06.07.2025

Обявени са Lion победителите в категориите Creative Business Transformation, Creative Effectiveness, Creative Strategy, Luxury, Brand Experience & Activation, Innovation, Creative Commerce

САЩ печели три Grand Prix, Франция две, Дания и Обединеното кралство получават по едно.

В четвъртия ден от 72-рия Международен фестивал на креативността Cannes Lions бяха обявени победителите в следните категории: Creative Business Transformation, Creative Effectiveness, Creative Strategy, Luxury, Brand Experience & Activation, Innovation, Creative Commerce.

Саймън Кук, главен изпълнителен директор на LIONS, каза:
„Блестящите победители в тези категории са пример за това колко променяща може да бъде силата на креативността и стратегическото мислене, когато помагат за преоформянето на бизнес модели и клиентски преживявания. Поздравления на всички победители за това признание и сърдечни благодарности на нашите фантастични журита.“

Creative Business Transformation Lions
От получените 262 кандидатури бяха връчени 7 награди: едно злато, две сребърни, три бронзови и Grand Prix, присъдено на „AXA – Three Words“ за AXA от Publicis Conseil, Париж. Това е второто Grand Prix за кампанията, след като спечели и в категорията Direct Lions.

Кампанията е основана на трансформативна идея – към договора за домашна застраховка във Франция се добавят трите думи „и домашно насилие“, с което се осигурява помощ за жени, жертви на насилие, при обаждане на спешния номер.

Председателката на журито Джейн Лин-Бейдън, CEO APAC, член на глобалния управителен комитет на Publicis Groupe, коментира: „AXA създаде системно търговско решение за системен проблем. Тази целенасочена идея променя категорията, превръщайки вековен, комодифициран продукт в двигател на потребителско предпочитание и растеж. Това е същината на Creative Business Transformation.“

Creative Effectiveness Lions
От 326 кандидатури бяха връчени 17 награди: три златни, шест сребърни, седем бронзови и Grand Prix, присъдено на „Shot on iPhone“ за Apple от TBWA\Media Arts Lab, Лос Анджелис.

Кампанията, стартирала преди 10 години, се утвърди като най-успешната и ефективна за Apple, допринасяйки за това iPhone да стане най-продаваният смартфон в света според Counterpoint 2025.

Председателката на журито Андреа Дикус, глобален CEO на GUT, каза: „‘Shot on iPhone’ беше отличена с Grand Prix за революционната си способност да демократизира креативността, превръщайки ежедневните моменти в изкуство. Това е майсторски пример как съдържание, създадено от потребители, може да изгради дългосрочна платформа с поразителна реализация.“

Creative Strategy Lions
От общо 902 кандидатури бяха присъдени 28 награди: пет златни, девет сребърни, 13 бронзови. Grand Prix беше присъдено на „Real Beauty: How a Soap Brand Created a Global Self-Esteem Movement“ за Dove от Ogilvy UK, Лондон.

Кампанията показва реални жени като „истинска красота“ и превръща идеята в глобално движение за самочувствие.

Председателката на журито Патс Макдоналд, глобален главен стратегически директор на Dentsu Creative, каза: „В свят, където милиони млади жени се борят с тревожност, 20-годишната отдаденост на Dove към самочувствието никога не е била по-необходима. Това е пример за изключително търговско въздействие на истинската маркова цел, подкрепена от дългосрочен бизнес ангажимент.“

Luxury Lions
От 181 кандидатури бяха връчени 7 награди: едно злато, едно сребро, четири бронзови. Grand Prix отиде при „The Partnership That Changed Everything“ за LVMH от Havas Play, Париж.

Вместо просто да бъде спонсор на Олимпийските игри в Париж 2024, LVMH се включва като сътворител, превръщайки лукса в културен принос.

Матиалд Делум Дебрьо, глобален бранд директор на LVMH и председател на журито, каза:
„Тази инициатива преобрази спорта в сцена за креативност и елегантност – Dior създаде висша мода за артистите, Berluti облече спортистите, Chaumet създаде медали с фрагменти от Айфеловата кула, Louis Vuitton достави медалите в емблематичен куфар. Това промени спонсорството завинаги.“

Brand Experience & Activation Lions
От 2337 кандидатури бяха присъдени 69 награди: 11 златни, 25 сребърни, 32 бронзови. Grand Prix бе присъдено на „Caption with Intention“ от FCB Chicago за Академията за филмово изкуство и наука – Rakish – Chicago Hearing Society.

Кампанията трансформира визуалния език на достъпността и вече е част от официалните правила за кандидатстване за Оскарите.

Председателката на журито Тара Форд, главен креативен директор в Droga5 London, каза:
„‘Caption with Intention’ е идея, която ще преобрази преживяването от филмите за глухите и хората с увреден слух. Тя показва как креативността може да решава реални проблеми по въздействащ начин.“

Innovation Lions
От 231 кандидатури бяха присъдени 7 награди: едно злато, две сребърни, три бронзови. Grand Prix бе присъдено на „Sounds Right“ за Museum for the United Nations – UN Live и Spotify от AKQA, Копенхаген.

Кампанията представя природата като официален артист – музикалните стриймове финансират опазването ѝ.

Председателката на журито Кортни Браун Уорън, CMO на Kickstarter, заяви:
„‘Sounds Right’ получава Grand Prix заради креативното си и просто решение на опазването на природата. Това е инициатива с глобален мащаб и дългосрочно въздействие.“

Creative Commerce Lions
От 644 кандидатури бяха присъдени 21 награди: три златни, осем сребърни, девет бронзови и Grand Prix, което бе присъдено на „Preserved Promos“ за Ziploc от VML, Ню Йорк.

С помощта на инфлуенсъри мобилното търговско преживяване преобразува изтекли купони в нови възможности за спестяване и продажби.

Председателят на журито Габриел Шмит, глобален главен креативен директор на Grey, коментира:
„Решението бе единодушно – идеята е смела, мащабируема, оригинална. Накара ни да завиждаме и да се гордеем, че сме част от индустрията.“

Участията в Creative Commerce Lions нараснаха за шеста поредна година, достигайки рекордните 644 заявки.

Наградите за Regional Networks of the Year бяха спечелени от:

Regional Network of the Year — Asia: Ogilvy
Regional Network of the Year — Europe: Leo
Regional Network of the Year — MENA: BBDO Worldwide
Regional Network of the Year — Latin America: DDB Worldwide
Regional Network of the Year — North America: FCB
Regional Network of the Year — Pacific: DDB Worldwide
Regional Network of the Year — Sub-Saharan Africa: Joe Public

Разгледайте всички победители тук: The Work.

Запиши се за нашия бюлетин