06.07.2025

Cannes Lions обяви последните победители за Film, Dan Wieden Titanium, Glass: The Lion for Change, Sustainable Development Goals, Grand Prix for Good и Специалните награди

Франция и САЩ печелят по две Grand Prix награди, Бразилия и Нова Зеландия – по една.

С края на 72-рото издание на Международния фестивал на креативността Cannes Lions, финалната церемония по награждаване отличи победителите в категориите Film, Titanium, Glass: The Lion for Change, Sustainable Development Goals и Grand Prix for Good. Обявени бяха и Специалните награди, отразяващи съвкупния успех на агенции и компании през фестивалната седмица.

Саймън Кук, главен изпълнителен директор на LIONS, заяви:
„Тази седмица предприехме вълнуващо пътуване през най-добрите креативни работи в индустрията. Огромни поздравления за всеки победител и финалист за това феноменално признание от страна на техните колеги. Това е време за огромна гордост, докато празнуваме преобразяващата сила на пробивни идеи, които оспорват нормите, решават проблеми и създават смислени връзки.“

Glass: The Lion for Change
Grand Prix: „Real Beauty: How a Soap Brand Created a Global Self-Esteem Movement“ за Dove, от Ogilvy UK, London

За да помогне на повече жени да се чувстват красиви всеки ден, Dove представи обикновени жени като „Истински жени“, въплъщаващи реалната красота. „Real Beauty“ вече е не просто креативна идея, а гледна точка, която постоянно ражда нови кампании.

Президент на журито KR Liu, Google:
„Тази работа надмина повишаването на осведоменост – тя донесе последователно, измеримо въздействие върху обществото. Това е пример за това, което е възможно, когато креативното бранд разказване е подкрепено от партньорства в общността и дълбоко културно разбиране.“

Sustainable Development Goals Lions
Grand Prix: „The Amazon Greenventory“ за NATURA, от Africa Creative DDB, São Paulo

Чрез използване на изкуствен интелект и дрон технологии, Natura проведе най-голямата инвентаризация на дървета в историята на Амазония – 400 км² картографирани за шест месеца. Идентифицирани са 30 000 дървета с козметичен потенциал, което подобрява методите на събиране, увеличава доходите и задълбочава връзката на местните общности със земята.

Президент на журито Josy Paul, BBDO India:
„Добрата работа информира. Великата работа трансформира. Това е точно, което журито видя в ‘Amazon Greenventory’. Това не е просто впечатляващо, това е преобразяващо.“

Това е първото Grand Prix за Бразилия в тази категория.

Film Lions
От 1642 подадени заявки, раздадени са 52 лъва: осем златни, 15 сребърни, 27 бронзови и две Grand Prix.

Grand Prix (1):
„Paris Paralympics 2024: Considering What?“ за Channel 4, от 4Creative, London

60% от хората гледат Параолимпиадата, за да видят спортисти, които „преодоляват увреждания“. Channel 4 предизвиква тези нагласи с филм, показващ параолимпийците като елитни спортисти. В края на кампанията 79% от зрителите смятат, че Параолимпиадата е толкова вълнуваща, колкото Олимпиадата.

Grand Prix (2):
„The Final Copy of Ilon Specht“ за L’Oréal Paris, от McCann, Paris

50 години след създаването на фразата „Because I’m Worth It“, нейната сила е избледняла. Този 17-минутен документален филм разказва историята на 23-годишната Илон Спект – първата жена, написала бюте реклама, озвучена от жена.

Президент на журито Kate Stanners, Saatchi & Saatchi:
„Филмът е майсторски направен и дълбоко човешки – ще остане с нас дълго след края.“

Саудитска Арабия получи първия си бронзов лъв в тази категория.

Dan Wieden Titanium Lions
Grand Prix: „AXA – Three Words“ за AXA, от Publicis Conseil, Paris

Кампанията добавя три думи – „и домашно насилие“ – в договора за домашна застраховка. Когато жертва се обади на спешния номер, тя получава незабавна подкрепа и подслон.

Президент на журито Judy John, Edelman:
„’Three Words’ може да промени света. Никога не съм виждала жури толкова единодушно – решението ни беше мигновено.“

Сингапур печели първия си Titanium Lion.

Grand Prix for Good
Grand Prix: „The Best Place In The World To Have Herpes“ за New Zealand Herpes Foundation, от FINCH (Sydney) / Motion Sickness (Auckland)

Кампания, която използва националната гордост и хумор, за да премахне стигмата около херпеса чрез иновативен курс и глобална класация, базирана на живи данни.

Президент на журито Judy John, Edelman:
„Смело, невероятно креативно, образователно и обединяващо – точно както заглавието му подсказва.“

Специални награди:
Creative Company of the Year

  1. WPP
  2. Omnicom
  3. Interpublic Group

Network of the Year

  1. DDB Worldwide
  2. Ogilvy
  3. FCB

Independent Network of the Year

  1. Serviceplan Agenturgruppe
  2. Rethink
  3. Wieden+Kennedy

Agency of the Year

  1. Publicis Conseil, Paris, France
  2. Africa Creative DDB, São Paulo, Brazil
  3. FCB Chicago, United States

Independent Agency of the Year

  1. Serviceplan, Munich, Germany
  2. Rethink, Toronto, Canada
  3. Bear Meets Eagle On Fire, Sydney, Australia

Palme d’Or

  1. Revolver, Australia
  2. Iconoclast, United States
  3. Biscuit Filmworks, United Kingdom

Creative Brand of the Year

  1. AXA
  2. Dove
  3. Vaseline

Agency of the Year по категории (Track):

  • Classic: Africa Creative DDB, São Paulo
  • Craft: FCB Chicago
  • Engagement: GUT, São Paulo
  • Entertainment: DAVID, New York
  • Experience: DM9, São Paulo
  • Good: Africa Creative DDB, São Paulo
  • Health: Ogilvy, Shanghai & Singapore
  • Strategy: Ogilvy UK, London

Independent Agency of the Year по категории (Track):

  • Classic: Serviceplan, Munich
  • Craft: Bear Meets Eagle On Fire, Sydney
  • Engagement: Rethink, Toronto
  • Entertainment: BigTime Creative Shop, Riyadh
  • Experience: Serviceplan, Munich
  • Good: =1 L&C, New York и Serviceplan, Munich
  • Health: Artplan, São Paulo
  • Strategy: Rethink, Toronto

Пълен списък с победители и финалисти: The Work

Запиши се за нашия бюлетин