guts&brainsDDB спечели златна награда – първа за агенцията и за България
Наградените кампании бяха обявени по време на Церемонията по награждаване, част от фестивала ADCE Festival ‘24. Общо 39 златни, 62 сребърни и 94 бронзови награди бяха връчени на 33-то издание на ACDE и още 175 проекта стигнаха до финала.
guts & brains DDB спечели златна награда за кампанията „Написах ти писмо“ в категория Print & Outdoor: Direct Marketing. Това е първо злато за агенцията и за България в конкурса.
Още три награди ще отпътуват за България:
Noble Graphics спечели две бронзови награди за кампанията Улица „Георги Николов“ – в категория Brand Experience: PR / Events и в категория: Print & Outdoor: Print & Outdoor for non-profit / public service / NGO.
В категория Film & Audio: Audio / Radio Commercials бронзова награда беше присъдена на Saatchi & Saatchi Sofia за радио рекламата „400 теста“.
До финала достигнаха още:
Enthusiasm с проекта „Книгозавър“ в категория Design; Logotype
The Huts Group с кампанията „Животът няма аутокорект“ в категория Interactive & Mobile; Social Media Campaigns
NEXT-DC с „Jack Daniel’s Klek Shot“ в категория Print & Outdoor; Special Outdoor
Вижте всички отличени проекти ТУК
Най-доброто от наградите за дизайн и реклама в Европа
Общо 924 креативни проекта от 24 европейски държави участваха в 33-то издание на наградите ADCE.
Тази година Grand Prix на ADCE спечели кампанията „Waiting to Live“, създадена от VML, Великобритания, за NHS Blood & Transplant. Кампанията цели да наблегне на проблема с трансплантациите и донорството с историята на 233 деца, чакащи за трансплантация, само 40 донора. Кампанията също така цели да вдъхнови семейства да се присъединят към списъка с донори на NHS.
guts&brainsDDB, агенция член на БАКА, спечели своята първа златна награда от конкурса, която е и първа златна награда за българска комуникационна агенция.
Българските комуникационни агенции, имат възможност да участват в конкурса, благодарение на членството на Българската асоциация на комуникационните агенции в Art Directors Club of Europe. Всички отличени рекламни форми и комуникационни кампании, наградени на ФАРА, се допускат до участие в ADCE Awards и се състезават с останалите най-вдъхновяващите примери на дизайна и рекламата в Европа.
Всички отличени със златни награди в отделните категории са:
Филм и аудио
- Музика и звук: Oliveira Dos Cen Anos – Little Spain за Real Club Celta
- Режисура, операторско майсторство и монтаж: The Square Meter – HeimatTBWA\ за Hornbach Baumarkt AG
Печат и външна реклама
- Специална външна реклама: Big Blue Bag – Mother за IKEA
- Неправителствени организации:: 855-How-To-Quit-(Opioids) от Serviceplan Germany за Anzen Health LLC.
