На 24 юни, събота, с церемония по награждаване на победителите приключи 64-ото издание на фестивала Cannes Lions. На финалната церемония бяха обявени победителите в категории Film, Titanium и Integrated, както и тазгодишните носители на специалните награди.
Във Film бяха получени 2609 заявки и бяха присъдени 85 награди (14 златни, 28 сребърни и 42 бронзови). Гран При беше връчена на Blink Productions, London / 4creative, London за кампанията ‘We’re the Superhumans’ за Channel 4.
При 240 подадени заявки в Integrated, бяха присъдени 11 Лъва: 2 златни, 5 сребърни и 3 бронзови, както и втора награда Гран При за кампанията ‘Boost Your Voice’ на 180LA, Santa Monica за Boost Mobile, която взе голямата награда и в категория Promo & Activation.
В категория Titanium от 217 заявки четири си тръгнаха с награда: 3 Титаниеви лъва и четвърта награда Гран При за ‘Fearless Girl’ на McCann New York за State Street Global Advisors.
По време на церемонията Дейвид Дрога, основател и творчески председател на Droga5, беше удостоен със званието „Лъвът на Св. Марк (Lion of St. Mark) като признание за неговия изключителен принос към индустрията. Дейвид е спечелил до момента над 70 златни лъва, както и 16 награди Гран При и Титаниев лъв. Тази година агенцията му си тръгна с 3 златни, 2 сребърни и 6 бронзови Лъва, както и с Гран При в категория Cyber за работата си ‘Did you Mean Mailchimp?’
Burger King спечели наградата Creative Marketer of the Year, а сценаристът, режисьор съ-основател на кампанията Red NoseDay, Richard Curtis, получи наградата LionHeart за своето значимо участие в благотворителни инициативи, като Red Nose Day, Live 8 и кампанията Make Poverty History.
Някои от останалите големи награди са:
Рекламна верига на годината отиде при BBDO Worldwide, Ogilvy & Mather са втори, а трети McCann Worldgroup.
Агенция на годината беше присъдена на Clemenger BBDO Melbourne, второ място заAlmapBBDO, Sao Paulo и трето за McCann New York.
Независима агенция на годинатаотиде при Droga5 New York, втори станаха Wieden+Kennedy, Portland and 4creative, London са на трето място.
Най-впечатляващите моменти от Фестивала са на: http://www.youtube.com/user/canneslions
Всички победители могат да бъдат видени на: www.canneslionsarchive.com