17.11.2023

Поглед към 2024 с Cannes Lions 

  • Безплатни пропуски на стойност 1 милион евро ще бъдат раздадени на общности и звена, които не са достатъчно представени и не могат да си позволят достъп до фестивала
  • See It Be It, 10-тото издание на програмата за развитие на талантите сред жените, е отворено за участие до 8 януари, 2024 

The Cannes Lions International Festival of Creativity стартира своето 71-во издание, което ще се проведе на 17-21 юни 2024 г. в Кан, Франция. Сред планираните нововъведения за следващата година широка гама от нови инициативи и видове билети ще осигурят баланс от възможности за всеки да посети фестивала през юни.

В нова инициатива, която дава приоритет на подкрепата на слабо репрезентирани и общности със малка гласност да присъстват на Фестивала.

Всяка организация ще има право да кандидатства за безплатни пропуски с приоритет, даден на регистрирани благотворителни организации, организации с нестопанска цел и организации с различна собственост. Общо ще бъдат осигурени безплатни пропуски на стойност 1 милион евро, като разпределението се основава на система за оценяване на допустимостта. 

Frank Starling, главен директор на DEI, LIONS, споделя: „Тук става въпрос за стимулиране на справедливостта и увеличаване на достъпността, така че всеки в глобалната творческа общност да има възможност да присъства и да се възползва от възможностите за стимулиране на напредъка, които Cannes Lions предоставя както на лично, така и на бизнес ниво.“

Кандидатстването за инициативата ще започне през декември.

Допълнителни опции за пропуски ще бъдат предложени за 2024 г. Те включват Start-Up Pass, който ще предостави на по-малки фирми и физически лица възможност за достъп до фестивала. Нов Connector Pass също ще бъде наличен за присъстващите, фокусирани върху нетуъркинг. Simon Cook, главен изпълнителен директор на LIONS, коментира: „Ние непрекъснато развиваме предложението на Cannes Lions, за да отговорим на променящите се нужди на нашата разнообразна публика. Ангажираме се да предоставим по-голям достъп до Cannes Lions и да отговорим на различните нужди и обстоятелства на нашата глобална общност.“

Тази седмица Cannes Lions също откри своята годишна покана за съдържание, която приветства предложения от всеки и навсякъде. Заявки ще се приемат до 5 януари 2024 г. Jenni Middleton, главен редактор и старши вицепрезидент на съдържанието, LIONS, каза: „Креативността може да дойде отвсякъде. Нашата отворена покана за съдържание гарантира, че предоставяме глобална платформа и затова искаме нашите платформи да бъдат отворени за възможно най-много гласове.“ Може да подадете своите предложения през специалния портал за съдържание.


Съдържанието и активациите на фестивала 2024 ще продължат да удвояват креативността, като последният ден от фестивала отново е посветен на фокусирането върху работата. Освен това подробния анализ на Фестивала през 2023 г. показва, че „Креативно въздействие“ е най-високо оцененият поток от съдържание, дневният ред за следващата година ще се основава на това и ще продължи да предоставя бизнес аргументи за творчество.

Следващата година ще видим продължение на стипендиите LIONS, създадени да подкрепят следващото поколение таланти, стипендиите се предлагат на 10 млади хора от цял свят изцяло финансирано място в обучителните програми Cannes Lions Brand Marketingers и Creative Academies, които се провеждат по време на фестивала през юни. Kateryna Kononenko, която беше част от програмата за стипендии за 2023 г., каза, че Академията я е „издигнала като търговец на бранда“. Описвайки преживяването, тя каза: „Интензивно е. Това е емоционално. Това е невъобразимо проницателно и вдъхновяващо.“


Освен това през следващата година Фестивалът ще приветства своята 10-та кохорта от жени в своята напълно финансирана програма See It Be It за развитието на талантливите жени в индустрията. Програмата е основана през 2014 г. от Cannes Lions с мисията да постигне равно представителство на половете на творческите директори и лидерите в световната индустрия. Към днешна дата 124 жени са взели участие в See It Be It и много възпитаници са напреднали в лидерски позиции, спечелили са награди Lions и са били жури на Cannes Lions. Заявките за участие в програмата са отворени до 8 януари 2024 г. и могат да бъдат направени тук.


Подаването на заявки за наградите Cannes Lions ще започне от 18 януари 2024 г. Наскоро беше обявено нова категория Luxury & Lifestyle Lions, което признава значителната трансформация на креативния маркетинг на марките в луксозното пространство. Като част от актуализациите на наградите за следващата година категория Mobile Lions ще бъде премахната. 

Допълнителна информация за актуализации и промени в Lions можете да намерите тук.

Запиши се за нашия бюлетин