- Неправителствени организации: The Unbreakable Posters – DUDE Milano за Collater.al & Orgoglio Porta Venezia Milano
- Печатна реклама: Proudly Second Best – INGO Hamburg, DAVID Madrid за IKEA Al-Futtaim
- Външна реклама: Proudly Second Best: Cot, Highchair, Step stool от INGO Hamburg, DAVID Madrid за IKEA Al-Futtaim
- Директен маркетинг: I Wrote You A Letter от guts&brainsDDB за General Directorate „National Police“
- Печатна реклама: The 100th Edition от Scholz & Friends за Frankfurter Allgemeine Zeitung
- Фотография: The 100th Edition от Scholz & Friends за Frankfurter Allgemeine Zeitung
Интерактивни и мобилни кампании
- Дигитално обслужване: 855-How-To-Quit-(Opioids) – Serviceplan Germany за Anzen Health LLC
- Неправителствени организации / Обществени услуги: 855-How-To-Quit-(Opioids) – Serviceplan Germany за Anzen Health LLC
- Интерактивен дизайн: Made of Nature – Bürocratik за Kōzōwood Industries SA
- Интерактивни кампании: Jump ’n’ Hear – A Roblox Hearing Game – Grabarz & Partner за audibene / hear.com
- Кампании в социалните мрежи: Summer is coming! – Windfor’s Tbilisi за Midea Georgia
- Визуализация на данни: Climate Realism – Leo Burnett Germany за WWF Germany
- Друго: Unhide The Price – Jung von Matt за Newsroom der Sparkassen Finanzgruppe
Дизайн
- Илюстрация: Vöslauer x Sofie Royer: Rethink – Demner, Merlicek & Bergmann за Vöslauer
- Графична комуникация: 855-How-To-Quit-(Opioids) – Serviceplan Germany за Anzen Health LLC
- Редакционен дизайн: Solomiya No. 2 – Kollektiv Scrollan за Solomiya Magazine
- Опаковки: Rare – Kids за Bodegas Arráez и FEDER
- Фотография: Erased Caucasus – Studio Lars Langemeier за Jan Kath Design
- Корпоративна бранд идентичност: Purlom ¡A La Mesa! – Onmi Design за Purlom
- Пространствен дизайн: The Square Meter – HeimatTBWA\ за Hornbach Baumarkt AG
- Логотип: Ski Austria Brand Design – Scholz & Friends за Österreichischer Skiverband
- Фотография: The 100th Edition – Scholz & Friends за Frankfurter Allgemeine Zeitung
- Друго: The Boring Phone – LePub за Heineken
Бранд изживяване (Brand Experience)
- Ново използване на медии: New Year’s Robbery – CYW за Netflix & Hijos de Rivera
- Активизация на бранд чрез събития: Waiting to Live – VML UK за NHS Blood & Transplant
- Брандирани пространства: Waiting to Live – VML UK за NHS Blood & Transplant
- Точки на продажба и активизация: A Few Degrees More – Wien Nord Serviceplan GmbH & Co KG за Leopold Museum
- Брандирани пространства: The Square Meter – HeimatTBWA\ за Hornbach Baumarkt AG
- Публикации и събития: Rights Against The Right – Jung von Matt за Laut gegen Nazis e.V.
Интегрирани кампании и иновации
- Неправителствени организации / Обществени услуги: Waiting to Live – VML UK за NHS Blood & Transplant
- Брандирано съдържание: The Chat – BMB за Breast Cancer Now
- Най-добро използване на технологии: Pub Museums – Publicis Dublin за Heineken
- Иновации в продукти/услуги: AIZOME Wastecare – Serviceplan Germany за AIZOME
- Неправителствени организации / Обществени услуги: The Minefields Honey Project – Saatchi & Saatchi Ukraine за Kernel и Министерство на външните работи на Украйна
- Интегрирани кампании за търговски марки: Can You KFC It? – McCann Worldgroup Romania за KFC
Наградата ADCE YoungStar се връчва за първи път
През юни 2024 г. ADCE стартира първото издание на ADCE Student Awards, посветено на младите таланти в Европа. Първата награда беше връчена на Фабиан Грьогер и Сара Ребека Шол от Hochschule Wismar, Германия, за техния проект „Memories of My Youth“. Проектът използва генеративен изкуствен интелект за възстановяване на спомени от детството, които не са заснети на снимки. Финалните изображения са прехвърлени върху аналогов филм, което създава уникални фото отпечатъци.
Специални награди
European Star – Johannes Newrkla Award: The 100th Edition – Scholz & Friends за Frankfurter Allgemeine Zeitung
Genius Loci Award: Oliveira Dos Cen Anos – Little Spain за Real Club Celta
Equal Star Award: Assume That I Can – SMALL, Indiana Production за Coordown
Green Star Award: AIZOME Wastecare – Serviceplan Germany за AIZOME
За Art Directors Club of Europe
Основана през 1990 г. и базирана в Барселона, ADCE представлява 23 професионални клуба от 22 европейски държави. С повече от 7000 професионалисти, ADCE се стреми да насърчава творческите стандарти и европейските ценности.