Тази година в конкурса за първи път са наградени Казахстан и Узбекистан
Отличени бяха още Индия, Мексико, Португалия и Южна Корея
Състезанията Young Lions, които се спонсорират от Adobe, са в основата на Cannes Lions School. Те въплъщават творчеството по целия свят, където младите професионалисти имат възможност да покажат своя талант и постижения. Всички заявки бяха оценени от членове на журито на Cannes Lions на живо в Кан и вече са ясни победителите в златото, среброто и бронза.
По-рано тази година екипът на Стела Стоянова, Art Director и Петър Евтимов, Creative Lead, част от агенция Human, спечелиха Young Lions Bulgaria 2024 с тяхното предложение по задание за създаване на интегрирана дигитална реклама, която да превърне UNLIMITED плановете на Vivacom в основния избор на поколението Z, когато става дума за договор с мобилен оператор.
С подкрепата на Wizz Air Стела Стоянова и Петър Евтимов летяха до Франция, за да вземат участие във финала на конкурса Global Young Lions 2024, категория Digital, като влязоха в оспорвана надпревара с млади лъвове от цял свят. Състезанието бе в рамките на Cannes Lions 2024 и се проведе на живо в периода 17 юни – 21 юни 2024.
The News Movement, официалният медиен партньор на Young Lions, оживи състезанията чрез видеосъдържание зад кулисите и интервюта, предназначени да уловят духа на креативността и иновациите на изгряващите таланти на Фестивала.
Simon Cook, CEO, LIONS, коментира: „Състезанията на Young Lions са уникална възможност за следващото поколение таланти да придобият опит от първа ръка в индустрията и ние сме развълнувани да обявим тазгодишните победители. Вдъхновяващо е да видиш как държави участват за първи път и печелят. Тази година видяхме, че Казахстан взе сребро в дигиталното състезание, а Узбекистан спечели бронз в дизайна. Състезанието обединява невероятна кохорта, чиито истории са разпространени от нашия официален медиен партньор на Young Lions, The News Movement. Поздравления за всички победители за 2024 г. и за всички състезатели, които се справиха с предизвикателството.“
Lotte Jones, Chief Commercial Officer, The News Movement, добави: „ Насочването на прожектора към брилянтните лидери на агенциите на утрешния ден става все по-важно всяка година и ние сме развълнувани да отпразнуваме победителите от Young Lions за 2024 г. Тазгодишното състезание беше забележителна проява на креативност и изобретателност, като отборите предоставиха наистина новаторски отговори на брифовете.
„Ние сме много горди да бъдем официален медиен партньор на състезанието, показвайки талантливите творци целим да вдъхновим и тези, които се стремят да извървят подобен път. Беше привилегия да споделим тяхното преживяване чрез нашето видео съдържание, предлагайки поглед зад кулисите на конкуренцията и забележителните личности, които правят всичко възможно.“
Победителите в конкурса Young Lions са както следва:
Design, sponsored by Monotype:
Конкурсът Young Lions Design се фокусира върху създаването на ефективна, изискана и привлекателна идентичност на марката. Тази година Младите лъвове бяха брифирани да създадат визуална идентичност, която да повиши осведомеността за по-малко известния режисьор Били Уайлдър, от Museu da Imagem e do Som.
Gold
Billy Wilder – The Man Behind The Picture
Billy Nhiwatiwa, Designer, Jones Knowles Ritchie, UK
Ethan Brown, Designer, Studio Sutherl&, UK
Silver
Through the Lens of Billy Wilder
Amber Redmond, Graphic Designer, Slater Design, Ireland
Paddy Collins, Motion Designer, Slater Design, Ireland
Bronze
Billy Wilder – The Director that We Don’t See
Farrukh Murodov Senior Art Director, Paradigma Studio, Uzbekistan
Malikabonu Murodova, Copywriter, Paradigma Studio, Uzbekistan
Digital:
Конкурсът Young Digital Lion се фокусира върху изграждането на дигитална кампания, която използва както платформата, така и технологията зад нея. По време на състезанието участниците бяха изправени пред предизвикателството да създадат кампания за привличане на повече хора в движението за климатична справедливост на Project Dandelion.
Gold
Ice Breaking Moves
Roberto Concha Rodríguez, Senior Copywriter, GUT Mexico City, Mexico
Alejandra Margain, Strategy Director, GUT Mexico City, Mexico
Silver
WORDS ON THE WIND
Yermakova Adelya, Copywriter, SEED, Kazakhstan
Zharkynbek Murad, Designer, Freedom Bank, Kazakhstan
Bronze
Pass Your Guilt
João Chicau, Copywriter, VML, Portugal
Tomás Almeida, Art Director, Akt Creative, Portugal
Film:
Брифът в тазгодишното състезание Young Lions Film се фокусира върху предефинирането на това какво означава да си успешен човек днес. За да се опитат да премахнат вредните стереотипи в рекламата, Unstereotype Alliance поиска от състезателите да създадат завладяващ филм, който да отговори на това и да вдъхнови младите мъже.
