28.06.2021

Cannes Lions обяви победителите за 2020/2021 и връчи големите награди на Фестивала

McCann Sofia спечели първия си Лъв и промени историята на българската рекламна индустрия

В седмицата 21 – 25 юни, по време на виртуалното събитие Cannes Lions Live бяха обявени всички победители във фестивала Cannes Lions за 2020/2021. Вече са известни и носителите на Специалните награди за двугодишния период.

Голямата новина за България дойде в деня на награждаване на победителите в в категорията Brand Experience & Activation. За първи път българска рекламна агенция беше отличена с награда от най-престижния международен фестивал на комуникационната индустрия – Cannes Lions. McCann Sofia получи бронзово отличие за кампанията Fly With a Book с платформата Booktrips.bg – книжарницата от ново поколение, “маскирана” като туристически сайт. Екипът на агенцията сподели: „Днес е чудесен ден за влизане в историята! Днес всички в офиса на McCann Sofia сме Мария Бакалова.“

Награда Grand Prix for Good  бе връчена на кампанията ‘#StillSpeakingUp DeepTruth’, Propuesta Cívica + Reporters Sans Frontieres, на агенции: Publicis Mexico и Publicis Latvia, Riga. С тази награда Латвия получава първата си награда  Grand Prix.  

Специалните награди, които бяха връчени, са:  


Holding Company of the Festival 2020/21

  1. WPP
  2. Omnicom
  3. Interpublic Group

Network of the Festival 2020/21

  1. FCB
  2. Ogilvy
  3. BBDO Worldwide

Agency of the Festival 2020/21

  1. AMV BBDO, London, UK
  2. Publicis Italy, Milan, Italy
  3. FCB Chicago, USA

Independent Agency of the Festival 2020/21

  1. Wieden+Kennedy, Portland, USA
  2. The Bloc, New York, USA
  3. Rethink, Toronto, Canada

Palme D’Or 2020/21

  1. Chelsea Pictures, USA
  2. Pulse Films, USA
  3. Division, France
  4. Smuggler, USA
  5. Prettybird, USA

Creative brand of the Festival 2020/21

  1. Burger King
  2. Bodyform/Libresse
  3. Dove


Agency of the Festival by track 2020/21 – Communication

Publicis Italy, Milan, Italy


Agency of the Festival by track 2020/21 – Craft

AMV BBDO, London, UK


Agency of the Festival by track 2020/21 – Entertainment

72andSunny, Los Angeles, USA


Agency of the Festival by track 2020/21 – Experience

McCANN, New York, USA


Agency of the Festival by track 2020/21 – Good

VMLY&R Brazil, São Paulo, Brazil


Agency of the Festival by track 2020/21 – Reach

FCB Chicago, USA

Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Communication

Wieden+Kennedy, Portland, USA

Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Craft

Work & Co, New York, USA

Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Entertainment

1. Edelman, London, UK

1. GUT, São Paulo, Brazil

Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Experience

Uncommon, London, UK

Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Good

FARM, Stockholm, Sweden

Independent Agency of the Festival by track 2020/21 – Reach

GUT, Miami, USA


По време на награждаването, Саймън Кук, управляващ директор на LIONS, направи обръщение към публиката на Cannes Lions Live, с думите: „През последните пет дни станахме свидетели на мащаба на глобалната креативност. Проследихме вдъхновяващи разговори, участвахме в интригуващи програми, отбелязахме творческите постижения чрез нашите награди и най-важното – събрахме се като общност, обединени от вярата, че креативността има силата да изгради бизнес, да формира обществото и да промени света за по-добро.“

Тази година журито на Cannes Lions Live се състоя от 478 души от 55 държави, като общата бройка на връчени награди Lions достигна 982, разпределени сред 53 държави.

Cannes Lions предоставя на всички членове на LIONS възможността да разгледат както наградените работи, така и цялото съдържание на виртуалната програма при поискване. Открийте повече за членството в LIONS тук.

Наградите Cannes Lions 2020/2021 в детайли  

Запиши се за нашия бюлетин