Първата по рода си Luxury & Lifestyle Lions Grand Prix отива при LOEWE
Нидерландия, Канада, Испания и Франция печелят Гран при
На 71-ото издание на Международния фестивал на креативността Cannes Lions, следните лъвове бяха обявени на предпоследното шоу за награди: Brand Experience & Activation, Creative Business Transformation, Creative Commerce, Creative Effectiveness, Creative Strategy, Innovation and the new Luxury & Lifestyle Lions.
Саймън Кук, главен изпълнителен директор на LIONS, каза: „Докато минаваме средата на 71-ия Международен фестивал на креативността, четвъртък се оказа още един ден, пълен с изключителни маркетингови преживявания, ефективност, стратегия и иновации. Ние сме особено развълнувани да обявим първия носител на Голямата награда за нашата новосъздадена категория Luxury & Lifestyle Lions, LOEWE – прекрасен пример за обърната към бъдещето, съзнателна луксозна марка, която демонстрира наследствено майсторство в съвременната епоха.“
В Brand Experience & Activation Lions, в чест на творческото, всеобхватно изграждане на марка чрез създаване на преживяване, търговия на дребно и 360° ангажираност на клиентите, бяха получени 2262 заявки и 70 лъва бяха присъдени от журито: 10 златни, 29 сребърни и 30 бронзови. Голямата награда беше присъдена на „The First Edible Mascot“ за поп-тарти от Weber Shandwick, Чикаго, САЩ. За да се разшири извън категорията за закуска, марката пусна своята встъпителна купа Pop-Tarts Bowl по време на футболен мач на американски колеж, където отборът победител трябваше да препече и след това да изяде талисмана „Ягода“ след последния съдийски сигнал.
Президентът на журито за бранд опит и активиране, Анселмо Рамос, основател и творчески председател на GUT, Global , каза: „Странно. Гениално. Неудобно. Това бяха само част от думите, които чухме в залата на журито, докато обсъждахме тази идея. В основата си това е идея за семплинг, която направи PR заглавия и доведе до страхотни резултати. Просто е невъзможно да се игнорира или да не се види. „Готов за миймове“. Никога не бяхме виждали това преди. Освен това е марка, която не се взема на сериозно. Време е рекламата отново да се забавлява.”
За първата година от новостартиралата категория Luxury & Lifestyle Lions, която награждава креативните комуникации за луксозни стоки и изживявания с кампании, които вдъхват амбициозен начин на живот, бяха получени 188 заявки и седем лъва бяха наградени от журито: един златен, два сребърни и три бронзови. Голямата награда отиде при „LOEWE x Suna Fujita“ за LOEWE от LOEWE, Мадрид, Испания. Партньорството между испанската луксозна модна къща и японското занаятчийско керамично студио Suna Fujita роди изключително ексклузивна колекция от чанти, джъмпери, аксесоари и други, вдъхновени от оригиналния свят, създаден от Suna Fujita.
Президентът на журито на Luxury & Lifestyle Lions, Чарлз Жорж-Пико, главен изпълнителен директор на Global Luxury Practice, Publicis Groupe, Global, каза: „Тази година Голямата награда, първата в тази нова категория, се присъжда на LOEWE. Луксът е свързан с качество и креативност. Но това не е достатъчно. Джонатан Андерсън, техният творчески директор от 2017 г., прави всичко това и то води до резултати. Той е в състояние да съчетае традиционното майсторство със съвременния дизайн. Културната ангажираност и устойчивостта също са ключови елементи от неговата визия. Това е майсторството и вниманието към най-малкия детайл, което в крайна сметка го издигна до Голямата награда.”
В Innovation Lions, отбелязващи новаторски иновации, технологии и решаване на проблеми, бяха получени 231 заявки и бяха наградени осем лъва: един златен, два сребърни и четири бронзови. Голямата награда отиде при „Voice 2 Diabetes“ за KVI Brave Fund INC от Klick Health, Торонто, Канада. Иновацията в „Voice 2 Diabetes“ може да открие дали някой има диабет тип 2 само чрез аудиозапис на гласа му, има дългосрочен потенциал да спести около 32,75 милиарда долара в световен мащаб и да помогне на 240 милиона възрастни, живеещи с диабет по света, които не знаят, че имат това състояние.
Президентът на журито на Innovation Lions, Диего Мачадо, главен креативен директор в AKQA, Global, каза: „Категорията постоянно предлага поглед към бъдещето, превръщайки идеите в осезаеми реалности. Приближава утрешния ден до днес. Тази година журито се изправи пред изключително конкурентна гама от претенденти. Приливът на нови технологии през последните няколко месеца значително повиши креативността в различни индустрии. В такава състезателна година едно конкретно участие се открои за журито. Това новаторско произведение съчетава години на технологични и медицински изследвания в безпроблемно потребителско изживяване. Неговите отлични постижения не само печелят днешната най-висока награда, но също така проправят пътя към нова граница в медицинския, мобилен и демократичен достъп до здравеопазване.“
Почитайки измеримото въздействие на творческата работа, Creative Effectiveness Lions получи 306 заявки, а журито присъди 15 лъва: два златни, пет сребърни и седем бронзови. Голямата награда за творческа ефективност отиде при „It Has To Be Heinz“ за Heinz Ketchup от Rethink, Торонто, Канада.
