- Наградите отбелязаха 18% увеличение на броя на участията директно от компании с марки за потребителски продукти, демонстрирайки стойността, която се отдава на креативността, която движи бизнеса
- Силното ангажиране на индустрията с Entertainment Lions for Gaming през първата му година показва нарастващото сътрудничество между марките и Gaming индустрията
- Ръстът и обхватът на заявките показва нарастващо доверие и инвестиции в нетрадиционни канали
Международният фестивал на креативността Cannes Lions обяви, че общо 26 992 заявки, което е увеличение от 6% спрямо 2022 г., са получени за участие през 2023 г. Сега всички те ще се състезават, за да станат глобален еталон за отлични постижения в креативността и ефективността за следващата година.
Коментирайки наградите, Саймън Кук, главен изпълнителен директор на LIONS, каза: „Големият ръст на участия, направени директно от компании с марки за потребителски продукти, демонстрира стойността, която се отдава на креативността, която движи бизнеса. Силната ангажираност в широк кръг от Lions, включително нововъзникващи области като B2B, игри, търговия и бизнес трансформация – ни показва, че има нарастващо доверие и инвестиции в нетрадиционни канали.“
През следващата седмица журито на Фестивала ще определи глобалния еталон, който ще тласне индустрията, подкрепяйки тези, които използват креативността, за да стимулират напредъка.
През първата си година Entertainment Lions for Gaming получи 609 заявки, демонстрирайки увеличаването на сътрудничеството между марките и разрастващата се игрална индустрия. Филип Томас, председател на LIONS, коментира: „Броят на предложенията, получени през първата година, показва наистина силна ангажираност с Gaming Lion и е доказателство за уместността и възможностите, които Gaming сега има в общността на креативния маркетинг.“
Някои от „Лъвовете“ с повишена ангажираност включват Brand Experience & Activation Lions, които отбелязаха увеличение от 16%, в сравнение с 2022 г., отразявайки подновения фокус на марките върху подобряването на клиентското изживяване и изграждането на марка. Лъвовете на креативната стратегия се увеличиха с 35%, признавайки прилагането на креативни решения, които позволяват на марките да отключат устойчив растеж и да измерват ефективно въздействието. Сега, в третата си година, Creative Business Transformation Lions отбелязаха ръст от 59%, демонстрирайки как креативността е движеща сила зад успешните бизнеси, преминаващи през време на промяна. Creative Commerce Lions са се увеличили с 25% на годишна база, демонстрирайки област на високи иновации в творческите пътувания на клиентите и пътищата за покупка. Outdoor Lions са отбелязали увеличение от 7% на подаванията; отчасти воден от сектора на бързооборотните стоки, където заявките са нараснали с 30% на годишна база, а също и от туристическия сектор, който отбеляза 84% увеличение на годишна база. Лъвовете на развлеченията – които се намират в пресечната точка на брандирано съдържание и култура – са се увеличили с 18% на годишна база и са отбелязали 78% скок в предложенията от сектора на потребителските услуги.
Допълнителният ръст включва: Glass: The Lion for Change нагоре с 30% на годишна база, както и Innovation Lions с 30% увеличение на годишна база.
Членове на журито от цял свят се събраха в Кан, за да оценят и наградят творчеството от световна класа. Победителите в Cannes Lions ще бъдат обявени на шоутата за награждаване, които се провеждат всяка вечер по време на фестивала, от 19 до 23 юни 2023 г. Допълнителна информация за Cannes Lions можете да намерите на canneslions.com