21.06.2024

Окончателните победители в Cannes Lions 2024 са вече тук

Кампанията Orange’s ‘WoMen’s Football’ отбелязва хеттрик с третото си Grand Prix на фестивала
Сингапур отбеляза първото си Grand Prix за годината

В последните награди за седмицата на Международния фестивал на креативността Cannes Lions бяха наградени следните лъвове: Film, Glass: The Lion for Change, Sustainable Development Goals, The Grand Prix for Good и The Dan Wieden Titanium Lions..

Саймън Кук, главен изпълнителен директор на LIONS, сподели: „Докато приключваме поредната година от Международния фестивал на креативността Cannes Lions, се надявам, че всички изпитват изключително чувство на гордост и вдъхновение от нашата индустрия. Бих искал да поздравя всеки един победител – както и всички финалисти – за това, че сте признати от вашите колеги за демонстриране на кампании изпълнени с ефективна креативност.“

Във Film Lions бяха получени 1887 заявки и бяха раздадени 53 лъва: девет златни, 16 сребърни и 26 бронзови. Журито реши да присъди две Grand Prix награди. Първата отиде при „WoMen’s Footbal“ за Orange от Marcel, Париж, Франция. Кампанията на Orange първоначално показа умения, които изглеждат на националния мъжки френски футболен отбор, но след това се разкрива, че в действителност е техниката на женския национален отбор, маскиран като мъжки чрез технологията deepfake.

Президентът на журито на Film Lions, Тор Майрен, вицепрезидент маркетингови комуникации в Apple Inc, Global, коментира кампанията на Orange:  „Понякога идеята надделява над всичко. Това беше безспорно най-добрата и най-силната идея в категория тази година. Да го видиш означава да го харесаш и ние се влюбихме в първия ден на журирането.“

Втората Голяма награда беше присъдена на „Play It Safe“ за Sydney Opera House от The Monkeys, Accenture Song, Сидни. Музикалният видеоклип възхвалява уникалната архитектура и предизвикателния креативен дух на най-разпознаваемата забележителност на Сидни, всичко това е насочено към оригинална песен, която сатирично насърчава публиката да избягва рисковете и да играе безопасно в живота.

Президентът на журито на Film Lions, Myhren също описа „Play It Safe“ като „празник на творческия дух, на смелите идеи и поемането на огромни рискове пред лицето на критиците и противоречията и културните норми. Много просто, това е най-добрият филм на годината и ви кара да се гордеете, че сте в тази индустрия.“

Glass: The Lion for Change e категория, която почита творчеството, променящо културата. Тя получи 165 заявки и бяха наградени седем лъва: един златен, два сребърни и три бронзови. Голямата награда отиде при „Transition Body Lotion“ за Vaseline Proderma Transition Body Lotion от Ogilvy, Сингапур. Марката за грижа за кожата създаде нов лосион за тяло, който е предназначен да помогне на транс жени, които често изпитват кожни проблеми по време на хормоналната терапия.

Президентът на журито на Glass: The Lion for Change, Синди Галоп, основател и главен изпълнителен директор на MakeLoveNotPorn, Global, каза: Кампанията на Vaseline впечатли цялото жури на Glass Lion с демонстрацията си как движещата сила на социалната промяна е добър бизнес. Двугодишният процес на научноизследователска дейност, проведен в тясно сътрудничество с клиента „Nothing about us without us’“ показва иновацията при изофлавоните и предоставянето на ефикасност на продукта, като същевременно кара клиентите да се чувстват забелязани, уважавани и приобщени, представляват холистичен подход към равенството между половете в най-добрия му вид и направи лесен избора ни да присъдим на Vaseline Голямата награда.“

Sustainable Development Goals Lions получиха 593 заявки. Журито присъди 20 лъва: четири златни, пет сребърни и 10 бронзови. Голямата награда отиде при „Renault – Cars To Work“ за Renault от Publicis Conseil, Париж, Франция. Новата инициатива на автомобилната марка се стреми да помогне на французите, които живеят в райони, където е трудно да се стигне до работно място с обществен транспорт. Марката стартира схема, при която хората могат да използват автомобил Renault безплатно, докато са в изпитателен период на работа и да започнат да плащат едва след като са осигурили своя трудов договор.

