От 17 до 21 февруари за дванадесета поредна година Рекламна aкадемия ще събере бизнеса с бъдещите таланти в индустрията.
Инициативата е тристранен проект, създаден и реализиран съвместно от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), Нов български университет (НБУ) и Българската асоциация на рекламодателите (БАР).
Фокусът на Академията е върху изграждането на практически умения, които помагат на студентите и младите специалисти да се подготвят за динамичния свят на рекламата и маркетинга. Участниците работят по истински казуси, разделени в 20 отбора, като разпределението се извършва от организаторите, с цел във всеки отбор да попаднат студенти с различен тип знания и умения (реклама, бизнес, маркетинг, дизайн и т.н.). Всеки отбор има трима ментора – двама представители на комуникационни агенции и един на компания рекламодател. Рекламна академия се провежда в 5 дни в Нов български университет.
Повече за Рекламна aкадемия прочетете ТУК.
В интервю за Redlink.bg Чавдар Кенаров, Председател на БАКА, доц. д-р Кристиян Постаджиян, Заместник-ректор на НБУ и д-р Росен Мисов, Изпълнителен директор на БАР споделиха как Академията подготвя новото поколение специалисти и какви изненади може да очакваме тази година.
Чавдар Кенаров е част от рекламната индустрия повече от 30 години. Основател и творчески директор на Noble Graphics, председател на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и член на борда на Art Directors Club of Europe. През 2014 година Рекламна академия стартира с графична идея, създадена от „Noble Graphics“. Под тази визия продължават да се провеждат изданията на формата вече 12 години.
Какво е вдъхновението на комуникационните агенции да участват активно в Рекламна академия и защо тази инициатива е важна за БАКА като съосновател и съорганизатор?
Рекламна академия се утвърди като най-ефективния формат за въвеждане на студентите в близки до реалните условия на работа. Да се класираш сред първите в този конкурс носи престиж и е сигурен показател за обещаващ старт в професионалното развитие, в областта на маркетинга и рекламата. В индивидуален план това е особено валидно за студентите, но то е вдъхновяващо предизвикателство и за техните ментори въпреки натрупания богат професионален опит.
За БАКА Рекламна академия винаги е била приоритет, защото едно от големите предизвикателства пред комуникационната индустрия е създаването на регулярен поток от вдъхновени, добре обучени и готови за професионално развитие млади специалисти. Сътрудничеството между образование и бизнес е от ключово значение за добрата практическа подготовка на студентите.
Как България може да използва проекти като Рекламна академия, за да демонстрира своя потенциал за иновации и креативност на международната сцена?
Само преди два месеца представих Рекламна академия пред Борда на Art Directors Club of Europe, който включва представители на комуникационната индустрия от 25 европейски държави. Поводът беше преглед на най-добрите примери в работата със студенти от различните пазари. Бяха представени разнообразни форми на образователни програми, конкурси и работилници. Рекламна академия истински впечатли аудиторията със своя формат, мащаб, устойчивост и развитие. Респектиращ беше фактът, че основна движеща сила на този студентски конкурс са доброволните, съвместни и безвъзмездни усилия на рекламодатели, комуникационни агенции и университет (БАР, БАКА и НБУ). Друго безспорно доказателство за международната значимост на инициативата Рекламна академия е бронзовото отличие, с което проектът беше отличен в EACA Best Practice Awards – конкурс на Европейската асоциация на комуникационните агенции, награждаващ изключителните инициативи с положително въздействие както върху рекламната и маркетингова индустрия, така и върху обществото.
Как комуникационните агенции ще допринесат за успеха на изданието през 2025 година? Има ли иновации или креативни подходи, които планирате да представите?
Всяка година при старта на Рекламна академия се представят някои от най-добрите кампании, реализирани през изтеклата година. Най-доброто от ФАРА и Effie Bulgaria е вдъхновяващ пример и чудесна отправна точка за студентските екипи, участващи в конкурса. Както всяка година 12-ото издание на инициативата ще бъде подкрепено от впечатляващ брой професионалисти, представители на всички водещи комуникационни агенции – членове на БАКА.
Какво според вас ще отличи Рекламна академия 2025 от предишните издания? Какво ще предизвика най-голям интерес сред студентите?
Всяко следващо издание изненадва с повишения интерес както сред студентите, така и сред представителите на комуникационната индустрия. Благодарение на Рекламна академия са осигурени десетки стажове на студенти. Всяка година почти всички победители в този конкурс получават незабавно предложения за работа от страна на агенция или рекламодател. Това преживяване е вдъхновило десетки студенти да изберат маркетинга и рекламата за територия на своето бъдещо професионално развитие. Възможността да „попият“ от опита на експерти в индустрията с разнообразен професионален профил ще амбицира младите таланти да представят най-доброто от себе си и да ни изненадат с проекти, готови да бъдат приложени в реалния бизнес.
Прочетете цялата статия на Redlink.bg ТУК.