Нова Зеландия отнесе две отличия Grand Prix в първия фестивален ден
За първи път в историята на Фестивала заявки от Армения и Нигерия бяха наградени
Cannes Lions стартира 70-ото издание на Фестивала с първите награди за седмицата. Бяха обявени победителите в Pharma, Health & Wellness, Outdoor, Print & Publishing и Radio & Audio Lions, както и Lions Health и Голямата награда за добро на Фондацията на ООН.
Тази година участници от Армения и Нигерия влязоха в историята, като бяха първите, които взеха у дома Лъв за своята страна; Бронзови лъвове съответно в Radio & Audio и Лъвове за Health & Wellness.
Outdoor Lions, награждаващи креативността, преживяна извън дома, получиха 1938 заявки и бяха връчени 59 Лъва: 9 златни, 19 сребърни и 30 бронзови. Голямата награда отиде при „A British Original“ от Uncommon Creative Studio, Лондон за British Airways. Работата изследва множеството причини, поради които хората пътуват, като отговаря на въпроса „Каква е целта на вашето посещение?“ С остроумни отговори в 500 печатни, цифрови и външни екзекуции, работата беше представена с впечатляващ мащаб. Коментирайки победата, президентът на журито на Outdoor Lions: Хавиер Кампопиано, световен главен креативен директор в Gray и глобален креативен директор на OpenX от WPP, Grey/OpenX, каза: „Под повърхността на класическа OOH кампания се крие платформа, която съдържа безкрайно количество човешки истини, истории, желания, емоции, които могат да бъдат създадени, за да се свържат с хората, където и да са в живота си, географски или емоционално.“
В Print & Publishing Lions бяха получени 814 заявки и бяха наградени 26 Лъва: 4 златни, 7 сребърни и 14 бронзови лъва, а Голямата награда отиде при „Newspapers Inside The Newspaper Edition“ от Impact BBDO, Дубай, за вестник AnNahar. Работата представя свободата на словото в Ливан и кризата, която засегна издателската индустрия, използвайки ежедневното издание на вестника, за да съживи публикации, които бяха затворени поради политически провал и натиск. Журито на Print & Publishing каза: „Голямата награда беше присъдена на смело произведение, което приложи в действие основана на публикация идея за защита на светостта на свободната преса и го направи по начин, който се надяваме да изпрати сигнал до индустрията за това колко вечно иновативно може да бъде бъдещето на публикациите.“
Radio & Audio Lions получиха 715 зaявки и бяха наградени 22 Лъва: 3 златни, 7 сребърни и 11 бронзови. Голямата награда отиде при кампанията „Phone It In“ от Colenso BBDO, Оукланд за телекомуникационната компания Skinny, Нова Зеландия.
Голямата награда за добро на Lions Health и Фондация на Обединените нации също беше обявена и Голямата награда отиде при „Работа с рака“ за Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSK), от La Foundation Publicis Chicago / Publicis Conseil Paris / Le Truc New York / Digitas New York / Saatchi & Saatchi Health, Ню Йорк / Publicis Groupe UK, Лондон.
Специалните награди:
The Healthcare Network of the Year
Класация:
1. FCB Health
2. Klick Health
3. PUBLICIS
Healthcare Agency of the Year
Класация:
1. AREA 23, an IPG Health Network Company, New York, USA
2. KLICK HEALTH, Toronto, Canada
3. 21GRAMS, Part Of Real Chemistry, New York, USA