McCann Sofia спечели първия си Лъв и промени историята на българската рекламна индустрия
В седмицата 21 – 25 юни, по време на виртуалното събитие Cannes Lions Live бяха обявени всички победители във фестивала Cannes Lions за 2020/2021. Вече са известни и носителите на Специалните награди за двугодишния период.
Голямата новина за България дойде в деня на награждаване на победителите в в категорията Brand Experience & Activation. За първи път българска рекламна агенция беше отличена с награда от най-престижния международен фестивал на комуникационната индустрия – Cannes Lions. McCann Sofia получи бронзово отличие за кампанията Fly With a Book с платформата Booktrips.bg – книжарницата от ново поколение, “маскирана” като туристически сайт. Екипът на агенцията сподели: „Днес е чудесен ден за влизане в историята! Днес всички в офиса на McCann Sofia сме Мария Бакалова.“
Награда Grand Prix for Good бе връчена на кампанията ‘#StillSpeakingUp DeepTruth’, Propuesta Cívica + Reporters Sans Frontieres, на агенции: Publicis Mexico и Publicis Latvia, Riga. С тази награда Латвия получава първата си награда Grand Prix.
Специалните награди, които бяха връчени, са:
Holding Company of the Festival 2020/21
- WPP
- Omnicom
- Interpublic Group
Network of the Festival 2020/21
- FCB
- Ogilvy
- BBDO Worldwide
Agency of the Festival 2020/21
- AMV BBDO, London, UK
- Publicis Italy, Milan, Italy
- FCB Chicago, USA
Independent Agency of the Festival 2020/21
- Wieden+Kennedy, Portland, USA
- The Bloc, New York, USA
- Rethink, Toronto, Canada
Palme D’Or 2020/21
- Chelsea Pictures, USA
- Pulse Films, USA
- Division, France
- Smuggler, USA
- Prettybird, USA
Creative brand of the Festival 2020/21
- Burger King
- Bodyform/Libresse
- Dove
Agency of the Festival by track 2020/21 – Communication
Publicis Italy, Milan, Italy
Agency of the Festival by track 2020/21 – Craft
AMV BBDO, London, UK
Agency of the Festival by track 2020/21 – Entertainment
72andSunny, Los Angeles, USA
Agency of the Festival by track 2020/21 – Experience
McCANN, New York, USA
Agency of the Festival by track 2020/21 – Good
VMLY&R Brazil, São Paulo, Brazil
Agency of the Festival by track 2020/21 – Reach
FCB Chicago, USA
Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Communication
Wieden+Kennedy, Portland, USA
Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Craft
Work & Co, New York, USA
Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Entertainment
1. Edelman, London, UK
1. GUT, São Paulo, Brazil
Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Experience
Uncommon, London, UK
Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Good
FARM, Stockholm, Sweden
Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Reach
GUT, Miami, USA
По време на награждаването, Саймън Кук, управляващ директор на LIONS, направи обръщение към публиката на Cannes Lions Live, с думите: „През последните пет дни станахме свидетели на мащаба на глобалната креативност. Проследихме вдъхновяващи разговори, участвахме в интригуващи програми, отбелязахме творческите постижения чрез нашите награди и най-важното – събрахме се като общност, обединени от вярата, че креативността има силата да изгради бизнес, да формира обществото и да промени света за по-добро.“
Тази година журито на Cannes Lions Live се състоя от 478 души от 55 държави, като общата бройка на връчени награди Lions достигна 982, разпределени сред 53 държави.
Cannes Lions предоставя на всички членове на LIONS възможността да разгледат както наградените работи, така и цялото съдържание на виртуалната програма при поискване. Открийте повече за членството в LIONS тук.