Председателят на журито за творческа ефективност Харджот Сингх, глобален главен стратегически директор в McCann и McCann Worldgroup, Global, каза: „Въздействието е най-безспорният, ако не и единственият измерител на силата на творчеството. Това е незабравима работа с неоспоримо въздействие. Беше единодушен избор в залата на журито.“
В Creative Strategy Lions бяха получени 814 заявки и журито присъди 27 лъва: четири златни, девет сребърни и 13 бронзови. Голямата награда отиде при „A Piece of Me“ за KPN от Dentsu Creative, Амстердам. Водещата холандска телекомуникационна марка създаде мощен музикален видеоклип и оригинална песен, включваща момиче, засрамено за това, че е препратило своя гола снимка на любовник. „A Piece of Me“ помогна да се повиши осведомеността и да се променят утвърдените културни нагласи, че секстингът е срамен в Холандия, помагайки да се прехвърли критиката към лицето, което препраща тези изображения без съгласие, вместо към жертвата.
Председателят на журито на Creative Strategy Lions, Вита М. Харис, глобален главен стратегически директор в FCB, Global, каза: „A Piece of Me“ стана изборът на журито за Голямата награда в Creative Strategy, защото изстреля толкова много прозрениь. Това беше блясъкът на прозрението: как са стигнали до него; нейната модерност и проблематично прерамкиране; как е била прокарана дълбоко в културата – феноменално; как преформулира разбирането на обществото за неразбран проблем – не само на местно ниво, но и в световен мащаб; колко приложимо е било – надхвърляне на петиция до правоприлагащите органи в рамките на един месец; ясното въздействие, което имаше върху тази телекомуникационна марка.“
В Creative Business Transformation Lions, които почитат креативността, която движи бизнеса напред, бяха получени 271 заявки и журито присъди осем лъва: един златен, два сребърни и четири бронзови. Голямата награда отиде при „Refurb“ за Phillips от LePub, Амстердам. Глобалната технологична марка се справи с проблема с електронните отпадъци, причинени от нежелани продукти, които се връщат след празничния сезон на зимните подаръци, като продаваше само обновени версии на своите продукти през този период – революционизирайки платформата за електронна търговия на марката.
Президентът на журито на Creative Business Transformation Lions, Ариана Столарц, глобален главен стратегически директор, Accenture Song, Global, каза: „Кой каза, че новото е по-добро? Това креативно решение брилянтно решава множество бизнес предизвикателства едновременно по начин, който е много по-добър за потребителите, бизнеса и значително по-добър за цялостната среда. Трансформацията е тук, за да остане и е готова за мащабиране. Може да бъде повторен от категорията като цяло или от всяка друга индустрия, изправена пред подобни предизвикателства. С „Better Than New“ на Philips всички печелят.“
В Creative Commerce Lions, в чест на иновативния и креативен подход към онлайн и офлайн търговията, решенията за плащане и транзакционните пътувания, бяха получили 551 заявки и 19 лъва бяха присъдени от журито: четири златни, пет сребърни и девет бронзови. Голямата награда отиде при „Renault – Cars To Work“ за Renault от Publicis Conseil, Париж, Франция. Новата инициатива на автомобилната марка се стреми да помогне на французите, които има ограничение на градска мобилността – райони, където е трудно да се стигне до работно място с обществен транспорт. Марката стартира схема, при която хората могат да използват автомобил Renault безплатно, докато са в изпитателен период на работа и да започнат да плащат едва след като са осигурили своя трудов договор.
Президентът на журито на Creative Commerce Lions, Ейми Ланци, главен изпълнителен директор на Digitas North America, каза: „Ние сме в разгара на впечатляваща промяна в нашата индустрия, преминавайки от парадигма, фокусирана върху транзакциите, към по-динамична, ориентирана към човека съвместна търговия модел. Тазгодишният победител в Grand Prix демонстрира тази прогресия с впечатляващо майсторство. Журито беше дълбоко впечатлено от иновативния подход на Renault за решаване на истински човешки дилеми и болезнени точки, като същевременно стимулира бизнес продажбите. Renault успешно разби обструктивните цикли, които поставиха значителни пречки пред заетостта в цяла Франция с този основан на партньорство подход. Работата брилянтно демонстрира нов начин за изграждане на значими връзки между марките и потребителите в нашия все по-взаимосвързан и мрежов свят.“
Обявени награди за Регионална мрежа на годината:
Регионална мрежа на годината – Азия
Ogilvy
Регионална мрежа на годината – Европа
Publicis Worldwide
Регионална мрежа на годината – MENA
BBDO Worldwide
Регионална мрежа на годината – Латинска Америка
DDB Worldwide
Регионална мрежа на годината – Северна Америка
FCB
Регионална мрежа на годината – Тихия океан
BBDO Worldwide
Регионална мрежа на годината – Субсахарска Африка
TBWA Worldwide
Всички финалисти и победители са достъпни за разглеждане в The Work.
Допълнителна информация за Cannes Lions можете да намерите на canneslions.com.