- Европейската мрежа от 22 локални креативни клуба (ADCE) ще е порталът на The One Club for Creativity към Европа.
- The One Club ще добави още една креативна организация в глобалната си структура след миналите успешни сливания с Art Directors Club (ADC) Global и Type Directors Club.
- Победителите от ADCE ще бъдат интегрирани в световните креативни класации на The One Club.
- И двете организации с нестопанска цел ще поддържат екипи и ще обединяват ресурси, за да насърчават творчеството в една нова обединена креативна общност от 9100 индивидуални и корпоративни членове от 74 страни.
Барселона и Ню Йорк, 15 юни 2023 – Art Directors Club of Europe (ADCE) постигна споразумение за сливане с The One Club for Creativity, при което да стане част от структурата му, за да може да промотира европейската креативност и отвъд континента.
От друга страна, сливането дава възможност на The One Club да направи програмите си достъпни и на Стария континент, благодарение на мрежата на ADCE, която обединява клубове и асоциации от 20 страни, с над 6000 водещи имена в сферата на графичния дизайн и визуалните комуникации.
Със седалище в Design Hub (DHUB) – центъра на креативността, дизайна и иновациите в Барселона – ADCE ще стане „клонът“ на The One Club в Европа. Това ще даде тласък на ексклузивните програми на The One Club, сред които Executive Creative Summit, новаторската програма ONE School free portfolio за тъмнокожи творци и Portfolio Night. В същото време и ADCE ще разпространи някои от най-успешните си програми, като Creative Express и Agency Exchange, пренасяйки ги в САЩ и Азия.
Едно общество със споделени цели
ADCE и The One Club са нестопански организации с общи интереси и тази интеграция ще допринесе за увеличаване на тяхното въздействие и по-добро постигане на техните цели. The One Club for Creativity, организатор на The One Show, ADC Annual Awards, ONE Asia Creative Awards, конкурса на Type Directors Club, Young Guns, Young Ones, Creative Week и много други, е една от водещите организации в света,
чиято мисия е да подкрепят глобалния креативен бранш. Приходите от тези конкурси се връщат обратно в индустрията за финансиране на програми в четири направления: Образование, приобщаване и разнообразие, Равенство между половете и Креативно развитие.
ADCE е „клубът на клубовете“, единственият в Европа, който обединява 22 локални професионални клуба от 20 страни в една единствена организация. ADCE работи, за да отпразнува и популяризира креативността като подход с множество решения и повишава качеството на европейската творческа комуникация, като насърчава потенциала на своята общност на всички кариерни нива. ADCE постига това чрез ежегодните ADCE Awards и Festival, както и образователните програми, насочени към млади таланти и творци на по-високи позиции.
Участие в глобалните класации
Една от първите ползи за ADCE ще бъде включването на победителите от ADCE Awards в глобалните креативни класации на The One Club, превръщайки ги в най-важното в световен план класиране за агенциите, търговските марки, тяхната работа и признание за творческите професионалисти.
Глобалната креативна класация вече ще комбинира точки от The One Show, глобалните годишни награди на ADC, наградите ADCE, ONE Asia Creative Awards, наградите на The One Club в САЩ и състезанията на Type Directors Club TDC.
Точките, спечелени от победителите в ADCE Awards, ще им осигурят видимост и престиж по целия свят, а също така сега ще се добавят към общия брой точки в класирането за комуникационни вериги и холдингови компании.
Членските структури и програмите на двете организации ще останат такива, каквито са, а бъдещи ползи и придобивки ще бъдат включени при съвместната разработка на нови програми.
Споразумението представлява разширяване на ресурсите за двете организации, тъй като екипът на ADCE в Европа и екипът на The One Club в САЩ и Азия ще работят заедно, предавайки своите регионални знания, практики и експертиза в различни области.
Двата клуба с нестопанска цел полагат общи усилия да промотират креативността, да движат индустрията напред и да увеличават обхвата и въздействието от своите програми, поддържани благодарение на приходите от техните конкурси. „Като страстно вярващ в силата на общността и разнообразието – което е пропито в ДНК-то на Европа – съм повече от развълнуван за по-голямата сцена, която се дава на европейската креативност чрез това ново и невероятно
партньорство с The One Club“ каза Александер Шил, Президент на ADCE и Global CCO на Serviceplan Group. „Никога не е било по-важно да обединим нашите креативни сили, за да стимулираме промяната и да отпразнуваме нашите различия.“
„Това партньорство спомага развитието на едно по-живо, разнообразно и въздействащо глобално креативно общество“ каза Глен Коул, Председател на The One Club, основател и творчески председател на 72andSunny. „За членовете на ADCE и The One Club то предоставя нови възможности, публика и перспективи. За света то отваря достъпа до творчески кариери чрез програми като Creative Boot Camps, ONE Creator Lab и ONE School. Неочакваните комбинации са в сърцето на креативността. Нямам търпение да видя какво ще създадем заедно.“
ADCE, мрежа от 22 национални клуба
Създаден през 1990, Art Directors Club of Europe (ADCE) е асоциация с нестопанска цел със седалище в Барселона, която включва 22 национални клуба и асоциации на графичния дизайн и рекламата от 20 европейски страни: Австрия, България (Българска асоциация на комуникационните агенции), Великобритания, Германия, Грузия, Естония, Исландия, Испания, Италия, Кипър, Латвия, Литва, Португалия, Румъния, Словакия, Словения, Украйна, Финландия, Чехия и Швейцария.
ADCE се стреми да насърчава изключителните постижения в графичния дизайн и рекламата на европейско ниво. Асоциацията представлява повече от 6000 професионалисти от тези сфери и дава сцена на най-добрата работа, реализирана на местно ниво.
The One Club for Creativity
The One Club for Creativity е организация с нестопанска цел, която съществува, за да подкрепя и отбелязва успехите на глобалната креативна индустрия, служейки на една разнообразна общност от мислещи и действащи творци, които вярват, че креативността е най-силният елемент за бизнес успеха, и които приветстват идеи, променящи света.
Приходите от нейните престижни глобални конкурси – The One Show, ADC Global Annual Awards, конкурсът на Type Directors Club, студентските награди Young Ones – се връщат обратно в индустрията за финансиране на програми в четири направления: Образование, приобщаване и разнообразие, Равенство между половете и Креативно развитие. Програмите са създадени да подхранват едно по-живо, вдъхновено и успешно глобално креативно общество.