- 7 престижни европейски творци бяха избрани да са председатели на журитата на наградите ADCE 2024.
- Над 50 водещи творци от 22 европейски страни ще оценяват тазгодишните заявки.
- Susanna Albuquerque, изпълнителен творчески директор на Uzina, е председател на общото жури.
- Победителите ще бъдат обявени по време на гала церемонията по награждаването на 22 ноември по време на фестивала ADCE 2024 в Барселона.
- Всички проекти, отличени в европейски национален конкурс, могат да подават заявки до 27 септември.
Art Directors Club of Europe (ADCE) официално обяви членовете на журито в 33-ото издание на Европейските награди за творчество. Шестима международни топ професионалисти ще бъдат председателите на журито за 2024 г. под ръководството на Susana Albuquerque, изпълнителен творчески директор и партньор в UZINA.
Това са изтъкнатите председатели на журито за 2024-ото издание:
Общ председател на журито: Susana Albuquerque, Executive Creative Director and Partner at UZINA (Portugal)
Film & Audio: Ricardo Wolff, Executive Creative Director at Innocean Berlin (Germany)
Print & Outdoor: Hermeti Balarin, Chief Creative Officer at Wieden+Kennedy (United Kingdom)
Interactive & Mobile: Nele Erikson, Creative Director and Designer at NOPE (Estonia)
Design: Almut Becvar, Creative Director & Partner at Studio Riebenbauer (Austria)
Brand Experience: Nerea Cierco, Consultant and Independent Creative Director (Spain)
Integrated & Innovation: Jouke Vuurmans, Partner & Chief Creative Officer at Monks. (Netherlands)
Общо 58 водещи рекламни творци са избрани от 22 европейски държави да журират. Журито ще се събере в Барселона на 29 и 30 октомври, за да оцени най-добрите творчески творби от цяла Европа. Те ще присъдят злато, сребро и бронз във всяка категория, както и престижната Grand Prix награда. Освен това те ще изберат специалните награди на ADCE, които включват European Star-Johannes Newrkla, the Genius Loci, the Green Star, and the Equal Star.
За трета поредна година България има свои представители сред журито на ADC*E Awards, като в състава тази година, представители на агенции–членове на БАКА ще се присъединят:
Александър Братимиров, Творчески директор и партньор, Human
Мария Тодорова, Основател, CEO & CCO, Next-DC
Пълният списък на журито може да намерите тук.
ADCE Festival 2024 и Executive Creative Summit
ADCE Creativity Festival 2024 е окончателно обявен и ще се проведе в Барселона на 21 и 22 ноември. Това ежегодно събитие обединява разнообразна гама от професионалисти, които споделят страстта към иновациите и промяната чрез творчество. Фестивалът включва динамична гама от конференции, семинари, изложби и възможности за създаване на професионални контакти от цял свят.
Фестивалът ще завърши с гала церемонията по награждаването в петък, 22 ноември, където цялата творческа общност ще отпразнува най-добрите в графичния дизайн и визуалната комуникация за годината.
Платформата за подаване на заявки е отворена до 27 септември.
През цялата седмица Барселона ще бъде център на творчеството, като ще бъде домакин на Executive Creative Summit на 19 и 20 ноември.
Подготвен от The One Club for Creativity, този двудневен форум обединява C-suite лидери – като главни творчески директори, главни маркетингови директори, основатели на агенции и партньори – за обсъждане на ключови въпроси, засягащи бизнеса, разширявайки се отвъд сферата на творчеството.
Глобалната креативна класация
Участието в наградите ADCE 2024 не само ще гарантира видимост в цяла Европа, но благодарение на сливането с The One Club for Creativity разширява обхвата на европейското творчество извън континента.
Всички лауреати на ADCE ще бъдат включени в Global Creative Rankings на The One Club, което го прави най-важната глобална класация в индустрията на агенции, марки, работа и творчески професионалисти.
Глобалната креативна класация вече комбинира точки от The One Show, глобалните годишни награди на ADC, ONE Asia Creative Awards, наградите за глави на The One Club в САЩ , състезанията на Type Directors Club TDC и наградите ADCE.
Точките, спечелени от победителите в наградите ADCE, ще допринесат за тяхната глобална видимост и престиж, като същевременно ще бъдат зачетени към общата мрежа и класирането на холдинговите компании в глобален мащаб.