Организаторите на Cannes Lions обявиха броя на подадените заявки за участие в конкурсната програма на фестивала. 32 372 заявки са получени от 90 държави.
Очаквано, има спад в общия брой заявки, който е по-малък в сравнение с 2017 година заради преструктурирането на наградите и факта, че през 2018 агенциите от групата на Publicis не участват във фестивали.
През 2018 година от конкурсната програма отпаднаха три Лъва – Cyber, Integrated и Promo & Activation. Това, както и премахването на повече от 120 под-категории се е отразило на крайния брой подадени заявки с 13%.
Въпреки това се наблюдава увеличение на търговските марки, които са се включили в състезанието за най-престижните награди в комуникационния бранш, което е 84% в сравнение в предишната година. Броят на заявките показва промяна на типа компании, които участват във фестивала.
Хосе Папа, управляващ директор на Cannes Lions, коментира, че “това е потвърждение на по-доброто разбиране на маркетинговите лидери за значението, което творчеството има върху бизнеса и възвръщаемостта на инвестициите”. Друга забележима промяна включва увеличение на броя на собствениците на медии, участващи в конкурсната програма.
Другите тенденции, които се наблюдават от анализа на подадените заявки, включват непрекъсната инвестиция в творческата ефективност, което е видно от участията в категория Creative Effectiveness Lion – единствената глобална награда, която признава убедителната връзка между наградените творчески постижения и бизнес резултатите. Тя остава силна и през 2018 г.
Международното жури вече се е събрало в Кан, Франция, за да журира и оценява най-добрите творчески примери от работата на комуникационната индустрия по целия свят. Победителите в отделните категории ще станат известни по време на фестивала, който стартира на 18 юни и ще продължи до 22 юни.
Повече информация на www.canneslions.com