Международният креативен фестивал Cannes Lions обяви на 20 юни победителите в Communication, Experience, Impact и Innovation Tracks.
Experience Track
В категория Brand Experience & Activation, оценяваща креативното и разбираемо изграждане на брандовете, бяха подадени 2532 заявки, от които 70 бяха отличени с 1 Grand Prix, 9 златни, 23 сребърни и 37 бронзови лъва.
Grand Prix отиде при McCann New York за кампанията Changing The Game, създадена за Xbox Adaptive Controller – проект за достъпна технология.
От 300 заявки, подадени в категория Creative eCommerce Lions, оценяваща креативната онлайн търговия, плащания и иновации, журито селектира 9 победители, наградени с 1 Grand Prix, 1 златен, 2 сребърни и 5 бронзови лъва.
Наградата Grand Prix бе присъдена на RBK Communication, Stockholm за кампанията им Do Black – The Carbon Limit Credit Card за Doconomy, първата кредитна карта, която помага на потребителите да следят своето влияние и да успеят да намалят своя въглероден отпечатък.
Президентът на журито Daniel Bonner, Global Chief Creative Officer, Wunderman, коментира: „Кампанията, която отличихме с Grand Prix, е наистина иновативна. Тя е сигнал и е бъдещето на отговорното консуматорство, което е изпълнимо и в настоящето. Уникална идея, която несъмнено ще бъде използвана от бизнесите по цял свят – и изпълнена с креативност за устойчивост, свързана с платформата, създаването и дизайна, и влиянието върху всички.“
Impact Track
В категория Creative Effectiveness Lions, оценяваща измеримото влияние на креативността, бяха подадени 227 заявки, от които 12 спечелиха 1 Grand Prix, 3 златни, 4 сребърни и 5 бронзови лъва.
Кампанията Black Supermarket на Marcel Paris, създадена за веригата хипермаркети Carrefour, грабна Grand Prix, предизвиквайки закона и създавайки място, на което нелегални плодове и зеленчуци се продават.
Innovation Track
Общо 187 заявки бяха подадени в категория Innovation Lions, оценявайки разтърсваща иновация и технология. Журито награди 7 от ентритата с 1 Grand Prix, 1 златен, 2 сребърни и 3 бронзови лъва.
Голямата награда отиде при Area 23, част от FCB Health Network за кампанията See Sound, реализирана за Wavio, за създаването на smart home устройство, което може да идентифицира звуци около дома и да известява потребителя посредством мобилно приложение.
Коментирайки наградата Grand Prix, председателят на журито Bill Yon, Global Creative Director, Cheil Worldwide, каза: „Това е едно от най-смелите и прости решения, които решават проблем за хората с увреден слух, който не е адресиран достатъчно досега. Друго важно нещо е начинът, по който експлоатира технологията machine learning – по един гениален начин – като „хаква“ YouTube, за да обучи една база от звуци с ограничен ресурс – и спасява животи.“
Communication Track
В категория Mobile Lions са постъпили 866 заявки, от които 42 са наградени с 1 Grand Prix, 10 златни, 11 сребърни и 20 бронзови лъва.
Grand Prix в категорията се присъжда отново на FCB New York за кампанията им The Whopper Detour за Burger King, която спечели Grand Prix и в категория Direct Lions. Приложението предлага сандвич Whopper на цена 1 цент на хората в радиус 600 фута от някой от 14те хиляди ресторанта на McDonald’s в Америка.
В категория Radio and Audio Lions, оценяваща креативността в ефира, са получени 996 заявки, от които 34 са наградени с 1 Grand Prix, 4 златни, 9 сребърни и 20 бронзови лъва.
Кампанията, отличена с най-престижната награда в тази категория, е Westworld: The Maze на 360i, New York за HBO.
Председателят на журито Jose Miguel Sokoloff, Global President, Creative Council and Chief Creative Officer UK, MullenLowe London, коментира: „Ние дефинираме тази категория, и тя не само напредва, но и знае посоката, в която да се развива, изолирайки идеята, която се корени в аудиото.“
Наградата Entertainment Person of the Year тази година се връчи на продуцента Lorne Michaels.
Снимки от церемонията може да видите тук.