Най-добрите творчески идеи, най-добрите криейтив екипи и най-добрите професионалисти след едногодишна пауза бяха обявени и наградени в международния фестивал Golden Drum. По време на онлайн церемония, която беше излъчена на 15 октомври, бяха обявени победителите в тазгодишното издание на Фестивала.
За втора поредна година Publicis Italy от Милано бе удостоена с наградата Агенция на годината, допринасяйки за цялостния успех на Publicis, която събра най-много точки и бе отличена като Network of the Year.
Най-добрият бранд, който остави значителна следа на 27-ото фестивално издание и спечели Brand Grand Prix, беше Burger King с 2 награди за Grand Prix, 6 Golden Drums, 4 Silver Drums и 2 Bronze Drums във всички категории. Jorg Riommi, Eduardo Marques и Bruno Bertelli, авторите зад кампанията Moldy Whopper, бяха отличени с наградата „Творчески директори на годината.
В секция All Juries, Best of Genius Loci, награда, отличаваща местни кампании, които представят отличителен местен дух, беше връчена на Publicis Latvia за #StillSpeakingUp DeepTruth, направена за Propuesta Civica. Наградата Best of Social Good беше връчена на White Rabbit Budapest за кампанията Terms Against Bullying на Universidade de Madeira. Наградата Best of COVID-19 не беше връчена.
Единственото отличие за българска агенция на фестивала беше присъдено на Noble Graphics. Агенцията спечели бронзова награда за международната рекламна кампания на България, създадена от Пиринско – А Love Letter by Pirinsko. Агенцията бе отличена и с номинация в категория Brand Building, Brand Strategy and Experience за иновативната визитна картичка на Groupama, която беше отличена с една сребърна и две бронзови награди на ФАРА.
Още три агенции, членове на БАКА, получиха номинации от Golden Drum 2021 за свои кампании. McCann Sofia беше номинирана в две категории за „Fly with a Book“ за Mastercard.
proof. получи номинация за „Направено с плодовете на дипломацията“ за Kasaba.
Една номинация получи и Wunderman Thompson Sofia за „Не трябва да виждаме въздуха, който дишаме“ за Greenpeace България.
Най-добрият видеоклип на конкурса „Young Drummers“, представен в сътрудничество със словенския туристически съвет, беше Imagine Slovenia, създаден от Dmitry Sharov от Руската федерация.
Jason Romeyko, световен изпълнителен творчески директор на Serviceplan Group, стана най-новият член на Golden Drum Hall of Fame, подбрана група от визионери и мечтатели, които се борят смело и страстно за напредъка на творческата индустрия.
Общо 271 заявки бяха номинирани от журито, на които бяха връчени 46 Bronze Drums, 41 Silver Drums, 30 Golden Drums и 14 Grand Pix в различните групи и категории. Носителите на награди получиха новите устойчиви трофеи, изработени от екологично чисти и рециклирани материали.
Всички наградени заявки може да намерите на: https://goldendrum.com/showcase
Годишно класиране на Golden Drum2021: https://goldendrum.com/competition/golden-drum-rankings-of-2021
Записът от Церемонията по връчване на голямата награда на Golden Drum2021 е на https://goldendrum.live/stage/goldendrum