Gold
Man in the Mirror
Matt Nicholas, Senior Creative, VCCP Group LLP, UK
Graham Roberts, Filmmaker, Motion Picture Solutions, UK
Silver
Successful Generation
Inna Tabachenko, Copywriter, BBDO Berlin GMBH, Germany
Lisa Glonti, Art Director, BBDO Berlin GMBH, Germany
Bronze
World Record
Marita Kavelashvili, Creative Director, BOBA Production, Georgia
Ana Tediashvili, Creative Director, BOBA Production, Georgia
Media:
Състезанието Young Lions Media се фокусира върху това как младите професионалисти използват стратегическо мислене и иновативни подходи, за да решат важно маркетингово предизвикателство. Тази година брифът беше представен от Unstereotype Alliance, който помоли състезателите да подготвят медийна стратегия, която да достигне до младите мъже и да им представи едно по-разнообразно, съвременно разбиране за успеха.
Gold
Who is the successful man?
Jiayu Cao, Business Development Manager, Havas Creative China, Mainland China
Linghui Dai, Senior Copywriter, Havas Creative China, Mainland China
Silver
#SpreadSpoiledGuys
Seri Morikawa, Copywriter, Hakuhodo Inc, Japan
Hinako Kawai, Designer, Hakuhodo Inc, Japan
Bronze
#Sidekick: New Face of Success
Sujin Lim, Art Director, Cheil Worldwide, South Korea
Tae-yul Ko, Art Director, Cheil Worldwide, South Korea
Ana Tediashvili, Creative Director, BOBA Production, Georgia
Marketers, sponsored by Pantone:
Фокусирайки се върху основата на творческата работа, която ангажира своята аудитория, конкурсът Young Lions Marketers се съсредоточава върху създаването на силен и ефективен бриф. Тази година задачата беше определена от Международната асоциация за развитие (IDA) на Световната банка, която поиска от състезателите да наемат млади хора, предприемачи, влиятелни лица и групи от гражданското общество, които подкрепят и се застъпват за IDA, за да създадат по-голяма осведоменост за тяхната работа.
Gold
I Do Give A F***
Praptee Sharma, Manager – Product Marketing, Jio Platforms Limited, India
Roshni Govind Iyengar, Manager – Strategic Initiatives, Jio Platforms Limited, India
Silver
What Would Ida Do?
Gemma Albin, Senior Manager – Global Influencer Strategy, The LEGO Group, UK
Charlotte Rubesa, Senior Communications Strategist, The LEGO Group, UK
Bronze
Taste Today, Change Tomorrow
Maria del Mar Ventura Marí, Brand Manager, GBFoods, Spain
Sònia Bellés Fernandez, Brand Manager Junior, GBFoods, Spain
PR:
PR конкурсът в Young Lions изисква от участниците да създадат иновативна PR стратегия за Jood Kitchen, с която да повишат осведомеността за предимствата на Jood Kitchen, за да може да стане по-независима и финансово самодостатъчна в дългосрочен план.
Gold
Lunch (Tax) Break
Ginola Tan, Copywriter, GOVT Singapore, Singapore
Tan Yuan Ling, Art Director, GOVT Singapore, Singapore
Silver
The Homeless Chef’s Table
Diogo Brandao, Art Director, HeimatTBWA, Germany
Timo Zwiesigk, Copywriter, HeimatTBWA, Germany
Bronze
One Plate Society
Lana Bachaliashvili, Account Manager, Leavingstone, Georgia
Nino Totladze, Account Manager, Leavingstone, Georgia
Ana Tediashvili, Creative Director, BOBA Production, Georgia
Print:
Печатният конкурс на Young Lions предизвиква младите творци да създадат открояваща се, завладяваща и уникална печатна реклама. Unstereotype Alliance предизвика състезателите да предефинират настоящите утвърдени наративи и да представят по-разнообразно, съвременно разбиране за успеха на мъжете и да разработят идея за печат, която повишава осведомеността за това.
Gold
Man’s Greatest Fan
Ana Cornejo, Graphic Designer, Paradise DDB, Ecuador
María Paula Mera Vélez, Strategic Planning Leader, Paradais DDB, Ecuador
Silver
The Direction to Success
Rony Saavedra, Art Director, Mediamonks, Colombia
Alejandro Orjuela, Copywriter, DAVID, Colombia
Bronze
The Toxic Feed
Alexandre Thiebaut, Creative Copywriter, Publicis Conseil, France
Robin Schneider, Art Director, Publicis Conseil, France
Всички победители са достъпни за разглеждане в The Work и Press Portal.
Повече за конкурсите Young Lions можете да намерите на: www.canneslions.com/initiatives/competitions