65-ото издание на международния фестивал на креативността приключи на 22 юни със заключителна церемония по награждаване на победителите. Носителите на златния Лъв демонстрираха силата на креативността да променя поведението и мисленето и представиха отличната си работа за търговските марки и клиенти, която води до растеж, въздейства върху културата и създава един по-справедлив свят.
Бяха присъдени 18 Лъва за творческа ефективност: 2 златни, 6 сребърни и 9 бронзови, като наградата Grand Prix отиде при ‘Savlon Healthy Hands Chalk Sticks’ на Ogilvy Mumbai, India, за ITC.
От 2158 заявки в категория Филм 74 бяха наградени с 10 златни, 20 сребърни и 42 бронзови награди. Бяха връчени две награди Grand Prix – за кампанията ‘It’s Another Tide Ad; It’s a Tide Ad; It’s Yet Another Tide Ad; It’s Yet Another Tide Ad Again’ за Procter & Gamble, създадена от Procter & Gamble, Cincinnati / Saatchi & Saatchi, New York, USA, и на ‘The Talk’ на BBDO New York, USA за P&G.
В категория Titanium, където бяха получени 154 заявки, бяха връчени 5 награди. Grand Prix отиде при Host/Havas, Sydney, Australia за ‘Palau Pledge’ за Palau Legacy Project, Australia. Кампанията спечели голямата награда и в категория Direct.
Специалните награди, връчени на заключителната церемонията, бяха:
„Агенция на годината“ за adam&eveDDB, London, следвани от AMVBBDO, London и BBDO New York на трето място.
„Комуникационна група на годината“ за BBDO Worldwide, следвана от Ogilvy и DDB Worldwide на трето място.
Наградата „Независима агенцията на годината“ за Jung von Matt, Hamburg, Droga5, New York на второ място и трети Wieden+Kennedy, London.
„Холдинг на годината“ стана Omnicom, втори WPP и трети Interpublic Group.
„Медия група на годината“ стана Mediacom, следвана от OMD Worldwide и Mindshare на трето място.
Наградата „Медия бранд на годината“ беше присъдена на Spotify. От името на компанията отличието беше прието от Daniel Ek, съосновател, председател и главен изпълнителен директор.
Google получи отличието „Creative Marketer of the Year“, като признание към бранда за вдъхновяването на иновативен маркетинг за своите продукти и услуги. Наградата беше приета от Lorraine Twohill, главен маркетинг директор на Google.
Paul Polman, главен изпълнителен директор на Unilever, прие наградата „LionHeart“ за своя продължителен ангажимент да поставя устойчивостта в сърцето на Unilever.
Наградата „Lion of St. Mark“ през 2018 година беше присъдена на братята Piyush Pandey и Prasoon Pandey за техния изключителен принос към комуникационната индустрия.
В предишните вечери на най-значимото събитие за креативната общност бяха присъдени награди в останалите фестивални категории, като всички наградени реклами и кампании, включително и финалистите, могат да бъдат разгледани на The Work, новата дигитална платформа на Cannes Lions. До 31 юли специално подбрана версия, включваща хиляди кампании от последните три години на Фестивала, включително и тези от 2018 година, ще са достъпни безплатно lovethework.com.