Международният фестивал на креативността Cannes Lions обяви броя заявки, подадени тази година. Общо 30 953 заявки, подадени от 89 страни, ще се борят да се превърнат в еталон за креативност и ефективност.
През 2019 година бяха добавени две нови категории. Категорията Creative Strategy Lions, оценяваща стратези и планьори в рамките на специализацията им, получи 848 заявки. Другото нововъведение е Entertainment Lions for Sport, което се радва на 702 заявки. В Entertainment Track, който включва Entertainment Lions и Entertainment Lions for Music, се наблюдава 11% ръст. Заявките от два ключови пазара – Китай и Индия, също бележат ръст от 5 и 8 процента, респективно.
Филип Томас, председател на Cannes Lions, коментира: „Промените, които направихме в структурата през 2018, промени фокуса на наградите. Индустрията се концентрира в абсолютното качество на заявките, позволявайки на всички в маркетинг и рекламната общност, и по-конкретно брандовете, да съпоставят работите си с най-добрите в света. През 2019 се надяваме да видим как наградите отразяват абсолютно най-високото качество на креативната работа сред 27те категории.“
Категорията Creative Effectiveness Lions, единствения световен бенчмарк за измерване на влиянието на креативността, бележи ръст от 34% тази година, акцентирайки върху креативната смелост на днешните брандове и творческите екипи. Simon Cook, Managing Director на Cannes Lions, коментира: „Продължителният ръст на заявки в Creative Effectiveness Lions показва значимостта от съпоставянето на стойността на креативността за клиентите и агенциите. Creative Effectiveness не е фокусиран само върху бизнес растежа, но и върху това как тези заявки влияят позитивно на културата и дефинират значението на бранда в дългосрочен план. “
Cannes Lions 2019 очаква да посрещне по-разнообразни посетители и участници от всякога. Делегати от над 100 страни от целия спектър на индустрията ще се съберат заедно – световни и независими агенции, иновативни брандове и технологични компании, консултантски фирми и развлекателни платформи. Рекорден брой от над 100 световни търговски марки ще говорят от сцената на фестивала.
Членовете на журито от цял свят вече се е събрало в Кан, за да оцени и награди креативност от световно ниво. Победителите ще бъдат обявени по време на вечерни церемонии по време на фестивала между 17 и 21 юни.