- Португалия спечели Grand Prix за първи път в историята на фестивала в секция Design Lions.
- Швеция получи за първи път Grand Prix в секция Entertainment Lions, а Германия за първи път във Film Craft Lions.
Победителите от втория ден на фестивала Cannes Lions в секции Industry Craft Lions, Digital Craft Lions, Film Craft Lions, Design Lions, Entertainment Lions, Entertainment Lions For Music и Entertainment Lions for Sport бяха обявени на церемония на живо в Кан, Франция.
В секция Film Craft Lions, където се награждава екранното изкуство, бяха получени 1711 заявки. Журито реши да раздаде 54 награди – 11 злата, 17 сребра и 25 бронза. Наградата Grand Prix бе присъдена на „The Wish“ на Serviceplan Germany, Munich, за Penny. Председателят на журито, Patrick Milling-Smith, Co-Founder & Global CEO, SMUGGLER, USA коментира присъждането на приза: „В крайна сметка решихме да наградим филмът, който ни пренесе в периода на класическото кино, и който е бил така изпипан, че да повлияе на публиката. В грешните ръце подобен проект можеше да бъде прекалено сантиментален, но в този случай ние видяхме работата на режисьор в пълен контрол на творчеството си, и който успя да го представи в завършения му вид.“
От 661 получени заявки в секция Digital Craft Lions, 21 получиха награди от журито – 3 злата, 7 сребра и 10 бронза. Grand Prix получи „Backup Ukraine“ на Virtue Worldwide, New York. Председателят на журито , Luciana Haguiara, Executive Creative Director, Media.Monks, Brazil коментира: „Този проект позволява на всички граждани на Украйна да запазят най-голямата ценност, а именно културата си. Всеки може да снима място или паметник, посредством смартфон камера в реално време и GPS, и да запази данните в облак, където ще бъдат съхранявани. И всичко това се случва с личните телефони на хората. Тази кампания превръща всеки украинец в пазител на националното наследство, защото културата е част от човешката личност и никога не може да бъде унищожена.“
В секция Design Lions, получените заявки бяха 1058, а 38 награди бяха раздадени – 6 злата, 10 сребра и 21 бронза. Португалия спечели Grand Prix за пръв път в историята на фестивала с кампанията „Portuguese (Re)Constitution“ на FCB Lisbon, за Penguin Books. Председателят на журито Lisa Smith, Executive Creative Director, Jones Knowles Ritchie (JKR), USA сподели: „Тазгодишното отличие в категорията Design показва силата на простата идея – свобода, и използването на най-примитивното средство, чрез която тя може да бъде представена – моливът. Дълго време дебатирахме дали хартиено издание трябва да спечели Grand Prix във време, в което технологиите и иновациите са в дланта на ръката ни. Символизмът на обезобразяването на една фашистка конституция чрез поеми, използвайки думи от самия документ, и илюстрации, покриващи останалата част от текста, беше пример не само за най-висша форма на изкуство и представяне, но и за послание за свободата на словото, което много деца в португалските училища ще имат възможността да изучават в идните години.“
В секция Industry Craft Lions, където се възнаграждават креативността, талантът и уменията, чрез които една идея се реализира, бяха получени 1134 заявки и 25 награди бяха връчени – 5 злата, 10 сребра и 9 бронза. Grand Prix получи „Hope Reef“ на AMV BBDO, London за Mars Petcare.
В секция Entertainment Lions, получените заявки бяха 655, а 25 награди бяха раздадени – 4 злата, 7 сребра и 13 бронза. Наградата Grand Prix бе връчена на „Eat a Swede“ на McCann Stockholm, за Swedish Food Federation. Председателят на журито Maria Garrido, Global CMO (преди Vivendi), France коментира: „По едно и също време бях хипнотизирана, объркана, развеселена и гладна!“
В секция Entertainment Lions for Music, 390 заявки бяха пуснати и 17 награди бяха раздадени – 4 злата, 5 сребра и 7 бронза. Grand Prix получи музикалното видео на Residente „This Is Not America ft Ibeyi“ на Doomsday Entertainment, Los Angeles / Sony Music Latin, Miami, USA. Amani Duncan, председател на журито и CEO, BBH, USA коментира: „Този проект беше награден с Grand Prix заради неоспоримо смайващите визуални елементи и уникалното качество на продукцията. Въпреки представената гледна точка, която може би няма да бъде споделена от всеки, видеото само по себе си е силно изявление на социално-икономическото състояние и култура на една общност без достатъчно ресурси. Музиката винаги е била платформа за протестни песни през годините и това ще бъде случая и в бъдеще.“
В секция Entertainment Lions for Sport, където се награждава креативността, която се позовава на фен културата и използва силата на спорта и електронните спортове да свързва хората с брандовете, бяха получени 558 заявки, а 22 награди бяха връчени – 3 злата, 7 сребра и 11 бронза. Кампанията на R/GA London за Nike „NikeSync“ получи Grand Prix.
В Young Lions:
Златото в Young Lions Design беше връчено на Jonas Hjort и Marcus Mahecha от Дания за „MyBeastie® by WWF x Tamagotchi“, а златото в Young Lions Digital спечели „Unstereotype Skins“ на Jackson Elliott и William Campion от Австралия.