15.03.2023

ФАРА 2023: ОБНОВЕН РЕГЛАМЕНТ И КАКВО ДА ОЧАКВАТЕ

От 8 до 10 юни 2023 г. ще се проведе двадесет и третото издание на най-големия форум за креативната индустрия в България – ФАРА. Тази година Фестивалът се завръща на българското Черноморие – за пръв път в Бургас, като мястото на провеждане на конкурсната и лекционна програма ще бъде в ICCB – Международен конгресен център Бургас.

В конкурсната програма на Фестивала могат да участват комуникационни кампании с рекламни форми и кампании, създадени в България и реализирани в страната или чужбина, които са публикувани/излъчени/организирани между 01.01.2022 – 20.04.2023 г.

Срокове

Ранен срок за подаване на заявки: 12 април

Краен срок за подаване на заявки: 20 април

Новости в Конкурсната програма

Тази година новините около ФАРА са много!

Освен че ФАРА ще озари българското Черноморие, комуникационните агенции ще могат да подават своите заявки в четири секции, разделени на общо 37 категории и подкатегории.

Новости в Медийния Фестивал

В Медийния фестивал ФАРА 2023 възможност за участие в конкурсната програма ще имат медийни кампании, реализирани за търговски марки и компаниите, които насърчават по-доброто чрез маркетинговите комуникации.

Заявки за активности на търговски компании, при които се насърчават общественозначими каузи, ще се приемат в разширената категория: „Кампании за НПО, благотворителност / Политическа реклама и обществени услуги / Положителна промяна – търговски марки“ в раздел „Медийна кампания“

При оценяването на заявките, подадени за участие в Медийния фестивал, журито ще се ръководи от следните критерии:

∙          30% инсайт и идея

∙          30% медийна стратегия и целеполагане; 

∙          20% медийно изпълнение; 

∙          20% въздействие и резултати.

Материали за участие

Материалът  „видео презентация до 3 минути“ ще бъде задължителен само за категория Медийна кампания. 

Подробна информация за правилата, категориите и таксите за участие в Медийния фестивал ще намерите тук.

Новости в Конкурсната програма на Творческия Фестивал

В категория Кампания се добавя:

Нова подкатегория – Положителна промяна 

Кампаниите, които се състезават в тази подкатегория, демонстрират ангажимент на бизнеса в полза на обществото в области като позитивно социално въздействие, устойчиво развитие и корпоративна социална отговорност. Успешните кампании ефективно комуникират ценностите на марката и вдъхновяват желание за действия и положителна социална промяна.

В категория Digital, подкатегории Уебсайтове и микросайтове и Онлайн реклама се обединяват в  Уебсайтове, мобилни приложения и онлайн реклама

Повече информация за правилата, категориите и таксите за участие в Творческия фестивал ще намерите тук.

ADC*E и големите победители на ФАРА 2023

Благодарение на членството на БАКА в Art Director’s Club Europe, фестивалът ФАРА е включен в системата от национални фестивали, победителите от които имат шанса да се състезават за отличията на ADCE Best of European Design & Advertising Awards. 

Всички победители, носители на златна, сребърна или бронзова награда, както и финалистите във ФАРА 2023 ще имат възможността да участват в ADCE Awards 2023. 

Имате нужда от вдъхновени?

Ако не знаете от къде да започнете с подготвянето на заявки, то проучването и вдъхновението вървят ръка за ръка. За това сме събрали на едно място всички победители от предходните издания на ФАРА. 

За да разгледате всички вдъхновяващи кампании от Творческия и Медиен фестивал натиснете тук.   

Запиши се за нашия бюлетин