От 8 до 10 юни 2023 г. ще се проведе двадесет и третото издание на най-големия форум за креативната индустрия в България – ФАРА. Тази година Фестивалът се завръща на българското Черноморие – за пръв път в Бургас, като мястото на провеждане на конкурсната и лекционна програма ще бъде в ICCB – Международен конгресен център Бургас.
В конкурсната програма на Фестивала могат да участват комуникационни кампании с рекламни форми и кампании, създадени в България и реализирани в страната или чужбина, които са публикувани/излъчени/организирани между 01.01.2022 – 20.04.2023 г.
Срокове
Ранен срок за подаване на заявки: 12 април
Краен срок за подаване на заявки: 20 април
Новости в Конкурсната програма
Тази година новините около ФАРА са много!
Освен че ФАРА ще озари българското Черноморие, комуникационните агенции ще могат да подават своите заявки в четири секции, разделени на общо 37 категории и подкатегории.
Новости в Медийния Фестивал
В Медийния фестивал ФАРА 2023 възможност за участие в конкурсната програма ще имат медийни кампании, реализирани за търговски марки и компаниите, които насърчават по-доброто чрез маркетинговите комуникации.
Заявки за активности на търговски компании, при които се насърчават общественозначими каузи, ще се приемат в разширената категория: „Кампании за НПО, благотворителност / Политическа реклама и обществени услуги / Положителна промяна – търговски марки“ в раздел „Медийна кампания“.
При оценяването на заявките, подадени за участие в Медийния фестивал, журито ще се ръководи от следните критерии:
∙ 30% инсайт и идея;
∙ 30% медийна стратегия и целеполагане;
∙ 20% медийно изпълнение;
∙ 20% въздействие и резултати.
Материали за участие
Материалът „видео презентация до 3 минути“ ще бъде задължителен само за категория Медийна кампания.
Подробна информация за правилата, категориите и таксите за участие в Медийния фестивал ще намерите тук.
Новости в Конкурсната програма на Творческия Фестивал
В категория Кампания се добавя:
Нова подкатегория – Положителна промяна
Кампаниите, които се състезават в тази подкатегория, демонстрират ангажимент на бизнеса в полза на обществото в области като позитивно социално въздействие, устойчиво развитие и корпоративна социална отговорност. Успешните кампании ефективно комуникират ценностите на марката и вдъхновяват желание за действия и положителна социална промяна.
В категория Digital, подкатегории Уебсайтове и микросайтове и Онлайн реклама се обединяват в Уебсайтове, мобилни приложения и онлайн реклама.
Повече информация за правилата, категориите и таксите за участие в Творческия фестивал ще намерите тук.
ADC*E и големите победители на ФАРА 2023
Благодарение на членството на БАКА в Art Director’s Club Europe, фестивалът ФАРА е включен в системата от национални фестивали, победителите от които имат шанса да се състезават за отличията на ADCE Best of European Design & Advertising Awards.
Всички победители, носители на златна, сребърна или бронзова награда, както и финалистите във ФАРА 2023 ще имат възможността да участват в ADCE Awards 2023.
Имате нужда от вдъхновени?
Ако не знаете от къде да започнете с подготвянето на заявки, то проучването и вдъхновението вървят ръка за ръка. За това сме събрали на едно място всички победители от предходните издания на ФАРА.
За да разгледате всички вдъхновяващи кампании от Творческия и Медиен фестивал натиснете тук.