Президентът на журито, Густаво Лаурия, съосновател, президент и главен творчески директор в We Believers, каза:  Renault – Cars To Work ни напомня за основната цел, която трябва да постигнем в рекламата. Това е идея, която е добра за хората и добра за бизнеса. Като помага на хората да получат достъпа, от който се нуждаят, за да си осигурят работа, Renault в крайна сметка продава автомобили и превръща потребителите си в лоялни и ги мотивира да вярват в марката. Това е чудесен пример за смела марка, която се грижи, поема рискове и постига резултати.“

В The Dan Wieden Titanium Lions, в чест на провокативните, разбиващи граници кампании, които поставят новата посока за индустрията, бяха получени 200 заявки и журито избра да награди четири титанови лъва, а Голямата награда отиде при „DoorDash- All-The-Ads‘ за DoorDash от Wieden+Kennedy, Портланд и Суперет, Сан Франциско. За да оспори предположението, че DoorDash е само услуга за доставка на храна, марката отвлече периода, водещ до Super Bowl, като предложи на хората шанса да спечелят непрекъснато нарастващ награден фонд от всички марки, рекламиращи се в деня на играта.

Президентът на журито на Titanium Lions, Деби Вандевен, глобален главен творчески директор във VML, Global, коментира:  „Когато кампанията се възползва максимално от даден момент във времето, тя наистина отразява новаторска креативност. Искахме да наградим тази идея, която отвлече ключов културен момент, за да накара света да погледне на тази компания по нов и по-широк начин. Идеята е проста на пръв поглед, но смела в изпълнението. В основата си това е грандиозна демонстрация на продукт в мащаб, който не сме виждали досега.”

В Lions Grand Prix for Good журито избра да присъди тазгодишната Голяма награда на три кампании ‘The First Speech. Russia’, ‘The First Speech. Turkey’, и ‘The First Speech. Venezuela’ за Reporters Without Borders от Innocean, Берлин. За да отбележи 30-ата годишнина от съществуването на организацията, Reporters Without Borders стартираха кампания, отбелязваща отдадеността на организацията да търси отговорност от тези, които се противопоставят на демокрацията и свободната преса. Всеки от трите видеоклипа включва глас зад кадър на световен лидер, който обещава на своята страна демокрация, свобода и свобода в речта си при встъпване в длъжност – всеки след това е прекъснат от думите „Загубата на свобода никога не е видима в началото. Доверете се на свободната преса. Не на красивите думи.

Деби Вандевен, глобален главен творчески директор във VML, Global, каза: „В днешната несравнима епоха запазването на свободата на словото за бъдещите поколения е от решаващо значение. „The First Speech.“ е завладяваща поредица, която умело съчетава простота и креативността, за да остави трайно въздействие върху зрителя.”

Бяха обявени и победителите в конкурса Young Lions, като всички победители можете да намерите тук.

По-долу може да разгледате и дългоочакваните класация на Cannes Lions 2024:

Creative Company of the Year

  1. WPP
  2. Omnicom
  3. Interpublic Group

Network of the Year

  1. Ogilvy
  2. Publicis Worldwide
  3. DDB Worldwide

Independent Network of the Year

  1. Rethink
  2. Edelman
  3. Serviceplan Agenturgruppe

Agency of the Year

  1. Publicis Conseil, Paris, France
  2. Rethink, Toronto, Canada
  3. Ogilvy, New York, United States

Independent Agency of the Year

  1. Rethink, Toronto, Canada
  2. Edelman, London, United Kingdom
  3. Klick Health, Toronto, Canada

Palme d’Or

  1. Smuggler, United States
  2. Revolver, Australia
  3. Uncharted Limbo Collective, United Kingdom
  4. O Positive, United States
  5. Iconoclast, France

Creative Brand of the Year

  1. Coca-Cola
  2. Heineken
  3. Apple

Агенция на годината по категории

Агенция на годината – Classic
Lola Mullenlowe, Мадрид, Испания

Агенция на годината – Craft
FCB, Ню Йорк, САЩ

Агенция на годината – Engagement
Rethink, Торонто, Канада

Агенция на годината – Entertainment
Marcel, Париж, Франция

Агенция на годината – Experience
Publicis Conseil, Париж, Франция

Агенция на годината – Good
Ogilvy, Сингапур

Агенция на годината – Strategy
Rethink, Торонто, Канада

Независима агенция на годината по категории

Независима агенция на годината – Classic
Rethink, Торонто, Канада

Независима агенция на годината – Craft
4Creative, Лондон, Великобритания

Независима агенция на годината – Engagement
Rethink, Торонто, Канада

Независима агенция на годината – Entertainment
Modern Arts, Лос Анджелис, САЩ

Независима агенция на годината – Experience
Rethink, Торонто, Канада

Независима агенция на годината – Good
Edelman, Лондон, Великобритания

Независима агенция на годината – Strategy
Rethink, Торонто, Канада

Всички номинации и победители са достъпни за разглеждане в  The Work.

Допълнителна информация за Cannes Lions можете да намерите на canneslions.com.

Запиши се за нашия бюлетин