Отборът на Велимира Симеонова, студент в специалност „Графичен дизайн“, Нов български университет се пребори срещу 30 студента от 30 държави от цял свят, в изграждането на творческа концепция по бриф за Roger Hatchuel Academy 2024 – една от академиите на Cannes Lions School, част от фестивала Cannes Lions, който се проведе от 17 до 21 юни в Кан, Франция.
В началото на годината БАКА изпрати своите номинации към Cannes Lions, от които бе избрана именно Велимира от специално жури да представлява страната.
Българската асоциация на комуникационните агенции се обърна към Велимира, за да сподели личните си впечатления от участието си по време на Roger Hatchuel Academy 2024.
Ето какво отговори тя:
С едно изречение как бихте описали цялостното си преживяване в Roger Hatchuel Academy?
Мога да го сравня с екстремно влакче в увеселителен парк – в началото се чувстваш леко притеснен, но когато се впуснеш в изживяването, изпитваш само весели емоции.
Имайки предвид, че бяхте част от интернационален екип, беше ли трудно сработването и стиковането за толкова кратко време? Как оценявате участието на екипа си в целия процес на студентската академия?
Екипът ми смени състава си, заради липса на желание от страна на някои от участниците да работят по зададения бриф. Не мога да скрия, че имаше момент от академията, в който се усъмних, че изобщо ще успеем да запазим останалата част от екипа. Учудващо, финалният състав, който включваше още 4 момичета от Еквадор, Кувейт, Египет и Хонконг, се оказа изпълнен само с устремени, работещи здраво хора. Затова с радост бих заявила, че се стиковахме дори за по-кратко време. Всеки даде максимума от себе си и допринесе за финалния продукт, което е огромна рядкост при отборните задачи.
Каква роля изигра декана на академията Serfi Altun, ръководителя на академията, менторите и лекторите във вашето участие в академията?
Серфи и менторът на нашата академия – Мигел бяха неотлъчно до нас, вслушваха се в притесненията ни, бяха диалогични и ни подтикваха към проактивност. Имаше възникнали ситуации, които разклатиха хармонията в нашата група, главно заради контроверсността на брифа, но те бяха бързо овладени, благодарение на тях. Лекторите, сред които Мадона Баджър, Шинги, Хуан и Рики от Гът и други, породиха чувство на възхита у мен, споделяйки зашеметяващи и разтърсващи истории от личния си живот, които са преобърнали представите им за света и са ги подтикнали към различни подходи в рекламата.
Може ли да разкажете малко повече за заданието и клиента, за който трябваше да работите?
Клиентът ни беше Visit Saudi – туристическа агенция, която приветства туристи в Саудитска Арабия и предлага както приключенски, така и по-луксозни изживявания. Заданието ни беше да създадем 360 кампания, която да се бори със стереотипите за арабския свят.
Имайки предвид разнообразния произход и гледни точки на участници във вашия екип, какъв съвет бихте дали на бъдещите участници как да се откроят и да успеят в студентската академия Roger Hatchuel?
Определено да отделят повече време на развиването на самата идея, да се вслушват в съотборниците си, а по време на лекциите – да не спират да задават въпроси, да си водят записки и да пазят умовете си ангажирани с академията и концентрирани в думите на лекторите. Често някои от лекторите са и част от журито и в начина им на комуникация може да се усети на кои неща държат, което ще послужи много при представянето на финалния проект.
Какво според вас ви отличи от другите участници и в крайна сметка ви помогна да спечелите в студентската академия Roger Hatchuel?
Задълбоченото разнищване на проблема в брифа. Постарахме се да изградим многопластова идея с възможност за развитие в дългосрочен план, което липсваше при доста от другите проекти. В екипа цареше синергия, имаше симбиоза и стикованост, успяхме да преодолеем емоционалните предизвикателства, причинени от наближаващия краен срок, липсваше стагнация, сякаш непрестанно се движихме напред към оформянето на финалната си идея.
Академията предостави ли някакви възможности след спечелване, като стажове, продължение за работа по проекта или допълнителни събития за работа в мрежа, за да ви помогне да преминете към индустрията?
Тепърва предстои да разберем дали ще можем да реализираме идеята си. По време на академията имахме безброй шансове за networking във формална и неформална обстановка, което предразположи доста хора да заблестят в средата, в която се чувстват максимално комфортно. Самите ние бяхме първите хора в индустрията, които обменихме контакти помежду си, дори човек да не е общителен, си тръгва от академията с над 30 нови контакта от 30 различни държави.
И последно, как смятате да използвате победата си в студентската академия Roger Hatchuel, за да продължите в творческата си кариера и да оказвате влияние в комуникационната индустрия?
На първо място, с екипът ми ще се борим идеята ни да бъде реализирана. Знаете, че често хората приемат своите идеи доста по-лично от тези на останалите. Понякога това е напълно оправдано. Уверена съм да твърдя, че с отбора ми се намираме в такава ситуация, в която с право заставаме зад идеята си и смеем да твърдим, че тя напълно се справя с проблема, зададен в брифа. Разбира се, това е победа, която ще бъде отбелязана в портфолиото и CV-то ми.
Ще се радвам да бъда от помощ на всеки следващ представител на България в академията, а натрупания опит (защото победата бледнее пред знанията, които придобих) ще инвестирам в работа по проекти, които се борят с хуманитарни казуси в обществото, именно като този от брифа. Аз съм хуманист по природа, човечността и човешкото у хората винаги са ме впечатлявали, а удовлетворението, което изпитвам, когато нещо се прави от хора за хора, е несравнимо.
Инициативата Roger Hatchuel Academy 2024 обединява в себе си и програма за обучение, насочена към изследването на различни аспекти на рекламната индустрия, насърчаване изграждането на взаимоотношения и придобиване на глобална перспектива. Програмата помага на студентите да изследват различните пътища и творчески пространства, в които биха могли да работят след дипломирането си.
Българската асоциация на комуникационните агенции поздравява още веднъж Велимира за нейния успех и пожелава светло бъдеще, изпълнено с много развитие и вдъхновение.
Българската асоциация на комуникационните агенции, като официален представител на Cannes Lions International Festival of Creativity за България, има право да предложи един участник за обучение в рекламната академия за студенти в рамките на събитието, което се провежда всяка година в Кан през юни месец.
В случай че сте студент, може да следите нашия сайт и да кандидатствате за следващото издание.