26.02.2025

Девет отбора бяха отличени в тазгодишното издание на Рекламна академия

Приключи 12-ото издание на тристранния образователен проект на НБУ, БАР и БАКА, в което взеха участие 240 студенти.


На официална церемония бе поставен финалът на дванадесетото издание на Рекламна академия – иновативния образователен формат, организиран от Нов български университет (НБУ), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). В тазгодишното издание участваха 240 студенти, разпределени в 20 отбора, които бяха напътствани от 41 ментори – утвърдени професионалисти в сферата на маркетинга и рекламата, представители на компании-членове на БАР и на комуникационни агенции-членове на БАКА.


Доц. д-р Кристиян Постаджиян, заместник-ректор по учебната дейност в НБУ, сподели: „Рекламна академия е повече от образователен проект – тя е емоция, преживяване и вдъхновение. Всички студенти, които се включиха тази година, вече знаят и усещат това. В Академията няма губещи, защото всички давате най-доброто от себе си, а това е първото и най-важно правило за успех.“

Таня Йорданова, мениджър на БАКА, благодари на студентите за помощта, че с всяка изминала година развиват все повече формата и призова участниците: „Продължавайте да работите със същия хъс и вдъхновение, за да стигнете там, накъдето сте тръгнали – и дано това бъде рекламната индустрия.“


Росен Мисов, изпълнителен директор на БАР, направи аналогия с началото на състезанието като подчерта: „Стартирахме Академията с примера за една малка снежна топка, която се търкаляше през цялата седмица и стана огромна снежна грамада. Благодаря ви, че ни вдъхновявате и че имаме възможност да се учим един от друг.“


Ето и кои са отличените в Рекламна академия 2025:
Големият победител в тазгодишната Рекламна академия е Отбор 9, сектор Храни със своя бранд „Невинен“. Ментори на екипа бяха Мартин Димитров (Nitram) и Ромина Петкова (guts&brainsDDB) от страна на БАКА и Стефана Лазарова (Bella Bulgaria) от страна на БАР.

Второ място спечели Отбор 2, сектор Телекомуникации. Ментори на екипа бяха Валентин Томов (Noble Graphics) и Георги Чурусинов (Brandmark) от страна на БАКА и Ангела Ангелова (Vivacom) от страна на БАР.

Почетното 3-то място си поделиха три екипа:

Отбор 8, сектор Храни с ментори Виктор Манчев (All Channels Group) и Емил Николов (Huts Group) от страна на БАКА и Теодора Русева (Nestle) от страна на БАР.

Отбор 14, сектор Бира с ментори Боби Петров (All Channels Group) и  Мартин Варшев (All Channels Group) от страна на БАКА и Калоян Попов (Загорка АД) от страна на БАР.

Отбор 19, сектор Ритейл с ментори Наталия Николова (guts&brainsDDB) и Венцеслав Хиков (Graffiti BBDO) от страна на БАКА и Екатерина Димитрова (METRO) от страна на БАР.

Сред проектите на студентите се отличиха и още няколко кампании, на които  бяха присъдени специални награди:

Отбор 1, сектор Телекомуникации получи специалната награда „Добрият пример“ на bTV Media Group, медиен партньор на Рекламна академия. Ментори на отбора бяха Валентин Томов, (Noble Graphics), Георги Чурусинов, (Brandmark) и Ангела Ангелова, (Vivacom).

Отбор 15, сектор Лекарства без рецепта с ментори Жеко Богослов (guts&brainsDDB) и Самуил Петков (Noble Graphics) от страна на БАКА и Ралица Милчева (TEVA) от страна на БАР, беше отличен от журито на Рекламна академия със специална награда за опаковка.

Отбор 17, сектор Лекарства без рецепта с ментори Емануела Беловарски (proof.) и Любомир Кашилски (proof.) от страна на БАКА и Цветелина Томина (STADA) от страна на БАР, чийто проект журито награди  за сегментиране и позициониране на продукт. 

За първи път тази година Рекламна академия включи в състезанието  и два „Алумни“ отбора, съставен от завършили студенти на НБУ. Те работиха по задание за кампания на тема „Food waste“,  за победител беше определен Отбор 21 .

Проектите бяха оценени от водещи експерти от индустрията, представители на компании-рекламодатели: 

В тазгодишното жури се включиха четирима представители Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА): Александър Братимиров, Human; Желез Атанасов, Noble Graphics; Иван Ланджев, Huts Group; Плутархос Маридакис, Standpoint media. От Българската асоциация на рекламодателите (БАР) съдии бяха: Албена Колева, Загорка АД; Свилен Стрезов, TEVA; Христина Вучева, Девин ЕАД; Христо Вълков, А1 България. Техният професионализъм и експертиза допринесоха за изключителната стойност на оценяването и финалните резултати в Академията.

За Рекламна академия 

Рекламна академия е тристранен проект на Нов български университет (НБУ), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). През 2024 година форматът беше отличен с бронзова награда в EACA Best Practice Awards – конкурс на Европейската асоциация на комуникационните агенции, награждаващ изключителните инициативи, които оставят положително въздействие както върху рекламната и маркетингова индустрия, така и върху обществото.

Запиши се за нашия бюлетин