‘The Unfiltered History Tour’ на Vice Media спечели трета награда Grand Prix, този път в секция Social & Influencer Lions.
Второ Grand Prix за ‘Hope Reef’ на AMV BBDO, Лондон, за Mars Petcare в секция Media Lions.
Второ Grand Prix получи и „The Breakaway: The First Ecycling Team For Prisoners“ на Decathlon в секция PR Lions.
На предпоследния ден на Cannes Lions бяха обявени победителите в секции Creative B2B Lions, Direct Lions, Media Lions, Creative Data Lions, PR Lions и Social & Influencer Lions.
В Creative B2B Lions се награждават креативни проекти, които обогатяват B2B пространството с нови идеи, което от своя страна показва творчеството и ефикасността при рекламирането на продукти и услуги, придобити от професионалисти от името на бизнесите. В категорията се състезаваха 415 заявки, а 14 награди бяха раздадени – 3 злата, 4 сребра и 6 бронза. Наградата Grand Prix беше връчена на „Speaking in Color“ на Wunderman Thompson Minneapolis за Sherwin-Williams Coil Coatings. Председателят на журито Paul Hirsch, President, Chief Creative Officer, Doremus, Global каза: „Беше вълнуваща първа година за категорията Creative B2B Lions. В началото никой не знаеше какво да очаква, но се оказа, че имаме няколко претендента за Grand Prix, като всеки от тях имаше шанс да спечели. Разликата в работата на спечелилата кампания беше стратегията, разбирането на публиката, и изключителното и лично преживяване на бранда.“
В секция Creative Data Lions, където се награждава взаимодействието на идеите и информацията, бяха получени 328 заявки и 13 награди бяха връчени – 3 злата, 3 сребра и 6 бронза. Grand Prix получи „Data Tienda“ на DDB Mexico, Mexico City / DDB Mexico, Ciudad de México за We Capital.
От 1488 заявки в PR Lions, където се награждават стратегическата и криетив комуникация, 49 награди бяха връчени – 7 злата, 17 сребра и 24 бронза. Grand Prix отиде при „The Breakaway: The First Ecycling Team For Prisoners“ на BBDO Belgium, Molenbeek-Saint-Jean за Decathlon.
Секция Social & Influencer Lions получи 1642 заявки и 50 награди бяха раздадени – 6 злата, 17 сребра и 26 бронза. Награда Grand Prix беше връчена на „The Unfiltered History Tour“ на Dentsu Creative, Bengaluru / Dentsu Creative, Mumbai / Dentsu Creative, Guragaon за VICE Media. Това е трето такова отличие за кампанията за тази седмица като другите две са в Radio & Audio Lions и Brand Experience & Activation Lions.
В секция Direct Lions бяха получени 1931 заявки, а 55 награди бяха връчени – 7 злата, 20 сребра и 27 бронза. Grand Prix получи „Less Talk, More Bitcoin“ на Accenture Song, New York / Coinbase, San Francisco за Coinbase.
В секция Media Lions бяха получени 1752 заявки и 57 награди бяха раздадени – 9 злата, 19 сребра и 28 бронза. Grand Prix бе връчена за втори път на „Hope Reef“ на AMV BBDO, London за Mars Petcare. Председателят на журито Daryl Lee, Global CEO, IPG Mediabrands, Global коментира: „Тазгодишната кампания създаде нова медия, въплътила силно послание за надежда. Отвори се и възможност за потапящо изживяване и на глобално, и на личностно ниво. В същото време помага да спасим планетата си по автентичен и правдоподобен начин за бранда. Журито беше единодушно да награди кампания, която перфектно съчетава идея и технология, послание и средства, цел и място.“
Cannes Lions връчи и две специални награди. Отличието 2022 Cannes LionHeart беше връчено на Malala Yousafzai, активист за образованието на момичетата и Нобелов лауреат за мир. Тази награда се връчва на хора, които са използвали влиянието си да направят нещо значимо и позитивно за света.
Entertainment Person of the Year, която се дава като признание за ролята на забавлението в комуникационната и маркетинг индустрия, беше връчена на Ted Sarandos, co-CEO, Netflix.
Media Network of the Year 2022 също беше обявена:
1. OMD WORLDWIDE
2. MEDIACOM
3. STARCOM