Cannes Lions обяви победителите в Health и Communication Track

След, изпълнен с обучения и създаване на контакти, първи ден, Международният фестивал на креативността Cannes Lions обяви първите си победители по време на вечерна церемония, изпълнена с най-вдъхновяващите кампании.

Победителите в Health Track, където се оценява креативността в брандираната комуникация, целяща да променя животи, бяха обявени редом с категориите в Communication Track, които от своя страна оценяват силата на човешката креативност при създаването на кампании чрез брилянтни хора, партньорства и процеси.

Health Track

Health & Wellness Lions

Общо 1186 ентрита от 52 държави бяха подадени в тази категория, като 33 от тях бяха наградени с 1 Grand Prix, 5 златни, 10 сребърни и 17 бронзови лъва.

Наградата Grand Prix бе присъдена на McCann, Тел Авив за кампанията им ThisAbles с рекламодател Ikea, в която шведската компания създава допълнения към вече съществуващи продукти, за да ги направи по-достъпни за хора с увреждания.

Коментирайки наградата Grand Prix, президента на журито Shaheed Peera, Executive Creative Director of Publicis LifeBrands, Publicis Resolute and Real Science, Global, сподели: „Светът понякога може да бъде едно коварно и безсърдечно място. Grand Prix носителя демонстрира как брандовете могат да помогнат за нормализирането на ежедневието на голяма част от маргинализираните членове на обществото.“

Pharma Lions

След подадени 363 заявки от 23 държави, журито награди 11 от тях с 1 Grand Prix, 2 златни, 3 сребърни и 5 бронзови лъва.

Носителят на Grand Prix е отново McCann, с офис Shanghai, които грабват наградата за кампанията си Breath of Life за диагностичен инструмент за Хронична обструктивна белодробна болест (ХОББ) с рекламодател фармацевтичната компания GSK Glaxosmithkline.

Robin Shapiro, TBWA/WorldHealth, Global, и президент на журито за тази категория, коментира: „ХОББ е един от трите главни причинители на смърт в Китай, често не се диагностицира и не се лекува. Breath of Life комбинира китайски blow art стил, създавайки визуализация на данни, и мобилна технология в един изключително привлекателен инструмент за диагностика.“

Communication Track

Design Lions

В категорията оценяваща визуалното майсторство бяха подадени 1469 заявки от 65 страни, от които 47 спечелиха 1 Grand Prix, 6 златни, 16 сребърни и 24 бронзови лъва.

Grand Prix грабна Google Creative Lab, New York за кампанията им Creatability, която разглежда как творчески инструменти като рисуване, музика и други могат да бъдат достъпни през уеб и AI технологии.

Outdoor Lions

В тази категория бяха подадени 2389 заявки от 66 държави, като отличени бяха 65 от тях. Журито връчи 1 Grand Prix, 10 златни, 20 сребърни и 34 бронзови лъва.

Wieden+Kennedy Portland спечелиха награда Grand Prix за кампанията си Nike Dream Crazy | Collin Kaepernick’ for Nike, допълнение към Just do it кампанията им, с участието  на известния атлет Kaepernick.

Президентът на журито John Patroulis, Worldwide Chief Creative Officer, Grey, Global, коментира: „Тази конкретна категория оживява по толкова много различни начини. Много от заявките използват доста иновативни подходи и създават нови неща. Но ние продължавахме да се връщаме към тази кампания, когато си мислехме за абсолютно най-добрата творческа работа. Нищо не може да достигне силата на това изображение в този момент във времеви, културен и обществен аспект.“

Print & Publishing Lions

Възхищавайки се на най-добрите криейтиви в обращение, от 1252 заявки, идващи от 62 държави, 32 лъва бяха раздадени в тази категория – 1 Grand  Prix, 6 златни, 7 сребърни и 18 бронзови лъва.

Impact BBDO, Dubai ще отнесе обратно в Обединените Арабски Емирства най-голямата награда за кампанията си The Blank Edition за водещия ливански ежедневник An-Nahar, публикуван като форма на протест срещу политическата ситуация в Ливан.

Президентът на журито Olivier Altmann, CEO & Chief Creative Officer, Altmann + Pacreau, France, коментира: „Много сме щастливи да наградим с Grand Prix работа, която свързва креативността и журналистиката. Виждали сме някои страхотни кампании в последните дни, в които новите списания и вестници се нуждаят от нашата креативност да промотира свобода на словото и Grand Prix наградата е бял лист хартия, няколко бели листове хартия, които са доказателство, че една страхотна идея може да помогне на демокрацията да работи по-добре.“

Следните специални награди също бяха обявени:

Healthcare Network of the Year отива при McCann Health на първо място, последвани от FCB Health и на трето Havas Health & You.

На първо място в категория Healthcare Agency of the Year е McCann Health, Shanghai, полседвани от Place Area 23 (част от FCB Health Network Company, New York) и на трето – Havas Lynx, Manchester.

Тази година фестивалът ще достигне до повече хора от повече точки на света, благодарение на Digital Pass, който предлага смесица от съдържание на живо, както и on-demand, включващо моменти, които не са за изпускане, достъп до разтърсващи примери от креативната индустрия, награждавания и много други.

Снимки от церемонията може да намерите тук.

Запиши се за нашия бюлетин