Организаторите на Cannes Lions обявиха промени в наградите за 2022 г., които включват старта на Creative B2B Lion и усъвършенствания Creative Commerce Lion. Наградите, които всяка година определят глобалния еталон за творчески постижения в брандираните комуникации, ще бъдат отворени за участие на 20 януари, като журито и награждаването ще се проведе в Кан през юни.
Creative B2B е новата категория за тази година и ще отпразнува креативността и ефективността в работата за продукти и услуги, които се купуват от професионалисти от името на бизнеса. Филип Томас, председател на LIONS, споделя, че това е награда, която се е „създавала няколко години“. Той добави: „За първи път започнахме да обсъждаме подобен вид категория, която да признава B2B работата още през 2013 г., но винаги се опитвахме да намерим точния момент, така че нашите награди да отразяват индустрията и в съответствие с нейните нужди. След като наблюдавахме значително нарастване на получени награди от B2B индустрията, решихме, че сега е моментът B2B да има свой собствен прожектор на глобална творческа сцена.“
Една от новостите на наградите е свързана с еволюирането на категорията Creative eCommerce Lions в Creative Commerce Lions, за да отпразнува иновативния и творчески подход към онлайн и офлайн търговията, решенията за плащане и транзакционните преживявания на консуматорите. Саймън Кук, управляващ директор, LIONS, каза: „Разширихме тази категория, с цел отразяване на различните нововъзникнали области на търговията. Тази година имаше забележима промяна в кампаниите, свързани с търговията, като заявките се увеличиха с 18%, а членовете на журито идентифицираха нововъзникващи тенденции около търговията.”
Категория Media Lions също търпи промени. За да отразяват развиващата се индустрия и да гарантират, че журито ще е в най-добрата позиция да награждава креативни медийни идеи, а не само творчески идеи. Сузи Уокър,VP Awards & Insight, LIONS, каза: „Добавихме изрично препратка към медиите в описанието на тази категория, за да стане ясно, че възнаграждаваме креативни медийни идеи и промени. Тежестта при тази категория е изцяло в областите на медийния занаят.“
Заявките, подадени тази година, ще бъдат оценявани от над 400 световни експерти. През 2022 г. първи кръг на журиране ще се проведе онлайн, а вторият кръг и обсъждането на победителите ще се проведе на живо в Кан. Уокър споделя: „Нямаме търпение да чуем дискусиите и прозренията, докато журито се потопи дълбоко в работата си и поставят глобалния еталон за творческо съвършенство.”
Международният фестивал на творчеството Cannes Lions ще се проведе от 20 до 24 юни в Кан, Франция. Лъвовете ще бъдат обявявани и връчвани през цялата седмица.
Допълнителна информация за Фестивала и участието в конкурсната програма можете да намерите на canneslions.com.