26.06.2023

С обявяване на специалните награди приключи фестивалът Cannes Lions 2023 

Южна Корея печели Glass: The Lion for Change Grand Prix и Китай взима първия си титаниев Лъв

След силно представяне, Apple спечели за първи път отличието “Creative Brand of the Year”

DDB Worldwide печели първата си награда за “Network of the Year”, а Аржентина заема първото място в класацията “Agency of the Year”, спечелено от GUT, Буенос Айрес 

На 23 юни се проведе заключителната церемония на фестивала Cannes Lions International Festival of Creativity. След 5 вълнуващи фестивални дни бяха обявени всички наградени работи и бяха връчени специалните награди на конкурсната програма.

След силното представяне на Apple през 2023 г, марката спечели първата си награда за Творческа марка на годината – титла, държана от Burger King три последователни години. DDB Worldwide спечели първата си награда за Мрежа на годината, а Аржентина зае първото си място за Агенция на годината, спечелено от GUT, Буенос Айрес.

Cannes Lions Grand Prix for Good награждава използването на креативността за положително въздействие не само върху бизнеса и марките, но и върху света като цяло. Журито избра да присъди тазгодишната Голяма награда за добро на „Ан дьо Гол“, за фондация „Асоциация Ан дьо Гол“, от Havas Париж, Франция.

Победителите в състезанията Young Lions също бяха обявени, като всички наградени може да бъдат разгледани тук

По време на финалното шоу Anheuser-Busch InBev (AB InBev) беше награден като Креативен маркетолог на годината; Сюзън Хофман, главен творчески директор на Wieden+Kennedy, беше удостоена с Лъва на Свети Марко; и Лъвското сърце в Кан беше прието от Тайлър ЛаМот, маркетинг директор, EMEA, Патагония от името на основателя на Патагония, Ивон Шуинар.

Първата награда “Creative Maker of the Year” беше връчена на легендарния режисьор, сценарист, актьор и продуцент Спайк Лий.

Бяха обявени и следните специални награди:

Creative Company of the Year

  1. Omnicom
  2. WPP
  3. Interpublic Group 

Network of the Year

  1. DDB Worldwide
  2. Ogilvy
  3. BBDO Worldwide

Independent Network of the Year

  1. GUT
  2. Wieden+Kennedy
  3. Rethink

Agency of the Year

  1. GUT, Buenos Aires, Argentina
  2. Publicis Conseil, Paris, France
  3. adam&eveDDB, London, United Kingdom

Independent Agency of the Year

  1. GUT, Buenos Aires, Argentina
  2. Rethink, Toronto, Canada
  3. Wieden+Kennedy, Portland, USA

Palme d’Or

  1. Somesuch, USA
  2. SMUGGLER, United Kingdom
  3. Biscuit Filmworks, USA
  4. Spoon., Japan
  5. Rebolucion, Mexico

Creative Brand of the Year

  1. Apple
  2. Dove
  3. Heineken

Класации „Агенция на годината“


Agency of the Year – Classic


adam&eveDDB, London, United Kingdom

Agency of the Year – Craft

Dentsu Inc., Tokyo, Japan

Agency of the Year – Engagement

GUT, Buenos Aires, Argentina

Agency of the Year – Entertainment


Wieden+Kennedy, Portland, USA


Agency of the Year – Experience


GUT, Buenos Aires, Argentina


Agency of the Year – Good


McCann Poland, Warsaw, Poland


Agency of the Year – Strategy


Ogilvy, Mumbai, India


Класации “Independent Agency of the Year


Independent Agency of the Year – Classic


Rethink, Toronto, Canada


Independent Agency of the Year – Craft


pgLang, Los Angeles, USA


Independent Agency of the Year – Engagement


GUT, Buenos Aires,  Argentina


Independent Agency of the Year – Entertainment


Wieden+Kennedy, Portland, USA


Independent Agency of the Year – Experience


GUT, Buenos Aires, Argentina


Independent Agency of the Year – Good


Howatson+Company, Sydney, Australia


Independent Agency of the Year – Strategy


Special, Auckland, New Zealand

Всичко за Cannes Lions International Festival of Creativity 2023 ще намерите на www.canneslions.com

Запиши се за нашия бюлетин