, ориентирана към звук, бяха получени 714 заявки и бяха присъдени 21 награди: 3 златни, 8 сребърни, 9 бронзови и една голяма награда, която беше връчена на „One Second Ads“ за Budweiser, от Africa Creative DDB, Сао Пауло. В стремеж да се свърже още по-дълбоко с феновете на музиката, Budweiser създаде поредица от реклами с продължителност само една секунда, съдържащи само първите ноти на най-емблематичните песни в света. Феновете бяха предизвикани да познаят песните в социалните мрежи.
Председателят на журито в категорията Audio & Radio, Ксoлиса Диешана, главен креативен директор, Joe Public, Африка и Близък изток, каза: „Кампанията ‘1 Second Ads’ на Budweiser беше изключително креативна, проницателна и свежа. Тя резонира с бранда, медията и най-важното – с целевата аудитория. Това беше идея, ориентирана към звука, която нямаше как да бъде осъществена без силата на звука. Изпълнението беше безупречно и постигна върховната цел на всяка комуникация: да накара хората да се връщат за още.“
В категорията Print & Publishing Lions, която почита креативността в разпространението, от получените 769 заявки бяха връчени 23 награди: 4 златни, 8 сребърни, 10 бронзови. Голямата награда беше присъдена на „Price Packs“ за PENNY, от Serviceplan, Мюнхен, при която PENNY представя дръзки, ценово ориентирани опаковки, използвайки репутацията си за достъпност, като фокусира опаковките изцяло върху цената.
Председателят на журито в категорията Print & Publishing, Икаро Дория, президент и главен креативен директор, DM9, Бразилия, каза: „Price Packs е печат, е публикация, е опаковка и е гледна точка! Огромно изявление на марката и ангажимент към клиентите, отпечатан на хартия, която хората могат да видят, държат и занесат вкъщи. Бяхме дълбоко впечатлени от простотата, елегантността, смелостта и, разбира се, цените!“
От 2001 получени заявки за категорията Outdoor Lions бяха връчени 57 награди: 9 златни, 19 сребърни, 27 бронзови. Две Grand Prix-та бяха връчени в тази категория. Първата отиде при KitKat за кампанията „Phone Break“ – „Crowd“, „Public Transport“, „Street“, VML, Прага – отбелязвайки първата Grand Prix за Чешката република. Кампанията възпроизвежда познати обществени сцени – пътуващи, чакащи, пешеходци, които гледат в телефоните си, приятели, които не си говорят – и заменя телефоните с KitKat, задействайки култовия слоган „Have a break, have a KitKat“.
За проекта председателят на журито в категорията Outdoor Lions, Кека Мореле, главен креативен директор LATAM, Ogilvy, LATAM, каза: „Майсторски пример за външна реклама. Без думи или лога, той комуникира силно послание чрез прекрасно изработен образ. Улавя съвремието, подсилва концепцията на марката и веднага провокира размисъл – държи огледало към нашата зависимост от екраните.“
Втората Grand Prix награда беше присъдена на „Откриващата церемония на Олимпийските игри Париж 2024“ за Paris 2024, от Paname 24, Париж / AUDITOIRE, Париж / Double 2, Париж / OBO, Париж / Havas Paris / Havas Events Paris. Творческата визия преосмисли какво може да бъде олимпийска церемония, като я изнесе извън стадиона и в сърцето на Париж. Превръщайки Сена в 6-километрова сцена, тя създаде потапящо преживяване, въплъщаващо основните ценности на Франция – „Свобода, Равенство, Братство“.
Коментирайки втората Grand Prix тази година, Мореле каза: „Това е смело, незабравимо и ясно напомняне за безграничната сила на външната реклама. Този проект преосмисля публичното пространство не само като платформа за видимост, но и за смисъл – място, където марковите стойности срещат културната значимост. Това е начинът, по който трябва да се гледа на външната реклама: мащабна, емоционална и съществена за автентичното изразяване на марката в днешния свят.“
Специални награди:
Healthcare Network Of The Year:
- FCB Health
- Real Chemistry
- Ogilvy Health
Healthcare Agency Of The Year:
- AREA 23, IPG Health Company, Ню Йорк, САЩ
- 21Grams
- Ogilvy Health
Всички финалисти и победители са публикувани и в платформата The Work.
Повече информация за Cannes Lions може да се намери на canneslions.com.